Αν και το Κέντρο Μεταναστών της Μόριας αποτελεί παρελθόν από το Σεπτέμβριο του 2020 μετά τα γεγονότα που σημάδεψαν και συνεχίζουν να σημαδεύουν την περιοχή μας και ακολούθησαν της καταστροφής που προκάλεσαν οι εμπρησμοί που είχαν ξεσπάσει, έχει προβληματίσει τον τελευταίο ενάμιση μήνα την ενορία του χωριού ο νέος κύκλος δολιοφθορών που καταγράφηκε σε ξωκλήσια της ευρύτερης περιοχής, τα οποία έχουν υποστεί τα πάνδεινα κατά τα χρόνια που λειτουργούσε το ΚΥΤ στη Μόρια.
Ο εφημέριος του χωριού, π. Νικόλαος Βαλάκος, έχοντας ενημερώσει τον Μητροπολίτη για τις εξελίξεις, καθώς με μέριμνα του Δεσπότη και οικονομικές ενισχύσεις τα ξωκλήσια επισκευάστηκαν και ανακαινίστηκαν, απαντώντας σε ερώτηση των Νέων της Λέσβου δεν έκρυψε όχι μόνο τον προβληματισμό, αλλά και την αγανάκτησή του για τα κίνητρα των ατόμων που προέβησαν σε ασχήμιες στους ναούς, γράφοντας με σπρέι και τρυπώντας με αιχμηρό αντικείμενο την εικόνα της Παναγίας, στο ύψος του ενός οφθαλμού, ενώ γενικότερα έριξαν κάτω εικόνες και μανουάλια προκαλώντας αναστάτωση.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι δολιοφθορές έγιναν αφού προηγήθηκαν παραβιάσεις, καθώς για παράδειγμα στο ξωκλήσι του Αγίου Ραφαήλ αφού έσπασαν τα τζάμια, τελικά μπήκαν μέσα στο ναό σπάζοντας και την κλειδαριά, πιθανώς με σφυρί και έριξαν κάτω τα μανουάλια, γεμίζοντας το δάπεδο με άμμο και λάδια από τα καντήλια, που ήταν τοποθετημένα επάνω!
Στον Προφήτη Ηλία έσπασαν την εικόνα της Παναγίας, έκλεψαν εικόνες, έσπασαν τις λάμπες αφαιρώντας μικροπράγματα και υλικά του ναού ευτελούς αξίας.
Ο εφημέριος ζητά τον εντοπισμό και την σύλληψη των αγνώστων, επισημαίνοντας ότι είναι αδιανόητη η βεβήλωση ναών, καθώς με αυτό τον τρόπο κάποιοι δείχνουν ότι παίζουν με το θρησκευτικό συναίσθημα και την πίστη της κοινωνίας της Μόριας. Η ενορία του Αγίου Βασιλείου Μόριας υποπτεύεται γι’ αυτές τις ζημιές αλλοδαπούς, λόγω των χτυπημάτων που έχουν προηγηθεί στο παρελθόν και παρότι το ΚΥΤ έχει μεταφερθεί στο Πεδίο Βολής του Μαυροβουνίου, υπάρχουν ακόμα μετανάστες που κινούνται κατά καιρούς σε μικρές ομάδες προς τις παλιές εγκαταστάσεις του ΚΥΤ. Ωστόσο ένα τέτοιο συμπέρασμα θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι είναι βιαστικό και τροφοδοτείται κυρίως από την αναγραφή στα αγγλικά του ονόματος του Ιησού (και ανορθόγραφα στα ελληνικά) στον τοίχο του ενός ναού, καθώς θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε, χωρίς να αποκλείεται και το ενδεχόμενο «παιχνιδιών» ακραίων κύκλων για να ενοχοποιήσουν τους μετανάστες.