- Δεμένο το πλοίο της Levante Ferries, εν αναμονή διαδικαστικών θεμάτων και ενώ η θερινή σεζόν τελειώνει
- Σημάδια για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της πλοιοκτήτριας εταιρείας, που φαίνεται να στοχεύει και στο Αιγαίο, πέραν του Ιονίου που δραστηριοποιείται
Αυτές τις ημέρες το Smyrna di Levante θα έπρεπε να εκτελεί ήδη το δρομολόγιο σύνδεσης της Σμύρνης με τη Θεσσαλονίκη, έχοντας ως ενδιάμεσο σταθμό το λιμάνι της Μυτιλήνης, ωστόσο αυτό δεν έχει ξεκινήσει ακόμη και είναι επίσημα άγνωστο και το πότε τοποθετείται χρονικά το πρώτο ταξίδι, αν και εκτιμήσεις κάνουν λόγο για τέλος Αυγούστου. Και αυτό ενώ έχουμε διανύσει χρονικά ένα σημαντικό μέρος της τουριστικής σεζόν, χάνοντας τα όποια επιπλέον – έστω βραχυπρόθεσμα – οφέλη μπορούσαμε να έχουμε από τη διπλή αυτή σύνδεση με τα δύο λιμάνια, με την καθυστέρηση να αποδίδεται σε γραφειοκρατικά ζητήματα.
H ανακοίνωση της έγκρισης της συμπερίληψης της Λέσβου ως ενδιάμεσου σταθμού στο δρομολόγιο από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στο τέλος Ιουνίου, αποτέλεσε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, αφού μέχρι τότε όλα έδειχναν πως επρόκειτο για μια «χαμένη υπόθεση». Ωστόσο με την επιμονή του Επιμελητηρίου Λέσβου και του Προέδρου, Βαγγέλη Μυρσινιά, που έχει επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Levante Ferries Γιώργο Θεοδόση, και με την πάντα απαραίτητη πολιτική βούληση και πίεση, τα δεδομένα άλλαξαν.
Η έγκριση αφορούσε εξαρχής έναρξη δρομολογίων δύο φορές την εβδομάδα από τις αρχές Αυγούστου, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες από την πλοιοκτήτρια εταιρεία θα γίνονταν προσπάθειες να ξεκινήσουν νωρίτερα, ώστε να αξιοποιηθεί το θεωρητικά αυξημένο επιβατικό ενδιαφέρον, λόγω της καλοκαιρινής σεζόν, τόσο από τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα γενικότερα, όσο και από την ευρύτερη περιοχή της Σμύρνης. Έκτοτε βρισκόμαστε εν αναμονή νέων ανακοινώσεων, που θα προχωρούν όλη αυτή την υπόθεση ένα βήμα παραπάνω και πιο συγκεκριμένα θα ενημερώνουν και για το κόστος των εισιτηρίων και την ακριβή ημερομηνία του πρώτου ταξιδιού, ωστόσο όχι απλά αυτό δεν έγινε νωρίτερα, αλλά εκ των πραγμάτων ξεκινά καθυστερημένα.
Δεν έχει αλλάξει κάτι
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Βαγγέλης Μυρσινιάς, είναι καθησυχαστικός και επισημαίνει πως δεν έχει αλλάξει κάτι, ως προς την εκτέλεση του δρομολογίου, κι ας έχει αργήσει να ξεκινήσει. «Σύμφωνα με την ενημέρωση, που έχω, δεν έχει αλλάξει κάτι στον σχεδιασμό της εταιρείας. Η καθυστέρηση έχει προκύψει για γραφειοκρατικούς λόγους και για λόγους διαδικασιών», σχολίασε στα «ΝΕΑ της Λέσβου», εκφράζοντας και την εκτίμηση πως είναι θέμα ημερών το να προκύψουν νεότερα, ως προς τις διαδικασίες αυτές.
Άλλωστε, όπως σχολιάσαμε και σε παλαιότερο φύλλο, η επικοινωνία της Levante Ferries για το δρομολόγιο – έστω με τη σημαντική εξαίρεση των πληροφοριών, που αναφέραμε παραπάνω – συνεχίζεται κανονικά, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει φροντίσει να ενημερώσει το επιβατικό κοινό πως το Smyrna di Levante είναι καθ’ όλα έτοιμο για να ξεκινήσει την εκτέλεση του δρομολογίου, έχοντας μάλιστα πραγματοποιήσει και το πρώτο δοκιμαστικό του ταξίδι προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πριν από λίγο καιρό.
Θα βοηθούσε
Στο τέλος Αυγούστου τοποθετεί χρονικά την έναρξη των δρομολογίων του Smyrna di Levante ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, που και εκείνος επισημαίνει πως δεν έχει αλλάξει κάτι ως προς τον σχεδιασμό. «Αν ξεκινούσε νωρίτερα, σίγουρα θα βοηθούσε στην επιβατική κίνηση από την Τουρκία. Σε σχέση με το καταμαράν είναι πλοίο με σημαντικά περισσότερες θέσεις, με καμπίνες, με δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων, οπότε θα διευκόλυνε περισσότερο κόσμο να έρθει και φυσικά θα διαμόρφωνε και το προφίλ των επισκεπτών», ανέφερε στα «ΝΕΑ της Λέσβου», σχολιάζοντας βέβαια πως ακόμη και καθυστερημένα είναι πολύ θετικό το ότι θα πραγματοποιήσει δρομολόγια, εξυπηρετώντας όχι μόνο τη Σμύρνη, αλλά και τη σύνδεση με την Θεσσαλονίκη.
Θυμίζουμε πως η έγκριση του εν λόγω δρομολογίου συνέπεσε χρονικά με το ξεκίνημα δυο ακόμη δρομολογίων, που ήδη συνδέουν τη Λέσβο με τα δύο λιμάνια. Πρόκειται για το καταμαράν του Δήμου Σμύρνης, που εδώ και αρκετές εβδομάδες μεταφέρει αρκετούς επισκέπτες από την ευρύτερη περιοχή κάθε Σαββατοκύριακο, ενώ και το ταχύπλοο της Seajets ξεκινά από το λιμάνι της συμπρωτεύουσας κάθε Τρίτη πρωί, φτάνει στη Μυτιλήνη το μεσημέρι της ίδιας μέρας και φεύγει ξανά για τη Θεσσαλονίκη, έχοντας ως ενδιάμεσο σταθμό τη Λήμνο.
Έτσι, κάναμε λόγο για σημαντικές αλλαγές στον καλοκαιρινό ακτοπλοϊκό χάρτη της Λέσβου, αφού οι δυο πολυπόθητες συνδέσεις εξυπηρετούνταν από πολλαπλά δρομολόγια. Μέχρι στιγμής, όμως, η συμβολή της Levante σε αυτά παραμένει σε επίπεδο εξαγγελίας και ευτυχώς στην κρίσιμη αυτή περίοδο εν μέσω τουριστικής σεζόν και υπό συνθήκες που κάθε απώλεια… «πονάει», ως προορισμός καλυπτόμαστε από το ταχύπλοο και το καταμαράν.
Μακροπρόθεσμος σχεδιασμός;
Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί πως ενώ από την πλευρά μας επισημαίνουμε τις απώλειες που μπορεί να έχουμε εν μέσω τουριστικής σεζόν από το γεγονός ότι δεν έχουν ακόμη προστεθεί στο «ακτοπλοϊκό καλεντάρι» δύο ακόμη επιλογές ταξιδιού προς τη Λέσβο, από τη Σμύρνη και τη Θεσσαλονίκη, την ίδια στιγμή όμως αντίστοιχες απώλειες υπάρχουν και για την ίδια την εταιρεία. Προφανώς, κατά τον σχεδιασμό του δρομολογίου υπάρχουν και τα αντίστοιχα προσδοκώμενα οφέλη, που κατά πως φαίνεται ξεπερνούν τον χρονικό ορίζοντα των ολίγων εβδομάδων που θα εκτελούνταν το δρομολόγιο Σμύρνη – Θεσσαλονίκη με ενδιάμεσο σταθμό τη Μυτιλήνη. Ή για να το θέσουμε πιο απλά, δύσκολα η Levante θα προχωρούσε σε τέτοια επένδυση για ένα μικρό – και όπως έχει καταλήξει «κουτσουρεμένο» – διάστημα.
Δεν θα ήταν παράλογο, λοιπόν, η εταιρεία να… «καλοβλέπει» και την εκτέλεση του δρομολογίου που συνδέει τη Μυτιλήνη με τη Θεσσαλονίκη καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και το οποίο, όπως είναι ήδη γνωστό, τίθεται σε διαγωνισμό τον επόμενο μήνα, λύνοντας το χρόνιο ζήτημα της διακοπής της συγκεκριμένης σύνδεσης, κατά τους θερινούς μήνες. Άλλωστε, ήδη η εκτέλεση του δρομολογίου Σμύρνη – Θεσσαλονίκη, αποτελούσε ένα «άνοιγμα» των δραστηριοτήτων της Levante και στις θάλασσες του Αιγαίου, καθώς μέχρι στιγμής τα πλοία της πραγματοποιούν δρομολόγια στο Ιόνιο.
Αν όντως η εταιρεία «χτυπήσει» τη σύνδεση της Λέσβου με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τότε φαίνεται πως θα έχουμε τουλάχιστον τρεις «μνηστήρες» για το δρομολόγιο αυτό. Και αυτό, καθώς η Levante θα πρέπει να ανταγωνιστεί, τόσο την Attica, αφού η Blue Star φανταζόμαστε πως θα διεκδικήσει ένα δρομολόγιο που ήδη εκτελεί κατά τους χειμερινούς έστω μήνες, ενώ στο παιχνίδι βρίσκεται φυσικά και η Seajets, που εδώ και λίγο καιρό συνδέει τη Μυτιλήνη με το λιμάνι της συμπρωτεύουσας και προφανώς θα ήθελε να επεκτείνει αυτή τη δραστηριότητα και πέραν της θερινής περιόδου.
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΡΚΙΑ
Στόχος οι 15.000 επισκέπτες
Την ίδια στιγμή, εφικτός είναι ο στόχος των 15.000 επισκεπτών από την Τουρκία, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Χατζηκυριάκο, δεδομένων – όπως σημειώνει – των ιδιαίτερων συνθηκών, τόσο σε ό,τι έχει να κάνει με την οικονομία, όσο και με το γεγονός ότι για δύο χρόνια δεν ήταν δυνατό το ταξίδι των Τούρκων προς τη Λέσβο και την Ελλάδα γενικότερα. «Οτιδήποτε περισσότερο από τις 15.000 επισκέπτες τη φετινή σεζόν, που θεωρώ πως θα τους “πιάσουμε” ως το τέλος Αυγούστου, θα αποτελεί μια πολύ ευχάριστη κατάληξη και θα είμαστε αρκετά χαρούμενοι με αυτή, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες κάτω από τις οποίες άνοιξε ξανά η αγορά», ανέφερε στα «ΝΕΑ της Λέσβου», σχολιάζοντας πως προς το παρόν η κίνηση από την συγκεκριμένη τουριστική αγορά κρίνεται ικανοποιητική.