- Είναι οι πρώτοι στην Ελλάδα που μετέτρεψαν συμβατικό σε ηλεκτρικό πριν από 27 χρόνια
- Στα «σκαριά» ένα νέο αγωνιστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Το σχέδιο της κυβέρνησης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, με στόχο ένα στα τρία νέα οχήματα να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030, παρουσίασε χθες Παρασκευή ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Στη Λέσβο, τα αδέλφια Κώστας και Τάσος Κόρακας είναι πρωτοπόροι στην προώθηση της ηλεκτρικής τεχνολογίας στα αυτοκίνητα. Ήταν οι πρώτοι στην Ελλάδα που μετέτρεψαν συμβατικό αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό το μακρινό 1994! Τότε που κανείς δεν μπορούσε να φαντασθεί ότι θα φθάναμε να μιλάμε για καθιέρωση της ηλεκτρικής τεχνολογίας στα αυτοκίνητα. Το 2010, στο πλαίσιο προγράμματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Πολυτεχνείου Πατρών, το οποίο είχε παρουσιασθεί στο Ζάππειο, είχαν μετατρέψει άλλα τρία αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά και μάλιστα ο τότε Δήμαρχος Αθηναίων, Δημήτρης Αβραμόπουλος, είχε οδηγήσει ένα ηλεκτρικό smart 42 και είχε κάνει το γύρο της Ακρόπολης. Η εταιρεία μάλιστα κυκλοφόρησε το 2017 ηλεκτρικό smart, το οποίο δεν υστερούσε σε δυνατότητες από αυτό που είχαν φτιάξει επτά χρόνια πριν ο Τάσος και ο Κώστας Κόρακας. Αυτό το διάστημα οι δαιμόνιοι αδελφοί Κόρακα ετοιμάζουν ένα νέο ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο.
«Το 1994 κάναμε την πρώτη μετατροπή συμβατικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό στην Ελλάδα, ένα Fiat fiorino. Το 2010 φτιάξαμε το δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα smart 42 και άλλα δυο, ένα citroen saxo και ένα Fiat Panta. Σήμερα 26 χρόνια από το πρώτο αυτοκίνητο, θα μετατρέψουμε σε ηλεκτρικό ένα smart Roadster με ένα πολύ δυνατό μοτέρ 60 kw», λέει μιλώντας στα «Νέα της Λέσβου» ο Τάσος Κόρακας.
Αυτό που αναμένουν τώρα είναι οι μπαταρίες που θα εγκαταστήσουν στο όχημα, οι οποίες θα ζυγίζουν… 200 κιλά! «Περιμένουμε τις μπαταρίες. Θα είναι 90 μπαταρίες λιθίου 17,2KW. Θα τις τοποθετήσουμε κάτω από το πάτωμα και θα ζυγίζουν 200 κιλά. Θα είναι χαμηλά το κέντρο βάρους. Ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι 60KW και θα λειτουργεί 380 volt», προσθέτει.
Tο ηλεκτρικό αυτοκίνητο των αφών Κόρακα χρειάζεται μια ώρα για να φορτίσει και έχει 200 χλμ. αυτονομία. Διαθέτει σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων αγωνιστικού τύπου.
«Το πρόγραμμα που είχε ξεκινήσει πριν από 10 χρόνια το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ήταν να δημιουργηθούν μικρές εταιρείες μετατροπής ηλεκτρικών αυτοκινήτων από συμβατικά σε ηλεκτρικά. Σήμερα πλέον αυτό τείνει να γίνει μονόδρομος. Θεωρώ ότι υπάρχει τεράστια οικολογική καταστροφή εξαιτίας της κατανάλωσης καυσίμων από τα συμβατικά αυτοκίνητα», μας λέει ο Τάσος Κόρακας.
Η μετατροπή ενός συμβατικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό είναι, όπως τονίζει ο Τάσος Κόρακας, μια εξαιρετικά συμφέρουσα λύση σε σχέση με την αγορά νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ωστόσο δεν υπάρχει σήμερα νομικό πλαίσιο που να προβλέπει κάτι τέτοιο. «Ελπίζουμε στο μέλλον ότι θ’ αλλάξει κάτι», συμπληρώνει.
Η εταιρεία των αφών Κόρακα που ασχολείται αποκλειστικά με τη θέρμανση με βιοκαύσιμα και είχε δραστηριοποιηθεί και στην πώληση αυτοκινήτων. Με τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται τώρα, θα μπει δυναμικά στο κομμάτι πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και μοτοσικλετών.
Η πράσινη στροφή
Το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής αντίληψης που παρουσίασε η κυβέρνηση χθες, με στόχο την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων. Πρόκειται για ένα σχέδιο το οποίο αφορά το κράτος, την τοπική αυτοδιοίκηση, τις περιφέρειες, τους δήμους, την αγορά, και σε όλες τις εκφάνσεις της και την κοινωνία των πολιτών. Γι’ αυτό και συνοδεύτηκε από την «Πράσινη Συμφωνία» που υπέγραψαν 19 φορείς, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος. Η συμφωνία θέτει το πλαίσιο της υποχρέωσης του κάθε φορέα έτσι ώστε αυτό το εθνικό σχέδιο να γίνει πράξη το συντομότερο δυνατόν.
«Στο πλαίσιο του σχεδίου, 1 στα 3 οχήματα το 2030 να κινείται με ηλεκτρικό ρεύμα», ανακοίνωσε χθες το πρωί ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Το σχέδιο προβλέπει ένα πακέτο 100 εκατ. ευρώ για την συγκεκριμένη αγορά, με επιδοτήσεις για αγορά ή μίσθωση, φοροαπαλλαγές σε επιχειρήσεις, απαλλαγή από τέλη στάθμευσης και έκπτωση από τη φορολογία των δαπανών για φόρτιση.
Παράλληλα προανήγγειλε ότι ένα ελληνικό νησί – χωρίς να αποκαλύψει ποιο θα είναι αυτό – θα γίνει πρότυπο καθώς σε αυτό θα εφαρμοστεί μοντέλο μετακίνησης όπου όλα τα οχήματα θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό.