- Την ώρα που οι νησιώτες υφίστανται το μαρτύριο της σταγόνας για να πάρουν τα λεφτά που δικαιούνται, οι κυβερνητικοί παράγοντες υποστηρίζουν ότι… γίνονται πληρωμές!
Ενώ το 2022 εκπνέει απλήρωτο για τους επιχειρηματίες από το Μεταφορικό Ισοδύναμο καθώς δεν έχει ανοίξει ακόμα ΟΥΤΕ καν η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των μεταφορικών εξόδων από τους λογιστές της κάθε επιχείρησης για το πρώτο εξάμηνο του 2022, το Υπουργείο Ναυτιλίας ετοιμάζεται να μοιράσει ψίχουλα στους νησιώτες καλύπτοντας και μάλιστα μετά τα Χριστούγεννα το τελευταίο εξάμηνο του 2021 αν είναι δυνατόν, καθώς και τους επιβάτες, τους οποίους ενώ έχει αφήσει απλήρωτους από το Φεβρουάριο, έρχεται τώρα να πληρώσει ίσα-ίσα δύο μήνες μέχρι τις 28 Απριλίου!
Και εκείνοι πανηγυρίζουν!
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως παρά την δραματική καθυστέρηση των πληρωμών στους δικαιούχους σε μία περίοδο έλλειψης ρευστότητας και για τις επιχειρήσεις που χρειάζονται αυτά τα χρήματα για να ισοσκελίσουν, έστω και ένα μέρος από τα μεταφορικά τους κόστη, όσο δε για τους επιβάτες και αυτοί έχουν ένα σημαντικό βοήθημα από το Μεταφορικό Ισοδύναμο, οι κυβερνητικοί παράγοντες της Λέσβου πανηγυρίζουν για τα ψίχουλα!
Τόσο ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, με δηλώσεις του σε μέσα ενημέρωσης, όσο και ο βουλευτής Χαράλαμπος Αθανασίου με ανακοίνωση του γραφείου του μιλούν για πληρωμές, ενώ στην πραγματικότητα το 2022 στο σύνολό του βγαίνει απλήρωτο για τις επιχειρήσεις και η χρονιά εκπνέει χωρίς να έχει πληρωθεί ΟΥΤΕ ΤΟ ΕΝΑ ΕΞΑΜΗΝΟ για τα εισιτήρια των επιβατών, καθώς με τις πληρωμές που ΘΑ γίνουν μέχρι την Πρωτοχρονιά θα απομείνουν απλήρωτοι άλλοι οκτώ μήνες!
Τα παραπάνω παρά την κατακραυγή, καθώς το τελευταίο διάστημα τόσο με τη συζήτηση νομοσχεδίων και του προϋπολογισμού στη Βουλή, βουλευτές νησιών τοποθετήθηκαν ασκώντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για τις σοβαρές καθυστερήσεις των πληρωμών από το Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Τι πληρώνουν
Οι ανακοινώσεις των πληρωμών έγιναν από τον Βουλευτή κ. Αθανασίου, ο οποίος σημειώνει ότι δρομολογήθηκαν μετά από συνάντηση που είχε με τον Γενικό Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλη Κουτουλάκη. Αυτό που φαίνεται είναι πως και το Μεταφορικό Ισοδύναμο μπαίνει στην… προεκλογική πλατφόρμα, μόνο που θα περίμενε κανείς αυτό να γινόταν αλλά να είχαν προχωρήσει και περισσότερο οι πληρωμές, καθώς οι δικαιούχοι των νησιών μας δεινοπαθούν να πάρουν τα λεφτά τους και πληρώνονται με το σταγονόμετρο εδώ και 2 χρόνια.
Ο κ. Αθανασίου ανακοινώνει τα ακόλουθα: «Μετά την προχθεσινή συνάντηση που είχα στο Υπουργείο Ναυτιλίας με τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτουλάκη, αναφορικά με την καταβολή του μεταφορικού ισοδύναμου, ανακοινώνω ότι:
Στα νησιά μας θα καταβληθούν, εντός του Δεκεμβρίου 2022, 2.165.734,43 ευρώ σε 1.057 επιχειρήσεις.
Συγκεκριμένα, για τη Λέσβο 1.663.960,91 ευρώ σε 778 επιχειρήσεις. Για τη Λήμνο 498.855,55 ευρώ σε 276 επιχειρήσεις και για τον Άγιο Ευστράτιο 2.577,97 ευρώ σε 3 επιχειρήσεις».
Για την πλατφόρμα που δεν έχει ανοίξει για την υποβολή των μεταφορικών εξόδων του πρώτου εξαμήνου του 2022 ο κύριος Αθανασίου σημειώνει ότι αναμένεται να ανοίξει την επόμενη εβδομάδα, ενώ για τους 8 μήνες που θα απομένουν απλήρωτους από το μεταφορικό ισοδύναμο στους επιβάτες καθώς το Υπουργείο θα πληρώσει μέχρι 28 Απριλίου, ο κυβερνητικός βουλευτής αναφέρει ότι «δρομολογείται, αντίστοιχα, η πληρωμή για τους επιβάτες για τις εκκρεμότητες του 2022», χωρίς να εξειδικεύει ποιες πληρωμές θα γίνουν, δηλαδή ότι ουσιαστικά θα πληρωθούν ίσα-ίσα οι δύο επόμενοι μήνες μετά το Φεβρουάριο και γι’ αυτό ο κ. Αθανασίου το θέτει γενικώς για… ευνόητους λόγους!
Το μαρτύριο της σταγόνας
Οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου παρά τις ανακοινώσεις και τους πανηγυρισμούς των κυβερνητικών παραγόντων βρίσκονται σε τέλμα και μάλιστα αυτό ενώ ουσιαστικά η χώρα μας έχει περάσει σε προεκλογική τροχιά, που θα περίμενε κανείς, όπως πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις λειτουργούν τουλάχιστον στοιχειωδώς τα αντανακλαστικά του Κράτους, έτσι και τώρα να προχωρούσαν οι πληρωμές και όχι οι νησιώτες να υφίστανται το μαρτύριο της σταγόνας.
Σημειωτέον πως εντός του 2023 αναμένεται αναμόρφωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου που σημαίνει ότι μπορεί να έχουμε πρόσθετες και μεγαλύτερες καθυστερήσεις.
Είναι προφανές ότι οι τοπικοί φορείς, οι βουλευτές της αντιπολίτευσης, αλλά και η αυτοδιοίκηση δεν μπορούν άλλο να σωπαίνουν.