- Δεν μπορεί να λειτουργήσει η υπηρεσία χωρίς προσωπικό, με συνέπεια οι συναλλασσόμενοι να μετατρέπονται σε «θύματα» αυτής της κατάστασης
- Διαταραγμένες σχέσεις μεταξύ προϊσταμένων και υπαλλήλων, που φεύγουν με αναρρωτικές και τα Τμήματα μένουν «ορφανά»
Σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες φαίνεται ότι έχει εξελιχθεί η λειτουργία της Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειας, καθώς η έλλειψη προσωπικού την έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο και αυτό έχει σοβαρές συνέπειες στους πολίτες, καθώς δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν για τις ταξινομήσεις, μεταβιβάσεις και μία σειρά από άλλα θέματα, κυρίως για τα επαγγελματικά φορτηγά αυτοκίνητα.
Επί της ουσίας εδώ και μήνες οι άδειες και οι μεταβιβάσεις των φορτηγών αυτοκινήτων καθώς και μία σειρά από άλλα ζητήματα (καρότσες, τρέιλερ), που απαιτούν επιθεώρηση, έχουν βαλτώσει δεδομένου πως η εξυπηρέτηση γίνεται με το σταγονόμετρο. Αν και το πρόβλημα οφείλεται κατά κύριο λόγο στην έλλειψη προσωπικού, υπάρχουν φωνές που μιλούν και για άλλα αίτια. Σε σχέση με τον αριθμό του προσωπικού η Διεύθυνση Μεταφορών μαζί με το ΚΤΕΟ έχει, δεν έχει 15 ανθρώπους στη διάθεσή της, οι οποίοι καλούνται να διαχειριστούν ένα πολύ μεγάλο όγκο δουλειάς σε διάφορους τομείς, μαζί και ο τεχνικός έλεγχος στο ΚΤΕΟ και αυτό προκαλεί αδυναμία στην λειτουργία της υπηρεσίας και την ανταπόκρισή της σε εύλογους χρόνους.
Τι συμβαίνει στη Διεύθυνση Μεταφορών;
Ωστόσο κάποιοι κύκλοι αποδίδουν σημαντικό μέρος του προβλήματος στο αρνητικό κλίμα που υπάρχει εντός της υπηρεσίας και στη διατάραξη σχέσεων μεταξύ της προϊσταμένης αρχής και υπαλλήλων. Προς αυτήν την κατεύθυνση ενδεχομένως να μην είναι τυχαία η αναρρωτική άδεια που έχει λάβει υπάλληλος που καλύπτει κρίσιμο πόστο της Διεύθυνσης, το οποίο έμεινε ακέφαλο επί μακρόν με τεράστιες συνέπειες για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές, ώστε τελικά να καταρρεύσει λόγω της άδειάς της. Αν και συνολικά αυτό το διάστημα βρίσκονται σε αναρρωτικές άδειες τρεις υπάλληλοι της υπηρεσίας.
Στέλεχος της Διεύθυνσης Μεταφορών που μίλησε στα Νέα της Λέσβου έκανε λόγο για σκληρές συνθήκες εργασίας, σημειώνοντας ότι το προσωπικό το μόνο που κάνει είναι να δέχεται εντολές με τις οποίες φορτώνονται επιπλέον καθήκοντα και αρμοδιότητες. Και αυτό χωρίς να γίνεται μία εκτίμηση για το κατά πόσο μπορούν όλα αυτά να διεκπεραιώνονται από τους λιγοστούς υπαλλήλους. Άλλες πληροφορίες κάνουν λόγο για τμήματα που λειτουργούν μέσα στην υπηρεσία με εντολή του Περιφερειάρχη. Δηλαδή ο Κώστας Μουτζούρης παρεμβαίνει δίνοντας εντολές για να μπορέσουν να προχωρήσουν κάποια πράγματα, καθώς αλλιώς ορισμένοι τομείς της υπηρεσίας θα είχαν καταρρεύσει.
Οι παρεμβάσεις του Περιφερειάρχη οφείλονται σε παράπονα που δέχεται από συναλλασσόμενους με αποτέλεσμα να ασχολείται και ο ίδιος με τα προβλήματα της υπηρεσίας. Ωστόσο η έλλειψη του προσωπικού και οι διαταραγμένες σχέσεις εντός του κτιρίου της οδού Παναγιώτη Βοστάνη 2 είναι σε τέτοιο επίπεδο, ώστε δύσκολα να αντιστρέφεται το κλίμα. Μάλιστα σε μία ύστατη προσπάθεια ο Περιφερειάρχης να βελτιωθούν οι συνθήκες εξυπηρέτησης των πολιτών, μετακίνησε για λίγες ημέρες ένα μηχανολόγο από τη Λήμνο, ώστε να εκπαιδεύσει δύο υπαλλήλους της υπηρεσίας για το Τμήμα των φορτηγών αυτοκινήτων. Ωστόσο είναι αμφίβολο αν θα καταφέρουν να ανταποκριθούν, δεδομένου ότι υπάρχει πολυπλοκότητα σε αυτό το αντικείμενο και χρειάζεται εμπειρία για να μπορεί να λειτουργήσει το συγκεκριμένο Τμήμα όπως πρέπει και όχι όπως λειτουργεί τώρα, με τους ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων να βρίσκονται στην αναμονή.
Ο Μανώλης Προκοπίου
Απαντώντας σε ερώτηση των Νέων της Λέσβου ο πρόεδρος του Σωματείου των φορτοταξί, Μανώλης Προκοπίου, σημείωσε ότι «υπάρχει πρόβλημα στις ταξινομήσεις, αλλά και γενικότερα στις μεταβιβάσεις και στις διεκπεραιώσεις που αφορούν τα φορτηγά αυτοκίνητα. Μας είπαν όμως ότι αποκαθίστανται αυτά τα προβλήματα με την εκπαίδευση δύο υπαλλήλων και περιμένουμε να το δούμε αυτό στην πράξη, καθώς φαίνεται πως κάτι έχει αρχίσει να κινείται».
Πάντως σε αντίθεση με την αισιοδοξία του κ. Προκοπίου, μέλη του Σωματείου του και άλλοι ιδιοκτήτες φορτηγών που μίλησαν στα Νέα της Λέσβου δεν φάνηκαν και τόσο αισιόδοξοι, δεδομένου πως το προσωπικό στην υπηρεσία δεν φτάνει.
Είναι ενδεικτικό ότι στις διεκπεραιώσεις επιβατικών αυτοκινήτων βρίσκεται ένας υπάλληλος ο οποίος και παραλαμβάνει και θα πρέπει και να καταχωρεί, ενώ και για τις περιπτώσεις που από κάποιους συναλλασσόμενους οι υποβολές γίνονται ηλεκτρονικά, υπάρχει μεγάλη δυσκολία να ελεγχθούν αυτές οι συναλλαγές από την υπηρεσία.
Ο Γενικός Διευθυντής
Ο Γενικός Διευθυντής τα τελευταία 2 χρόνια στην υπηρεσία, ο Απόστολος Πατέστος στον οποίο απευθύνθηκαν χθες τα Νέα της Λέσβου απέφυγε να κάνει κάποια δήλωση για την κατάσταση της υπηρεσίας, σημειώνοντάς μας ότι θα τοποθετηθεί εντός των ημερών. Την ίδια ώρα όμως πληροφορίες τον φέρουν να καταθέτει τα χαρτιά του για σύνταξη στα τέλη του έτους, δηλαδή σε δύο μήνες καθώς έχει συμπληρώσει τα χρόνια που απαιτούνται.
Από πλευράς Περιφερειακής Αρχής αρμόδιος για τη Διεύθυνση Μεταφορών είναι ο Αντιπεριφερειάρχης, Δημήτρης Κουρσουμπάς, ο οποίος ωστόσο εδώ και τέσσερις ημέρες δεν απαντά σε κανένα τηλέφωνο παρά τις επανειλημμένες προσπάθειές μας να δώσει και ο ίδιος μία εξήγηση για το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η υπηρεσία.
Από ό,τι φαίνεται, όσοι πολίτες έχουν την ατυχία να συναλλάσσονται με τη Διεύθυνση Μεταφορών, δεν έχουν παρά να περιμένουν.