Γήινη αυθεντικότητα για τη σεζόν Φθινόπωρο – Χειμώνας 17/18
Αν η αυλαία της νέας εποχής στη μόδα της φετινής σεζόν είχε χρώμα, αυτό θα ήταν με βεβαιότητα κάποια απόχρωση της γης.
Είναι συναρπαστικό να ξεκινά μια νέα εποχή με μια νέα θεώρηση. “Η φύση δε χρειάζεται τους ανθρώπους. Οι άνθρωποι χρειάζονται τη φύση…”. Κάπως έτσι ξεκινά το πρόσφατο μανιφέστο του περιβαλλοντικού οργανισμού Conservation International. Η σχέση μας με τη φύση φαίνεται να αλλάζει.
Η φιλοσοφία
Μπορεί τα νέα apps και τα κοινωνικά δίκτυα να διευρύνουν τις ανθρώπινες σχέσεις, όμως η σημαντικότερη επαφή μας παραμένει η επαφή με τη φύση. Κι αυτό γιατί οι άνθρωποι έχουν μια έμφυτη επιθυμία να συνδέονται, να προστατεύουν και να παρατηρούν το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζουν.
Από τις νέες εικόνες του μικροσκοπίου ως τις πρόσφατες λήψεις των δορυφόρων, πηγάζει μια πιο ευαίσθητη προοπτική για τον πλανήτη. Γνωστές εταιρίες design όπως το αμερικανικό Studio 1924, το οποίο ηγείται στο σχεδιασμό για δημοφιλή brands (π.χ. Puma), ακολουθούν μια “επιστροφή στη φύση” προσέγγιση, με τυπογραφικά στοιχεία βασισμένα σε χαρακτηριστικά τοπία και παραδοσιακές τέχνες της αγροτικής υπαίθρου. Τα υλικά των εικονογραφήσεων είναι επίσης φυσικά, όπως μόλυβδος, μελάνι και χαρτί και το ύφος αυτό ακολουθείται σε έντυπα και εκδόσεις.
Η τέχνη της φωτογραφίας σήμερα επενδύει στη δυναμική αιχμαλώτιση του χρώματος, δημιουργώντας ατμοσφαιρικά και ομιχλώδη περιβάλλοντα όπου η σκόνη διαπερνά σαν φυσική παρουσία το χώρο. Παράλληλα, η αναζήτηση της προέλευσης των χρωμάτων από φυσικούς πόρους και πρώτες ύλες φέρνει στην επιφάνεια πρωτόγονες τεχνικές στα υλικά των εικαστικών τεχνών – όπως η θέρμανση ή η καύση – μετατρέποντας την ώχρα σε σκοτεινό πορτοκαλί ή καφέ.
Τα χρώματα
Το παιχνίδι με τη φύση των χρωμάτων είναι καθοριστικό στις τάσεις του design για τη σεζόν Φθινόπωρο-Χειμώνας 17/18, καθώς μας “εμβυθίζει” και μας “γειώνει” στις διάφορες μορφές του.
Ένα από τα κύρια στοιχεία έμπνευσης που η μόδα αξιοποιεί και στη συνέχεια παρέχει στο κοινό είναι το χρώμα. Το χρώμα μπορεί να προκαλέσει συναισθηματικές αντιδράσεις και η “διάθεση” του σχεδιασμού, υποσυνείδητα, συνδέεται με μια χρωματική γκάμα.
Η αναφορά στα χρώματα συχνά συνδέεται με αντικείμενα και όψεις της καθημερινότητας (π.χ. στοιχεία, πετρώματα, καρυκεύματα, φυτά και λουλούδια). Έτσι για παράδειγμα το λεξικό της μόδας μπορεί να αναφέρεται στο γκρι του άνθρακα, το γαλάζιο του πάγου, το πράσινο του σμαραγδιού, το καφέ της πάπρικας ή το μωβ της λεβάντας. Άλλες φορές η χαρακτηριστική αισθητική στα έργα γνωστών καλλιτεχνών όπως αυτά του Μonet, του Matisse ή του Paul Klee μπορεί να δώσει μια πλούσια βάση για μια εποχική παλέτα (π.χ. ρομαντικές, ιμπρεσσιονιστικές αποχρώσεις).
Η παλέτα των χρωμάτων της φετινής σεζόν αγκαλιάζει την έναρξη του φθινοπώρου, καθώς τα φύλλα αρχίζουν να αποκτούν πιο κορεσμένες αποχρώσεις.
Από την ώχρα έως το σαφράν κίτρινο και το ζεστό, χειμερινό πορτοκαλί, οι τόνοι δίνουν απτή ένταση και ενέργεια, ενώ, οι συμπαγείς τονικότητες της πικρής σοκολάτας και της χέννας δημιουργούν μια καθαρή βάση για την ανάδειξή τους. Γκριζαρισμένες αποχρώσεις από βραχώδη φυτά, όπως οι λειχήνες και αειθαλή πράσινα “αναρριχώνται” στις πρώτες θέσεις για τα χρώματα της σεζόν και συνδυάζονται με μεταλλικά, φλογισμένα ή νυχτερινά μπλε.
Στην κατεύθυνση της νέας αυτής τάσης που ανακαλύπτει ξανά την έννοια του φυσικού, το γυναικείο ντύσιμο ανασυντάσσεται. Οι νέοι κώδικες στην εμφάνιση μπορεί να ακολουθούν μια ή περισσότερες από τις παραπάνω χρωματικές επιλογές, δημιουργώντας ένα νέο, προσωπικό και μοντέρνο ύφος. Άλλωστε μόδα σημαίνει “τρόπος”, και η τελική πινελιά στο συνδυασμό των χρωμάτων και στιλ για το φετινό φθινόπωρο πάντα θα αποπνέει μια χαλαρή και ανεπιτήδευτη γοητεία.
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο! Μπράβο για τη νέα στήλη, φαίνεται πολλά υποσχόμενη!