Μπροστά σε μία νέα κατάσταση την οποία τροφοδοτεί το έγκλημα μέσα από το αχανές και ανεξέλεγκτο διαδίκτυο βρίσκονται οι κάτοχοι πιστωτικών και χρεωστικών καρτών του νησιού μας, δηλαδή το σύνολο σχεδόν της τοπικής κοινωνίας που χρησιμοποιεί το πλαστικό χρήμα στις καθημερινές συναλλαγές της. Αυτή τη φορά οι πολίτες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να βρεθούν με άδειους τραπεζικούς λογαριασμούς. 

Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει αποσταλεί δήθεν από την Εθνική Τράπεζα

Πώς έστησαν τη «μηχανή»

Πρόκειται για μία καλά οργανωμένη απάτη που στοχεύει στην υποκλοπή προσωπικών τραπεζικών δεδομένων από τους πολίτες, με στόχο να αποκτήσουν πρόσβαση στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς και να τους αδειάσουν. Σήμερα τα Νέα της Λέσβου δημοσιεύουν δύο ντοκουμέντα από αυτήν την  απάτη και συγκεκριμένα πρόκειται για μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e- mail) που εστάλησαν σε πολίτες της Μυτιλήνης, με διαφορά λίγων ημερών το ένα από το άλλο και ως φερόμενοι αποστολείς είναι η Τράπεζα Πειραιώς και η Εθνική Τράπεζα. Μάλιστα στην περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας το μήνυμα των απατεώνων είναι ιδιαίτερα πιστευτό, καθώς ως αποστολέας εμφανίζεται διεύθυνση που παραπέμπει στην Εθνική Τράπεζα, αν και για όσους γνωρίζουν καλύτερα μπορούν να διακρίνουν ότι η αποστολή έχει γίνει από το εξωτερικό.

Και στις δύο περιπτώσεις μέσω των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου γίνεται ενημέρωση σε πελάτες των δυο τραπεζών ότι έχουν απενεργοποιηθεί οι χρεωστικές και πιστωτικές τους κάρτες και ως εκ τούτου με μία εύκολη διαδικασία εγγραφής από το διαδίκτυο θα μπορέσουν να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους και να τις ενεργοποιήσουν ξανά για να μπορούν να κάνουν τις συναλλαγές τους.

Η απάτη είναι στημένη πειστικά από τους επιτήδειους, ενώ όσοι γνωρίζουν από τη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος ξέρουν καλά ότι οι τράπεζες δεν ενεργούν με αυτόν τον τρόπο, δηλαδή δεν καλούν τους πελάτες τους μέσω διαδικτύου να κάνουν εγγραφές και επικαιροποιήσεις προσωπικών τους δεδομένων. Αυτό ωστόσο δεν είναι σε γνώση όλων των πελατών των τραπεζών και εκεί είναι που στοχεύουν οι επιτήδειοι, να ψαρέψουν ανυποψίαστα θύματα και να καταφέρουν να τους αδειάζουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.

Τα Νέα της Λέσβου ενημέρωσαν γι’ αυτά τα δύο μηνύματα τον διευθυντή της Τράπεζας Πειραιώς στη Μυτιλήνη Δημήτρη Σιβρή, ο οποίος κάλεσε τους πολίτες να αγνοούν τέτοια μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και για όποια απορία έχουν να απευθύνονται στην τράπεζα τηλεφωνικά, καθώς και τη διευθύντρια του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας Μυτιλήνης, Μαριάνθη Γεωργάκη, που σημείωσε στα Νέα της Λέσβου ότι το τραπεζικό σύστημα της χώρας μας δεν λειτουργεί με τέτοιες διαδικασίες για την επικαιροποίηση στοιχείων πελατών και κάλεσε τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί απορρίπτοντας χωρίς δεύτερη σκέψη τέτοιας μορφής ηλεκτρονική αλληλογραφία.

Το υποτιθέμενο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Τράπεζας Πειραιώς

Πανελλαδικό το φαινόμενο

Το φαινόμενο είναι πανελλαδικό καθώς ήδη από τον περασμένο μήνα έχουν καταγραφεί τέτοια μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, καθώς η αποστολή τους είναι μαζική, χωρίς να φαίνεται αυτό, ώστε να φτάνουν σε χιλιάδες πολίτες και όποιος πέσει στην παγίδα!

«Όλες οι κάρτες απενεργοποιούνται προσωρινά για διαδικτυακές πληρωμές μέχρι να εγγραφείτε στα αναβαθμισμένα μέτρα ασφαλείας. Για να το ενεργοποιήσετε, ακολουθήστε τα ακόλουθα απλά βήματα», είναι το μήνυμα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που λαμβάνουν οι χρήστες του διαδικτύου σε μία περίοδο που το σύνολο της κοινωνίας διαθέτει e-mail, ώστε πρωτίστως να ενημερώνεται από τη Φορολογική Αρχή.

Οι παραλήπτες τέτοιων μηνυμάτων σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να προχωρήσουν στην ενεργοποίησή του και στην παροχή προσωπικών στοιχείων τους, καθώς πρόκειται για κλασική μορφή της απάτης του «ηλεκτρονικού ψαρέματος» (phishing), μια μορφή απάτης μέσω emails που αποστέλλονται στους πελάτες των τραπεζών, οι οποίοι θα πρέπει να είναι προσεκτικοί και στα κινητά τους τηλέφωνα καθώς ενδέχεται τέτοια μηνύματα να σταλούν και με sms.

 

Το απρόσωπο διαδίκτυο

Μέχρι τώρα στη Λέσβο και μάλιστα με θύματα που έχασαν σεβαστά ποσά είχαμε το φαινόμενο απατεώνων που επικοινωνούσαν τηλεφωνικά με πολίτες, επικαλούμενοι στελέχη των τραπεζών οδηγώντας τους να τους καταθέσουν χρήματα για να εισπράξουν αναδρομικά, τα οποία περιμένουν από τους ασφαλιστικούς τους φορείς. Τώρα οι πολίτες βρίσκονται αντιμέτωποι με μία άλλης μορφής απάτη που εντάσσεται στο λεγόμενο ηλεκτρονικό έγκλημα, πίσω από την ανωνυμία του αχανούς και ανεξέλεγκτου διαδικτύου. Σε μία περίοδο πλέον που το σύνολο σχεδόν της κοινωνίας κάνει τις συναλλαγές του με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες (αποφεύγοντας την χρήση χρημάτων και λόγω του κορονοϊού), ενώ χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να κάνει συναλλαγές με το λεγόμενο e-banking. Το διαδίκτυο μπορεί πράγματι να εκμηδενίζει τις αποστάσεις και να διευκολύνονται οι συναλλαγές, κρύβει όμως και μεγάλες παγίδες οι οποίες μετρούν πολλές χιλιάδες θύματα σε όλο τον κόσμο.

 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση