“Στον αέρα” ο διαγωνισμός για το φράγμα Τσικνιά

Spread the love


  • Ανακοινώθηκε χθες από το Υπουργείο Υποδομών μαζί με τέσσερα ακόμη έργα ύδρευσης και άρδευσης σε διάφορες περιοχές της χώρας, συνολικού προϋπολογισμού 379 εκατ. ευρώ

“Στον αέρα” βρίσκεται από χθες ο διαγωνισμός ανάθεσης για την υλοποίηση του μεγάλου έργου του φράγματος Τσικνιά, προϋπολογισμού 98 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε την έναρξη των διαγωνισμών για πέντε σημαντικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 379 εκατομμυρίων ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία είναι η κατασκευή του φράγματος Τσικνιά στη Λέσβο, έργα ύδρευσης σε Άρτα – Πρέβεζα – Λευκάδα – Αιτωλοακαρνανία, εγγειοβελτιωτικά έργα στην Αιτωλοακαρνανία, αρδευτικά και αντιπλημμυρικά έργα στο Νομό Λασιθίου Κρήτης και αντιπλημμυρικά έργα στο Δήμο Λουτρακίου. 

Σε δήλωσή του ο Βουλευτής του Νομού μας και Αντιπρόεδρος της Βουλής, Χαράλαμπος Αθανασίου, τόνισε: «Η κυβέρνησή μας, συνεπής στις εξαγγελίες της, συνεχίζει να πραγματοποιεί τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που αλλάζουν τη χώρα μας. Έτσι σήμερα, αφού ευχαριστήσω τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Καραμανλή, είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι δημοπρατήθηκε το μεγάλο έργο του φράγματος Τσικνιά που λύνει τα προβλήματα ύδρευσης και άρδευσης μεγάλων περιοχών του νησιού μας».

 

Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες

Οι διαδικασίες της δημοσίευσης του διαγωνισμού επιταχύνθηκαν μετά από την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή στο νησί μας, στο τέλος του περασμένου Ιουνίου, κατά την οποία δεσμεύτηκε ότι το φράγμα Τσικνιά θα δημοπρατηθεί πριν από το τέλος του χρόνου. Λίγες μέρες μετά, η Γενική Γραμματεία Υποδομών δημοσίευσε την σχετική ανακοίνωση για τις απαλλοτριώσεις, μαζί με το τοπογραφικό διάγραμμα και τον κτηματολογικό πίνακα που αναρτήθηκαν στα δύο Δημαρχεία, Μυτιλήνης και Δυτικής Λέσβου, προς ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων.

Με την ανακοίνωση αυτή, κλήθηκαν οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες των ακινήτων που προτείνεται η απαλλοτρίωσή τους, για λόγους δημόσιας ωφέλειας να εκφράσουν τις τυχόν αντιρρήσεις τους για την προτεινόμενη κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης σε βάρος των ακινήτων τους ή να υποδείξουν, τεκμηριωμένα, άλλο ακίνητο για την ικανοποίηση δημόσιας ωφέλειας και του γενικού δημόσιου συμφέροντος. 

Επίσης, έγινε έλεγχος της ορθότητας και πληρότητας του Κτηματολογίου και υποβλήθηκαν ενστάσεις για διόρθωση/συμπλήρωση, εφόσον απαιτείται, προκειμένου να αποφευχθούν προσκόμματα στην εξέλιξη της διαδικασίας της απαλλοτρίωσης, που ενδεχομένως θα επιφέρουν σημαντικές καθυστερήσεις στην ανάληψη των οφειλόμενων αποζημιώσεων και την αντικατάσταση των απαλλοτριούμενων ακινήτων τους. Παράλληλα, έχει εγκριθεί η μελέτη σκοπιμότητας, καθώς και η μελέτη ανάλυσης κόστους – οφέλους, με σκοπό ο διαγωνισμός να τρέξει τους επόμενους μήνες. 

 

Η περιγραφή του έργου

Η κατασκευή του φράγματος Τσικνιά είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν εκτελεστεί ποτέ στη Λέσβο και η ιστορία του ξεκίνησε από το 2007 όταν έγιναν οι πρώτες συζητήσεις για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος υδροδότησης στο νησί μας. Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών, το κύριο φυσικό αντικείμενο αφορά στην ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς και λειτουργικά ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με 24.000m3/ημέρα πόσιμο νερό (στο 1ο στάδιο ανάπτυξης των έργων) της πόλης της Μυτιλήνης και των οικισμών Καλλονής και Αγίας Παρασκευής, από το φράγμα Τσικνιά. Εκτιμάται ότι το έργο θα εξυπηρετεί περίπου 270.000 άτομα, φτάνοντας τα περίπου 360.000 άτομα το 2053. Οι μελέτες που εκπονήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια αφορούν και στα συμπληρωματικά έργα του φράγματος για την μέση ημερήσια παροχή 40.000 κυβικών μέτρων νερού. 

 

Από την Αγία Παρασκευή στη Μυτιλήνη

Ο αγωγός μεταφοράς του νερού από τον Τσικνιά στην Μυτιλήνη υπολογίζεται ότι θα έχει μήκος 41,7 χλμ., ενώ προς την Καλλονή 3,7 χλμ. και την Αγία Παρασκευή 8,5 χλμ.. Η μεγαλύτερη ποσότητα νερού θα μεταφέρεται με αγωγούς σύνδεσης από το φράγμα στην Μυτιλήνη, ενώ υπολογίζεται ότι θα καλύπτεται εξ ολοκλήρου και η υδροδότηση της Καλλονής και της Αγίας Παρασκευής. Επίσης, σε δεύτερη φάση, έχει μελετηθεί η δυνατότητα κάλυψης των αναγκών στον Πολιχνίτο και την Γέρα.

Το πρόγραμμα εκτέλεσης έργων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό έργων βασικής υποδομής της χώρας στο οποίο εντάσσονται τόσο τα εξελισσόμενα έργα όσο και εκείνα που κρίνεται απαραίτητη η εκτέλεσή τους, προκειμένου η χώρα να αποκτήσει την απαραίτητη υποδομή που θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται σημαντικά τμήματα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (οδικοί άξονες, σιδηρόδρομοι, λιμένες και αεροδρόμια) και λοιπά βασικά έργα, κυρίως οδικοί άξονες, που έχουν σε μεγάλο βαθμό διαλειτουργικό και υπερτοπικό χαρακτήρα και σε κάθε περίπτωση αποτελούν αναπτυξιακές δράσεις υψηλής προτεραιότητας για την επιτάχυνση της οικονομικής  ανάπτυξης.

Τα έργα αφορούν σε σχεδιαζόμενα έργα που συγχρηματοδοτούνται ή σχεδιάζεται να συγχρηματοδοτηθούν από προγράμματα της Ε.Ε. ορισμένης διάρκειας, υποστηρίζονται ή θα υποστηριχθούν από διεθνείς ή άλλους μηχανισμούς χρηματοδότησης και οι τυχόν καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων θα επιφέρουν σοβαρές επιπτώσεις στην έγκαιρη υλοποίηση των έργων και την απορρόφηση των συγχρηματοδοτούμενων πόρων.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση