Αλλάζουν τα σχέδια για την ολοκλήρωση της κατασκευής του κόμβου της Βόρειας Παράκαμψης από την Επάνω Σκάλα ως προς την κυκλοφορία των αυτοκινήτων κατά το διάστημα που θα γκρεμιστεί η μικρή γέφυρα στο ύψος του εργοστασίου της ΔΕΗ και θα γίνει νέο ενισχυμένο έργο. Ενώ η Περιφέρεια είχε ζητήσει και είχε πάρει από τον Οκτώβριο την έγκριση της Επιτροπής Κυκλοφοριακού του Δήμου για απαγόρευση της στάθμευσης στην οδό Βουρνάζων, ώστε να μπορούν να κινούνται από αυτόν τον δρόμο για είσοδο και έξοδο από την Μυτιλήνη τα μεγάλα οχήματα, το σχέδιο ματαιώθηκε.
Τα Νέα της Λέσβου βρέθηκαν επί τόπου χθες στο έργο, όπου διαπιστώσαμε μάλιστα ότι έχουν αποξηλωθεί πρόσφατα κατασκευασμένα τμήματα του κόμβου από την πλευρά της Βόρειας Παράκαμψης! Γιατί ξηλώθηκαν νησίδες που είχαν ήδη κατασκευαστεί; Πιθανώς αυτό να οφείλεται σε προβληματισμό που είχαν εκφράσει δεκάδες διερχόμενοι οδηγοί ότι οι νησίδες μεταξύ τους ήταν κοντά η μία με την άλλη για να χωρέσουν να στρίβουν και να διέρχονται οι νταλίκες προς τη Βόρεια παράκαμψη. Το γιατί κάτι τέτοιο δεν προβλέφθηκε από την αρχή αλλά έγινε εκ των υστέρων και χρειάστηκε να πέσουν τσιμέντα και μετά να σπάσουν, αυτό είναι ένα ζητούμενο!
Η Τεχνική Υπηρεσία
Η Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας έκρινε ότι η διοχέτευση όλων των αυτοκινήτων από τη Βουρνάζων για 20 μέρες, που μπορεί να είναι και μεγαλύτερο το διάστημα αν έχουμε και κακοκαιρία, θα δημιουργήσει τεράστιο λειτουργικό πρόβλημα στη Μυτιλήνη όσο η Βόρεια Παράκαμψη θα παραμένει κλειστή. Κάτω από αυτή την εξέλιξη αυτό το διάστημα τροποποιείται η περιβαλλοντική μελέτη, ώστε να προβλεφθεί η δημιουργία προσωρινού δρόμου από την πλευρά της θάλασσας και να διοχετεύεται από εκεί η κυκλοφορία όσο θα κατασκευάζεται εκ νέου το γεφύρι. Αυτό ουσιαστικά απαλλάσσει από τον “πονοκέφαλο” τους καταστηματάρχες της οδού Βουρνάζων, καθώς ο δρόμος θα συνεχίσει να παραμένει “ζούγκλα” μέχρι να αναλάβει η νέα Δημοτική αρχή και να θέσει νέες προτεραιότητες, αν σκοπεύει να κάνει κάτι προς αυτή την κατεύθυνση.
Οι παραπάνω τροποποιήσεις για μια πιο «βιώσιμη λύση» στην Επάνω Σκάλα ως προς την κυκλοφορία των αυτοκινήτων επιβαρύνει χρονικά την ολοκλήρωση του έργου, καθώς ο κόμβος αντί για αρχές θα είναι έτοιμος στο τέλος του χειμώνα, όπως εκτιμάται.
Όπως ανέφερε στην εφημερίδα μας ο Περιφερειάρχης, Κώστας Μουτζούρης: «Η μελέτη προέβλεπε το άνοιγμα του δρόμου και την διακοπή της κυκλοφορίας για 20 και 30 μέρες. Δεν γίνεται όμως αυτό καθώς από εκεί διαπερνάνε καθημερινά τόσα άτομα, που θέλουν να πάνε στο σούπερ-μάρκετ, στο ΚΥΤ και στα υπόλοιπα χωριά της Βόρειας Λέσβου. Θα έπρεπε να πηγαίνουν από την Παγανή. Γι’ αυτό το λόγο κάναμε τις αναγκαίες τροποποιήσεις έτσι ώστε η παράκαμψη να γίνει από τη θάλασσα».
Το έργο της Βόρειας Παράκαμψης
Το έργο του κόμβου είναι σημαντικό, καθώς θα επιλύσει οδικά προβλήματα που υπήρχαν από την κατασκευή της παράκαμψης. Κατά τη διάρκεια του έργου υλοποιούνται όλες οι απαιτούμενες εργασίες οδοποιίας, χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών και σήμανσης – ασφάλισης, καθώς και ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών (ηλεκτροφωτισμού). Το έργο οδικής ασφάλειας έχει αναλάβει η εταιρεία ΑΛΤΕΚ και οι εργασίες έχουν ξεκινήσει ήδη από τον Απρίλιο, με τις πρώτες μπουλντόζες να αναλαμβάνουν δράση και με τους εργάτες και τους αρμόδιους να δίνουν καθημερινά σκληρή μάχη έτσι ώστε να παραδοθεί το έργο όσο το δυνατόν το συντομότερο.
Σημειώνεται ότι η κατασκευή του κόμβου είναι σημαντική για την οδική ασφάλεια της βόρειας εξόδου από τη Μυτιλήνη και γι’ αυτό η Περιφερειακή Αρχή έθεσε σε προτεραιότητα την υλοποίηση του έργου. Πολλοί ήταν μάλιστα εκείνοι που επί χρόνια εξέφραζαν τα παράπονά τους, αλλά και την ανησυχία τους για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, καθώς αποτελούσε για αρκετό καιρό ένα επικίνδυνο σημείο για τους οδηγούς που κατευθύνονταν από και προς την πόλη της Μυτιλήνης. Η ανάγκη για την επίλυση του ζητήματος ήταν επιτακτική και η κατασκευή ενός έργου στο συγκεκριμένο σημείο αποτελούσε μονόδρομο για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων.