- «Το Ειδικό Σχολείο είναι εδώ όλη τη σχολική χρονιά, και ζητάει την βοήθεια και την υποστήριξη των αρμόδιων αρχών», τονίζει η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων
- «Σαν γονείς θέλουμε τα παιδιά μας να μορφωθούν και να περνάνε όμορφα στο Ειδικό Σχολείο», δηλώνει η κ. Αράπογλου
Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ειδικό Νηπιαγωγείο και Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης κατά τη φετινή χρονιά μίλησε στα Νέα της Λέσβου η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, Θεοδώρα Αράπογλου. Μεταξύ των ζητημάτων στα οποία αναφέρθηκε ήταν η καθαριότητα του σχολείου, οι ελλείψεις σε ειδικότητες, η απουσία φύλαξης του σχολείου καθώς και η απουσία του Ολοήμερου φέτος.
«Φέτος μπήκαμε στο νέο κτίριο μαζί με το 3ο Δημοτικό σχολείο, το οποίο έχει πολύ καλές προδιαγραφές και ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών. Ωστόσο είναι κάποια άλλα θέματα που παρότι έχουμε φθάσει τέλη Νοεμβρίου, αυτά ακόμα δεν έχουν επιλυθεί», δήλωσε η κ. Αράπογλου.
Για την έλλειψη ειδικοτήτων στο σχολείο, και συγκεκριμένα φυσικοθεραπευτή καθώς και μουσικού, η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων τόνισε πως «έχουμε παιδιά σε καροτσάκια εκ των οποίων πολλά από αυτά έρχονται από χωριά και βρίσκονται καθηλωμένα στο καροτσάκι από τις 8 το πρωί έως τη 1 και μισή το μεσημέρι. Όπως καταλαβαίνετε, χρειάζονται ξεκούραση και την φροντίδα από έναν ειδικό. Παράλληλα, η μουσική, όπως και τα καλλιτεχνικά, είναι βασικά μαθήματα για ένα σχολείο σαν το Ειδικό, δεδομένου ότι οι μαθητές έχουν μεγάλη ανάγκη να αποφορτίζονται, ενώ είναι πολύ σύνηθες τα παιδιά αυτά να έχουν καλλιτεχνική κλίση και να διαπρέπουν σε τέτοιου είδους δραστηριότητες».
Η κ. Αράπογλου καταδεικνύει επίσης την έλλειψη Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) κατά ένα άτομο στο σχολείο, το οποίο είναι όμως πολύτιμο, καθώς οι ανάγκες των παιδιών είναι πάρα πολλές, αναφέροντας ενδεικτικά το τάισμα κάποιων παιδιών, την αλλαγή πάνας, την μεταφορά των μαθητών σε αναπηρικό καροτσάκι.
Η καθαριότητα αποτελεί επίσης «πονοκέφαλο» για τους γονείς του Σχολείου. «Στο σχολείο εργάζονται δυο καθαρίστριες, από 3 ώρες η καθεμιά. Ωστόσο καθώς οι ανάγκες του σχολείου είναι πολλές και ιδιαίτερες, κανονικά το ωράριο των καθαριστριών θα έπρεπε να συμβαδίζει με αυτό του σχολείου, από τις 8 έως τη 1 και μισή δηλαδή, ώστε να είναι επαρκής η καθαριότητα», συνεχίζει η ίδια.
Για το Ολοήμερο σχολείο που δεν λειτουργεί φέτος μίλησε ακόμη η πρόεδρος του Συλλόγου: «Αποτελεί πρόβλημα το γεγονός ότι φέτος δεν έχουμε ολοήμερο, λόγω έλλειψης δασκάλων. Αυτό όμως επιβαρύνει τους εργαζόμενους γονείς, καθώς λόγω του ωραρίου τους δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στα νέα δεδομένα».
Η ύπαρξη φύλακα στο σχολείο σχολιάστηκε ως «απαραίτητη» από την κ. Αράπογλου, δεδομένων των περιστατικών με ζημιές και κλοπές που έχουν ακουστεί κατά καιρούς σε άλλα σχολεία: «Μάλιστα πρόκειται για ένα καινούργιο σχολείο, επομένως χρειάζεται να ληφθούν προληπτικά μέτρα φύλαξης του κτιρίου».
«Μας απασχολούν τα παιδιά»
Η κ. Αράπογλου τόνισε τη σημασία εξεύρεσης άμεσης λύσης των προβλημάτων που έθεσε, δεδομένων των πολλών ωρών που δαπανούν τα παιδιά στο Ειδικό Σχολείο: «Σαν γονείς θέλουμε τα παιδιά μας να μορφωθούν και να περνάνε όμορφα εκεί. Να τα παίρνουμε από το σχολείο και να τα βλέπουμε ήρεμα, ξέροντας πως προσέχτηκαν, όπως έπρεπε και πως δεν τους έλειψε τίποτα».
Η πρόεδρος του Συλλόγου δεν παρέλειψε να επισημάνει την φιλότιμη προσπάθεια του εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά και του διευθυντή του σχολείου, Παναγιώτη Τσακίρη, οι οποίοι αγωνίζονται καθημερινά να φέρουν εις πέρας το δύσκολο έργο τους: «Ευτυχώς τόσο οι δάσκαλοι όσο και ο διευθυντής του σχολείου κάνουν το καλύτερο που μπορούν. Δεν φτάνει όμως αυτό. Χρειαζόμαστε και την έμπρακτη στήριξη των αρμόδιων αρχών».
Τέλος, όσον αφορά τις ιδιαίτερες ανάγκες του Ειδικού Σχολείου, η κ. Αράπογλου έσπευσε να διευκρινίσει: «Θέλουμε να μας καταλαβαίνουν, όχι να μας λυπούνται. Να μπαίνουν όσο μπορούν στην θέση των εκπαιδευτικών και των γονιών των μαθητών στα Ειδικά Σχολεία, μιας και η καθημερινότητά μας είναι πολύ διαφορετική από εκείνη άλλων γονιών. Τέλος, να θυμούνται ότι το Ειδικό Σχολείο είναι εδώ όλη τη σχολική χρονιά, και ζητάει την βοήθεια και την υποστήριξή τους», καταλήγει.