Αντιπυρική ζώνη-δρόμος για τη Βάστρια

Spread the love


Σφίγγει ο κλοιός του μεταναστευτικού πανευρωπαϊκά, με τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή να εκτροχιάζονται μέρα με τη μέρα. Η Ευρώπη πιέζεται και πιέζει εκ των πραγμάτων την Ελλάδα, η οποία ούτως ή άλλως υφίσταται το τελευταίο διάστημα την αύξηση των ροών. Περισσότερο από τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου, όμως, το πρόβλημα δείχνει να ζυγώνει τη Λέσβο, μια και η χωρητικότητα των δομών αναμένεται να παίξει τον πιο καθοριστικό ρόλο. Ήδη στη Ρόδο συζητείται, και ακούστηκε από επίσημα χείλη ότι οι μετανάστες που έχουν φτάσει πρόσφατα στο νησί και «βρομίζουν» την τουριστική του εικόνα, θα μεταφερθούν σε νησιά που διαθέτουν δομές μεταναστών. 

Δεν χρειάζεται μεγάλη φαντασία για να σκεφτεί κανείς ότι πρώτη επιλογή θα είναι η Λέσβος, αφού η εμπειρία έχει συνηθίσει το νησί μας να υποδέχεται ορδές μεταναστών διευρύνοντας στο μάξιμουμ τα όρια χωρητικότητας των όποιων δομών. Της Μόριας μέχρι το 2020, του ΚΥΤ – και στη συνέχεια ΚΕΔ – Καρά-Τεπέ, αλλά κι ολόκληρης της πόλης της Μυτιλήνης, που κατέστη οδυνηρά το 2015 «ανοιχτό camp» αφικνούμενων μεταναστών. Ως το τρίτο μεγαλύτερο νησί της χώρας, με φυσική εγγύτητα προς τα παράλια της Τουρκίας άλλωστε, στην σκέψη των αρμοδίων θεωρείται σχεδόν λογικό το «μπαλάκι» του μεγαλύτερου βάρους των ροών να πέφτει στη Λέσβο και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η Βάστρια εδώ επιλέχθηκε να οικοδομηθεί. 

Σύσσωμοι οι κάτοικοι, που σθεναρά αντέδρασαν από την πρώτη στιγμή στην δημιουργία του κλειστού κέντρου το 2020, είναι βέβαιο ότι θα διαμαρτυρηθούν και πάλι, έχοντας σταθερά στο πλάι τους εκπροσώπους φορέων και τις τοπικές αρχές. Αυτή τη φορά όμως τίποτε δεν διασφαλίζει ότι η αντίδραση θα προλάβει να ακουστεί, πόσο μάλλον και να εισακουστεί. 

Πληροφορίες των Νέων της Λέσβου αναφέρουν ότι οι εργασίες οικοδόμησης στη Βάστρια συνεχίζονται πυρετωδώς – και τις βραδινές ώρες – αλλά το κυριότερο: Οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, που αναμένονται, και τα πρώτα ασφαλιστικά μέτρα, που η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου έχει κερδίσει ενάντια στη διαπλάτυνση του δρόμου, παρακάμπτονται ύπουλα, με την κυβέρνηση να έχει δώσει διά της πλαγίας, όπως φαίνεται, το πράσινο φως. 

Καλά πληροφορημένες πηγές της εφημερίδας μάς μεταφέρουν ότι αντί δρόμων, βρέθηκε η λύση της δημιουργίας αντιπυρικών ζωνών, ώστε η πρόσβαση να υπάρχει, καλού – κακού, ό,τι και να αποφασιστεί τον Φεβρουάριο του 2025, που έχει οριστεί η νέα δικάσιμος στο ΣτΕ. Η Βάστρια, λοιπόν, ετοιμάζεται και σχεδόν αποπερατώνεται, για τα μάτια, και πρωτίστως τις βλέψεις της Ευρώπης, όσο οι εξελίξεις με τα ρεύματα των μεταναστών γίνονται σφοδρές και απρόοπτες.

Μην ξεχνάμε ότι τον Σεπτέμβριο του 2020, μετά την φωτιά που κατέστρεψε ολοσχερώς το ΚΥΤ στη Μόρια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την παροχή χρηματοδότησης προς τις ελληνικές αρχές για τις νέες δομές και – για πρώτη φορά στα χρονικά της ευρωπαϊκής πολιτικής ασύλου – τη «συνδιαχείριση» με τις ευρωπαϊκές αρχές (!) μιας νέας δομής στη Λέσβο, δηλαδή της Βάστριας. Συνεπώς είναι το κέντρο της Ευρώπης η Βάστρια γι’ αυτή την κρίσιμη για το μεταναστευτικό χρονική στιγμή, δεν είναι κέντρο αποκλειστικά της Ελλάδας, αν και σε ελληνικό έδαφος, ούτε βέβαια, απλώς κέντρο της Λέσβου. 

Δημοσιογράφος, όπως γνωρίζουμε απαγορεύεται να επισκεφθεί το υπέρ-κέντρο, όμως μαρτυρίες πηγών της εφημερίδας μας, έχουν περιγράψει ότι εκτός από σχολεία, ιατρεία και σούπερ-μάρκετ, η Βάστρια θα περιλαμβάνει και φυλακή. Απόδειξη ότι η μεγαλύτερη δομή μεταναστών σε όλη την Ευρώπη δεν χτίσθηκε καθόλου τυχαία, αλλά σήμερα γίνεται πιο επίκαιρη από ποτέ. 

Θα κληθεί δηλαδή, φοβούνται όλοι, η Λέσβος να φιλοξενεί τα πιο εγκληματικά στοιχεία από τις μάζες μεταναστών που θα προσεγγίζουν την Ευρώπη, και γιατί όχι, και αυτούς που η ΕΕ θα επιστρέφει με τη διαδικασία των επιστροφών. Ακούγοντας τις ημέρες αυτές την Ευρώπη να ανακοινώνει αυστηρότερα μέτρα για τους μετανάστες, και την Τζώρτζια Μελόνι να δείχνει στους Ευρωπαίους ηγέτες τη «λύση» της Ιταλίας με το κλειστό κέντρο μεταναστών της Αλβανίας – με το οποίο η κυβέρνησή της έχει συμβληθεί – η Βάστρια, εκ των προδιαγραφών της είναι, και φαίνεται, το κέντρο που οι Ευρωπαίοι επιθυμούν να υπάρχει σε ευρωπαϊκό έδαφος, και μάλιστα σε πύλη εισόδου των μεταναστών, όπως η Λέσβος

Θυμίζουμε ότι στις 16 Οκτωβρίου επρόκειτο να εκδικαστεί από το ΣτΕ η προσφυγή της Περιφέρειας ΒΑ, που θα έκρινε οριστικά τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Η Περιφέρεια, έχει ήδη κερδίσει τα πρώτα ασφαλιστικά μέτρα εναντίον της ΜΠΕ, και το αρμόδιο τμήμα αποφάσισε έτσι τη διακοπή των εργασιών διαπλάτυνσης του δρόμου σύνδεσης της δομής με το κυρίως έργο για λόγους περιβαλλοντικούς, κρίνοντας παράνομη την κοπή των 35.000 πεύκων που απαιτούσαν η διαπλάτυνση του δρόμου και η κατασκευή κοινωφελών δικτύων μεταφοράς ενέργειας και ύδρευσης-αποχέτευσης. 

Το Δημόσιο όμως απέσυρε την συγκεκριμένη μελέτη, δηλώνοντας ότι θα καταθέσει στη θέση της μια άλλη ΜΠΕ. Είδαμε την παραμονή της 16ης Οκτωβρίου, 15 του μηνός, το δελτίο τύπου της Περιφέρειας ΒΑ το οποίο ανέφερε ότι «η απόσυρση αποφασίστηκε προκειμένου να μην γίνει η δίκη», αφού η απόρριψή της ήταν βέβαιη! Δεν υπάρχει όμως, καμία πρόθεση από πλευράς της κυβέρνησης, όπως προκύπτει, το σχέδιο να αναχαιτιστεί.

72 εκατομμύρια ευρώ έχει εκταμιεύσει η Ευρώπη για την συνολική κατασκευή της Βάστριας, 2 εκατομμύρια, σύμφωνα με τις πληροφορίες των Νέων της Λέσβου, θα κοστίσουν οι αντιπυρικές ζώνες της Βάστριας. Όλα στη θέση τους, αφού «αντιπυρικά» παρακάμφθηκε ολόκληρο ΣτΕ. Απολύτως «λογικό» και το ποσό των 2 εκατομμυρίων για να ανταποκριθούμε ως χώρα στα επιτακτικά σχέδια της Ευρώπης.

Η Λέσβος πληρώνει το τίμημα και την τιμή.  

Μ.Π.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση