Ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της Περιφέρειας στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση του κλάδου τροφίμων – ποτών της υφηλίου “Sial Paris 2022”, που πραγματοποιήθηκε στο εκθεσιακό πάρκο του Nord Villepinte του Παρισιού, από το Σάββατο 15 έως την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου.
Η “SiaL Paris” και η “Anuga Koln”, οι δύο κορυφαίες εκθέσεις του “food & beverage business” οι οποίες διοργανώνονται εναλλάξ κάθε χρόνο, θεωρούνται τα κατεξοχήν ετήσια σημεία συνάντησης όλων των διανομέων τροφίμων και ποτών του κόσμου. Η φετινή διοργάνωση του Παρισιού, που είναι η πρώτη μετά την covid εποχή, ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, με την επισκεψιμότητά της να ξεπερνά τους 300.000 εμπορικούς επισκέπτες απ’ όλη την υφήλιο.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν, είτε ως ανεξάρτητες – μεμονωμένες, είτε σε ενιαίες κλαδικές συμμετοχές γεωγραφικών ενοτήτων, επίσης έδωσαν πολύ δυναμικό παρόν, αφού η ελληνική αγορά είναι πολύ μικρή για να απορροφήσει την ολοένα αυξανόμενη παραγωγή των ελληνικών προϊόντων, γεγονός που στρέφει ακόμη και τις πιο μικρές επιχειρήσεις προς τις διεθνείς αγορές και το εξαγωγικό εμπόριο.
Το γενικότερο “moto” που χρησιμοποιήθηκε στα μεγάλων διαστάσεων περίπτερα της “Promo Solution”, της εταιρείας – διοργανώτριας της συμμετοχής, ήταν το “Greece: The Birthplace of Good Taste”, και στόχευε στην ισχυροποίηση της εικόνας των ελληνικών προϊόντων του κλάδου τροφίμων και ποτών στη διεθνή αγορά, με το δευτερεύον slogan “Authentic, Eclectic, Euphoric”. Βασική αρχή προωθητικού marketing, ήταν ότι τα προϊόντα, οι υπηρεσίες, ο τρόπος παρουσίασης και η χώρα προέλευσης, λειτουργούν συνδυαστικά και δημιουργούν μία ενιαία ταυτότητα για τα ελληνικά προϊόντα.
Στις ίδιες αρχές, η συμμετοχή της Περιφέρειας βασίστηκε στη συνολική παρουσίαση του Βορείου Αιγαίου, ως παραγωγικής περιοχής τροφίμων και ποτών υψηλής ποιότητας (ελιές και ελαιόλαδα, τυροκομικά, ούζο και αποστάγματα, οίνοι, άλευρα, μελισσοκομικά, γλυκά, βότανα και αρωματικά φυτά, κ.ο.κ.), με την ταυτόχρονη προβολή των συγκεκριμένων “brandnames” των συμμετεχόντων, ώστε να αποκτά νόημα η προώθηση και να εξοικειώνεται ο δυνητικός αγοραστής με τις εξαγωγικές – τυποποιητικές φίρμες.
Τα ανεξάρτητα περίπτερα, καθώς και το ομαδικό stand των επιχειρήσεων του Βορείου Αιγαίου που συμμετείχαν, επισκέφθηκαν πέραν του καταναλωτικού κοινού από το Παρίσι, πολύ μεγάλος αριθμός εμπορικών αγοραστών από την Ευρώπη, αλλά και από χώρες της Μέσης Ανατολής (Ισραήλ, Λίβανος, κ.ά.), της Αφρικής (Μαρόκο, Αίγυπτος, Τυνησία, κ.ά.), της Άπω Ανατολής (Κίνα, Ιαπωνία, Ταϊβάν, κ.ά.) και της Αμερικής (Η.Π.Α., Καναδάς, κ.ά.), οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν γευσιγνωστικές δοκιμές των περισσότερων προϊόντων, να λάβουν έντυπο διαφημιστικό υλικό και δείγματα προϊόντων και να διαπραγματευτούν με τους παρευρισκόμενους επιχειρηματίες.
Κατά τη διάρκεια των live cookings και tasting events που διεξάγονταν παράλληλα όλες τις ημέρες της έκθεσης στο κεντρικό stage μαγειρικής της “Promo Solution” από τον υπεύθυνο executive chef Κωνσταντίνο Βασάλο, δόθηκε η δυνατότητα σε πολλά από τα προϊόντα του Βορείου Αιγαίου να χρησιμοποιηθούν στις μαγειρικές επιδείξεις των ελληνικών παραδοσιακών και gourmet συνταγών που παρασκευάστηκαν και παρουσιάστηκαν στους επισκέπτες και στα Μ.Μ.Ε..
Το οργανωτικό πλαίσιο της όλης συμμετοχής, είχε η αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης Άννη Ανδρεάδου, ενώ το γενικό συντονισμό της αποστολής στο Παρίσι είχε ο Αντιπεριφερειάρχης Πανάγος Κουφέλος, ο οποίος εκπροσώπησε και τον Κώστα Μουτζούρη.
Η κ. Ανδρεάδου, αφού συνεχάρη τις παραπάνω επιχειρήσεις και την πάροχο εταιρεία, που συνέβαλαν τα μέγιστα στην κοινή προσπάθεια προώθησης των διατροφικών προϊόντων των νησιών στην έκθεση, μετά το πέρας της, δήλωσε: «Η Γαλλική αγορά, όπως και πολλές διεθνείς αγορές γενικότερα, αποτελούσαν και αποτελούν στόχο για την ανάπτυξη της εξωστρέφειας των επιχειρήσεών μας. Ως εκ τούτου η συμμετοχή μας στη Sial Paris, την κορυφαία έκθεση του κλάδου τροφίμων και ποτών παγκοσμίως, ήταν επιβεβλημένη και πιστεύω τα αποτελέσματα για τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις να είναι ικανοποιητικά. Η προώθηση των εξαγωγών των τοπικών ποιοτικών προϊόντων του Βορείου Αιγαίου στην παγκόσμια αγορά, υπό τη σημερινή άκρως ανταγωνιστική συγκυρία, αποτελεί μονόδρομο. Οι προσπάθειές μας προς αυτή την κατεύθυνση θα συνεχιστούν αμείωτες».
Το περίπτερο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου πλαισίωσαν με τα εκλεκτά τους προϊόντα 20 συνολικά παραγωγικές επιχειρήσεις από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.