Αποκλεισμένα τα φορτηγά στον Πειραιά

Spread the love


  • Το αδιαχώρητο στον Πειραιά και στη Βόρειο Ελλάδα από την αδυναμία των πλοίων να μεταφέρουν τα φορτηγά στη Μυτιλήνη, με συνέπειες στην αγορά 
  • Σε απόγνωση επιχειρήσεις και ιδιώτες, τα προϊόντα των οποίων βρίσκονται εγκλωβισμένα καθώς απαιτούνται άμεσα πρόσθετα δρομολόγια

Το αδιαχώρητο επικρατεί στα πλοία της γραμμής που συνδέουν Πειραιά με τη Μυτιλήνη και από τη Θεσσαλονίκη, καθώς η αυξημένη κίνηση του φετινού καλοκαιριού, που καταγράφεται μάλιστα μεγαλύτερη από τα προηγούμενα χρόνια, έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο τις μεταφορές προς τη Λέσβο, δεδομένου ότι το πλοίο Πελαγίτης δεν επαρκεί με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα για να καλύψει την κίνηση των φορτηγών αυτοκινήτων, ενώ τα πλοία της γραμμής δίνουν προτεραιότητα στα I.X..

Είναι ενδεικτικό ότι φορτηγά αυτοκίνητα τα οποία προσπάθησαν να ταξιδέψουν για Μυτιλήνη την Παρασκευή ενημερώθηκαν από τα πρακτορεία ότι στην καλύτερη περίπτωση θα μπορέσουν να πάρουν εισιτήριο για τα επιβατικά πλοία σε 7 – 10 ημέρες. Οι οδηγοί που απευθύνθηκαν στα Νέα της Λέσβου βρίσκονταν σε απόγνωση δηλώνοντάς μας ότι έχουν άμεση ανάγκη να μεταφέρουν εμπορεύματα, αλλά και υλικά. 

Σε μία περίπτωση μας αναφέρθηκε ότι κατασκευαστής είναι αναγκασμένος να σταματήσει το προσωπικό του, καθώς δεν μπορούν να εργαστούν μη έχοντας συγκεκριμένα υλικά στον οικοδομικό κλάδο, ενώ σε μία άλλη περίπτωση ο κάτοχος εμπορευμάτων που βρισκόταν σε φορτηγό αυτοκίνητο του οποίου ο οδηγός περιμένει πότε θα βρει εισιτήριο για τη Μυτιλήνη, μας είπε ότι θα πληρώσει τσουχτερή ρήτρα αν δεν μπορέσει να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του.

 

Οι μεταφορικές 

Το έμπειρο στέλεχος της ΕΦΑΜ, Γιάννης Κυριάκος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση των Νέων της Λέσβου σημείωσε ότι «υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και από τον Πειραιά και από τη Θεσσαλονίκη παρά τα 3 δρομολόγια που γίνονται με τη Βόρειο Ελλάδα. Από Πειραιά σήμερα (σ.σ. Παρασκευή) βάλαμε 6 φορτηγά ψυγεία τα οποία πάντα έχουν προτεραιότητα, ενώ 9 νταλίκες έμειναν και περιμένουμε πότε θα μπορέσουμε σταδιακά να τις μεταφέρουμε στη Μυτιλήνη για να παραδώσουμε τα εμπορεύματα. Το ένα δρομολόγιο του Πελαγίτη (τώρα το στέλνουν και στη Βόρειο Ελλάδα) δεν φτάνει για να καλυφθεί η Λέσβος, χρειάζονται δρομολόγια αυτή την περίοδο για να έρχονται τα φορτηγά», είπε ο κ. Κυριάκος.

Κάτω από αυτές τις εξελίξεις υπάρχει μεγάλη ανάγκη εισόδου φορτηγών και στα επιβατικά πλοία, ωστόσο αυτό γίνεται με δυσκολία καθώς πάντα προτεραιότητα έχουν τα φορτηγά ψυγεία και τα ΙΧ αυτοκίνητα στα οποία οι οδηγοί έχουν κλείσει ούτως ή άλλως τα εισιτήριά τους από το προηγούμενο διάστημα, ενώ τα φορτηγά αυτοκίνητα κινούνται ανάλογα με την πληρότητα και το μεταφορικό έργο που έχουν.

Μιλώντας στα Νέα της Λέσβου ο υπεύθυνος Συμβουλευτικής στο Επιμελητήριο Λέσβου, Κώστας Σωτηράκης, σημείωσε ότι το πρόβλημα το βιώνει και ο ίδιος ως επιχειρηματίας: «Υπάρχει ζήτημα τροφοδοσίας αυτό το διάστημα στη Λέσβο. Αρκετοί συνάδελφοι παραπονιούνται και προσπαθούμε ως Επιμελητήριο, όπως και πέρυσι, να πιέσουμε για λύση, καθώς αν αυτή η εικόνα καταγράφεται τώρα που ακόμα είναι αρχές Αυγούστου, τότε τι θα πρέπει να περιμένουμε κατά τις 10 – 15 του μήνα που η κίνηση κορυφώνεται;». Και τόνισε με νόημα ότι «δεν θέλω να διανοηθώ ότι θα ελαττώσουν κάποια δρομολόγια από το εμπορικό λιμάνι αυτήν την περίοδο».

Στο ίδιο μήκος κύματος στα Νέα της Λέσβου και ο Οικονομικός Επόπτης του Επιμελητηρίου, Νίκος Αθανάσης, που και ο ίδιος ασχολείται με το εμπόριο και έχει εμπειρία από τα προβλήματα στις μεταφορές. Όπως είπε «θα θυμάστε και πέρυσι το καλοκαίρι, τώρα τα τελευταία χρόνια που η κίνηση είναι αυξημένη προς τον τόπο μας παρατηρείται αυτό το θέμα και καθώς αντιλαμβανόμαστε ως Επιμελητήριο ότι ο προγραμματισμός των επιχειρήσεων τινάζεται στον αέρα, παρεμβαίνουμε ασκώντας πιέσεις. Και πέρυσι με τις παρεμβάσεις του ο πρόεδρος, Βαγγέλης Μυρσινιάς, είχαμε καταφέρει να γίνει ένα επιπλέον δρομολόγιο για να απορροφήσει τα φορτηγά που παρέμεναν στον Πειραιά και εκτονώθηκε τότε κάπως η κατάσταση. Ελπίζουμε και κινούμαστε στην ίδια κατεύθυνση αυτό να γίνει και φέτος. Να αντιληφθεί ο καθένας ότι τα νησιά τα χωρίζει θάλασσα από την ηπειρωτική Ελλάδα και πρέπει να υπάρχει μία ειδικότερη μέριμνα και συναντίληψη των προβλημάτων που τροφοδοτούνται από τις όποιες καθυστερήσεις στη μεταφορά εμπορευμάτων».

Εδώ να σημειωθεί ότι τις τελευταίες μέρες έχουν παρατηρηθεί αρρυθμίες για συγκεκριμένα προϊόντα στην αλυσίδα των τροφίμων και γι’ αυτό το λόγο – καθώς την ίδια ώρα ο πληθυσμός της Λέσβου ιδιαίτερα λόγω του κύματος από την Τουρκία αυξάνεται αισθητά – πρέπει να βρεθούν λύσεις για την μεταφορά των φορτηγών αυτοκινήτων ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλότητα στην αγορά.

Add a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση