Μεταφορικό Ισοδύναμο και τετραγωνικά πολυκαταστημάτων

Από τη συνάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης στο Επιμελητήριο Λέσβου
Spread the love

Τα ζητήματα των εμπόρων και κατ’ επέκταση των επιχειρηματιών του Νομού Λέσβου εν όψει του χειμώνα που έχουμε μπροστά μας, ανέδειξε ένα προς ένα ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Γιάννης Μουτζούρης, κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε η διοίκηση του Επιμελητηρίου Λέσβου με τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, Νίκο Παπαθανάση, το μεσημέρι του Σαββάτου. 

Ο κ. Μουτζούρης που παρέστη στη συνάντηση ως εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου έθεσε ευθαρσώς το ζήτημα της καθυστέρησης των πληρωμών των επιχειρήσεων με το Μεταφορικό Ισοδύναμο, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα και την ανάγκη απλοποίησης  των διαδικασιών για την υποβολή των μεταφορικών εξόδων από τις επιχειρήσεις, καθώς και επέκτασης της επιδότησης ώστε να καλύψει και τα εισιτήρια των επισκεπτών.

Για τα τετραγωνικά

Εξίσου κρίσιμη όμως ήταν η παρέμβαση του κυρίου Μουτζούρη και για τα τετραγωνικά των πολυκαταστημάτων, ένα θέμα το οποίο έχουν ξεχασμένο εδώ και χρόνια οι επιχειρηματικοί φορείς θεωρώντας την απελευθέρωση των τετραγωνικών των πολυκαταστημάτων ως τετελεσμένο γεγονός. Ωστόσο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης το έθεσε ενώπιον του Υπουργού ζητώντας τη λήψη μέτρων για την προστασία των νησιωτικών οικονομιών. Πρόκειται  για το νόμο 3377 που ψήφισε η κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή, βελτιώνοντας και κάνοντας ακόμα πιο ασφυκτικό το νόμο 2323, που είχε ψηφίσει το ΠΑΣΟΚ, στην πορεία όμως με Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που τροφοδοτήθηκαν από δικαστικές αποφάσεις το πλαίσιο του νόμου χαλάρωσε. 

Υπενθυμίζουμε πως ο νόμος προέβλεπε στα 500 τετραγωνικά το συνολικό εμβαδόν των επιχειρήσεων πολυκαταστημάτων στα νησιά και για μεγαλύτερο εμβαδόν να εγκρίνουν τα τότε Νομαρχιακά Συμβούλια, κάτι πλέον που δεν ισχύει στις μέρες μας καθώς ο ρόλος της Αυτοδιοίκησης έχει γίνει διακοσμητικός σε αυτά τα θέματα. 

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης ζήτησε την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού, καθώς και την επιδότηση για την πληρωμή του ρεύματος σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά.

Ο Γιάννης Μουτζούρης

Το υπόμνημα Μουτζούρη

Τα όσα ανέφερε ενώπιον του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης κ. Καραθανάση ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης κ. Μουτζούρης, τα παρέδωσε γραπτώς και σε υπόμνημα στο οποίο επί λέξει αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Ο εμπορικός  κόσμος της πόλης βιώνοντας  παράλληλα με τους κατοίκους του νησιού μας τα ίδια προβλήματα, αυτά που δημιουργήθηκαν από την πανδημία, την ενεργειακή κρίση, τις ανατιμήσεις και τον πόλεμο, έχει τα παρακάτω αιτήματα που είναι οι προτάσεις μας για την στήριξη της νησιωτικής, ακριτικής μας κοινωνίας. 

-Ενεργειακό κόστος, μείωσή του, κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής και των έμμεσων φόρων. 

-Επιδότηση για την πληρωμή σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.  

-Μείωση του Φ.Π.Α. σε βασικά προϊόντα και στον ειδικό φόρο για τα καύσιμα. 

-Αναθέρμανση του Νησιωτικού Ισοδύναμου με πιo άμεσες πληρωμές (οι πληρωμές τώρα βρίσκονται στο  1ο εξάμηνο του 2021). Μείωση της γραφειοκρατίας και ενσωμάτωσή του στο taxis. Να συμψηφίζεται με τον Φ.Π.Α. Αυτό το μέτρο ενώ είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο δεν χρησιμοποιείται, όπως θα έπρεπε και εν τέλει είναι τόσο χρονοβόρο που δεν βοηθάει όπως ελπίζαμε στην αρχή. Προτείνουμε επίσης τη διεύρυνσή του σε όποιον επιλέξει τη Λέσβο για τις διακοπές του. Τα υψηλά κόστη των εισιτηρίων θα μπορούσαν με το μεταφορικό ισοδύναμο να μειώσουν αισθητά τα έξοδα και να δώσουν κίνητρο για να επισκεφτούν το νησί μας νέοι επισκέπτες. 

-Ισχυροποίηση του νόμου 3377/2005 άρθρο 10 για όριο 500 τετραγωνικών στην ίδρυση επιχειρήσεων, με κατάργηση της ΚΥΑ Κ1-164/2011 άρθρο 3, που ουσιαστικά αποκλείει τη συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης και των Επιμελητηρίων στην αδειοδότηση για περισσότερα τετραγωνικά και την εκτίμηση των κοινωνικo-οικονομικών επιπτώσεων στα νησιά.

-Άμεση βελτίωση των συγκοινωνιών ιδιαίτερα με την βόρεια Ελλάδα που είναι ουσιαστικά ο γεωγραφικός δεσμός του νησιού με την ηπειρωτική Ελλάδα. Αυτή είναι μία από τις μεγαλύτερες πληγές του νησιού με αποτέλεσμα, όπως είδατε και στα νούμερα του 2022, να είμαστε το νησί με τις λιγότερες αφίξεις. Μία τέτοια σταθερή και συχνή διασύνδεση, όπως και οι επιδοτούμενες αεροπορικές γραμμές που συνέδεαν τη Λέσβο με άλλα νησιά είναι μονόδρομος για να σωθεί και για να αναπτυχθεί τουριστικά το νησί και φυσικά εν συνεχεία να στηριχτεί και να ανανεωθεί με νέο χρήμα η αγορά μας.

-Ρεαλιστικές εφαρμόσιμες ρυθμίσεις πολλών δόσεων, των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. 

-Να αρθούν άμεσα  οι κατασχέσεις των λογαριασμών.

-Χρηματοδοτικά προγράμματα για όλες τις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου. Τα προγράμματα που βγαίνουν θα μπορούσαν να δίνουν λύσεις σημαντικές στις επιχειρήσεις μας και να μας βοηθήσουν να ανανεωθούμε, να προσλάβουμε νέο προσωπικό, να κάνουμε κι άλλα βήματα επιχειρηματικά που η έλλειψη ρευστότητας δεν μας το επιτρέπει. Το λιανικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια δεν είναι ένας ΚΑΔ που περιλαμβάνεται μέσα στα προγράμματα», καταλήγει ο κ. Μουτζούρης.  

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση