Διευρύνεται και φέτος το Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών δημόσιων Δημοτικών σχολείων, το οποίο ιδρύθηκε το 2018. Τα σχολεία που θέλουν να ενταχθούν στο δίκτυο καλούνται μέχρι 23 Απριλίου να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το δίκτυο σχολικών βιβλιοθηκών ξεκίνησε με την ένταξη των 913 πρώτων σχολικών μονάδων το σχολικό έτος 2018-19. Την επόμενη χρονιά προστέθηκαν 663 σχολικές μονάδες και πέρυσι εντάχθηκαν στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων 155 νέες σχολικές μονάδες.
Προκειμένου το Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών να διευρυνθεί με εγγραφές νέων μελών, θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
Εγγραφή στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών – Διαμόρφωση χώρου – Εξοπλισμός – Δυνατότητα εγγραφής στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν τα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία που διαθέτουν αυτόνομο χώρο για τη φιλοξενία της Σχολικής Βιβλιοθήκης. Με κριτήριο το μέγεθος της επιφάνειας στην οποία στεγάζεται η Σχολική Βιβλιοθήκη και τις εξ αυτού διαφορετικές δυνατότητες αξιοποίησής της (χώρος δανεισμού/ανάγνωσης ή και δράσεων), δημιουργούνται δύο ομάδες Σχολικών Βιβλιοθηκών.
Στην 1η ομάδα (ΟΜΑΔΑ Α) εντάσσονται οι βιβλιοθήκες με χώρο από 12 έως και 24 τ.μ. και στη 2η ομάδα (ΟΜΑΔΑ Β) οι βιβλιοθήκες με χώρο μεγαλύτερο ή ίσο των 25 τ.μ. Ως προς τη διαμόρφωση του χώρου όπου φιλοξενείται η Σχολική Βιβλιοθήκη προβλέπεται, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η εξασφάλιση κατάλληλων περιβαλλοντικών συνθηκών, όπως: επαρκής ομοιόμορφος φωτισμός, φυσικός εξαερισμός ή και σύστημα εξαερισμού, θέρμανση, ασφαλής και ανεμπόδιστη πρόσβαση των χρηστών, περιορισμένη σε ανεκτά επίπεδα ακουστική όχληση, ειδική ράμπα για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία (ΑΜΕΑ), φορητά μέσα πυροπροστασίας (πυροσβεστήρες), όπως αυτά ορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία.
Για την κάλυψη των αναγκών λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης, προτείνεται η αξιοποίηση κατάλληλου εξοπλισμού (έπιπλα, ηλεκτρονικός, δικτυακός, ηλεκτρολογικός εξοπλισμός κ.ά.).
Ενδεικτικά αναφέρονται τα παρακάτω: Τραπέζι συνεργασίας, ράφια, καρέκλες, ερμάριο ασφαλείας, έπιπλα με θυρίδες, φωτογραφική μηχανή, H/Y, βίντεο-προβολέας, διαδραστικός πίνακας, εκτυπωτής/σαρωτής, 2 αυτοκόλλητες ετικέτες για βιβλία, εξωτερικός δίσκος αποθήκευσης, ηχεία, web κάμερα, φωτοαντιγραφικό μηχάνημα κ.ά..
Διαδικασία εγγραφής
1.Ο/ΗΔιευθυντής/ντρια της Σχολικής Μονάδας αποστέλλει μέχρι και τις 23/04/2021στην οικεία Διεύθυνση Π.Ε. αίτημα εγγραφής (συνημμένη αίτηση), για ένταξη της Σχολικής Βιβλιοθήκης στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Οι Διευθύνσεις Π.Ε. διαβιβάζουν ηλεκτρονικά μέχρι και τις 07/05/2021 τα στοιχεία στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Π.Ε. & Δ.Ε.
3.Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Π.Ε. & Δ.Ε. διαβιβάζουν ηλεκτρονικά μέχρι και τις 14/5/2021 τα συγκεντρωτικά στοιχεία που θα λάβουν από τις Διευθύνσεις Π.Ε. στη Διεύθυνση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Π.Ε. – Τμήμα Β’ του ΥΠΑΙΘ στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email protected].
- Το ΥΠΑΙΘ, μετά τη συγκέντρωση όλων των αιτημάτων εγγραφής των Σχολικών Μονάδων, θα προβεί στην έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης, όπου θα αναφέρονται οι Σχολικές Μονάδες που εντάσσονται στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Σχολικές μονάδες που έχουν ήδη ενταχθεί στο δίκτυο δεν υποβάλλουν νέα αίτηση.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, στις σχολικές μονάδες που θα εγγραφούν στο Δίκτυο, ορίζουν με την έναρξη του σχολικού έτους, με απόφασή τους, τον Υπεύθυνο της Βιβλιοθήκης, ο οποίος θα προβεί στη συγκέντρωση όλων των τίτλων και λοιπών τεκμηρίων (π.χ. περιοδικές εκδόσεις, εφημερίδες, οπτικοακουστικό υλικό) που διαθέτει το σχολείο.