Εγκαίνια για την Εγνατία!

Ολοκληρώνονται οι εργασίες στο νέο οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου
Spread the love


  • Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής του νέου οδικού άξονα, 10 χρόνια μετά από την ανάθεση και ύστερα από 8 παρατάσεις
  • Ολοκληρώνεται και το αλιευτικό καταφύγιο στο Σίγρι

Εγκαίνια μέσα στον Οκτώβριο προγραμματίζει το Υπουργείο Υποδομών για τον οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου που έχει μπει στην τελική ευθεία για την παράδοσή του έως το τέλος του μήνα. Την περασμένη Παρασκευή επισκέφθηκαν το έργο ο Βουλευτής του Νομού μας, Χαράλαμπος Αθανασίου, μαζί με τον εκπρόσωπο της εταιρείας “Άκτωρ”, Αθανάσιο Πολύδωρο, και όπως ενημερώθηκαν από τον υπεύθυνο του εργοταξίου, μέσα στις επόμενες 20 ημέρες, θα ολοκληρωθούν και οι τελευταίες εκκρεμότητες για να δοθεί η Εγνατία της Λέσβου στην κυκλοφορία, 10 χρόνια μετά από την έναρξη των εργασιών. 

Παράλληλα, επισκέφθηκαν και το έργο της κατασκευής του αλιευτικού καταφυγίου στο λιμάνι του Σιγρίου, που επίσης θα παραδοθεί έως το τέλος του χρόνου. Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο κ. Αθανασίου, «και τα δύο αυτά έργα, σε συνδυασμό με την αύξηση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων θα δώσουν τεράστια ώθηση στον τουρισμό και θα συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη σε όλη τη Λέσβο».

Η κατασκευή του νέου οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου ξεκίνησε το 2013, αλλά πέρασε “από σαράντα κύματα” όλα αυτά τα χρόνια λόγω οικονομικών ζητημάτων, αλλαγής της αναδόχου εταιρείας και καθυστερήσεων, που είχαν ως συνέπεια να δοθούν 8 παρατάσεις στο χρονοδιάγραμμα της αρχικής σύμβασης. Τον τελευταίο χρόνο τα συνεργεία εργάστηκαν πυρετωδώς, σε όλα τα μέτωπα, για να δώσουν στην κυκλοφορία το νέο δρόμο που θα φέρει πιο κοντά το κέντρο με την δυτική άκρη του νησιού μέσα στην άνοιξη. 

Ο κόμβος στην Αρίσβη

Αυτό το διάστημα οι εργασίες προχωρούν σε όλα τα τμήματα, με την τοποθέτηση των στηθαίων ασφαλείας και πλεγμάτων κατά μήκος για την προστασία από την κατάπτωση πρανών. Παράλληλα εκτελούνται εργασίες αποκατάστασης κατολισθήσεων στην παράκαμψη της Άντισσας και στην παράκαμψη της Φίλιας και τα τελευταία τεχνικά έργα στον κόμβο του Πάρκου του Απολιθωμένου Δάσους. Σε ό,τι αφορά την τελική ασφαλτόστρωση έχει εκτελεστεί σε ποσοστό 90% και υπολείπονται οι τελευταίες στρώσεις σε τρία μικρά τμήματα του νέου οδικού άξονα. Το τελευταίο στάδιο του έργου είναι η τοποθέτηση των πινακίδων σήμανσης και ασφάλισης, καθώς και ο ηλεκτροφωτισμός.

Οι εργασίες στις ισόπεδες διασταυρώσεις  ολοκληρώθηκαν μέσα στο καλοκαίρι και σε αυτή την φάση εκτελούνται οι τελευταίες εργασίες στα κράσπεδα, στις διαγραμμίσεις και στην τοποθέτηση των οριοδεικτών. 

 

57 εκατ. για 47 χλμ.

Το συνολικό μήκος του νέου οδικού άξονα είναι 46,7 χιλιόμετρα (έναντι 52 χιλιομέτρων που ήταν ο παλιός). Σε μήκος 21 χλμ. περίπου του παλιού δρόμου εκτελέστηκαν εργασίες διανοίξεων και βελτίωσης της βατότητας, ενώ τα υπόλοιπα 26 χλμ. αποτελούν νέα χάραξη με παρακάμψεις των χωριών Δάφια, Φίλια, Σκαλοχώρι, Βατούσα και Άντισσα. Επίσης κατασκευάστηκαν οχτώ ισόπεδοι κόμβοι κατά μήκος της νέας χάραξης. Στη συνολική χρηματοδότηση είχαν προβλεφθεί τα έργα αποχέτευσης – αποστράγγισης, σήμανσης – ασφάλισης, οδοφωτισμού, πρασίνου, καθώς και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες και μετακινήσεις των δικτύων.

Ο αρχικός προϋπολογισμός του νέου οδικού άξονα ήταν 44,5 εκατ. ευρώ επί του οποίου η κοινοπραξία “Τοξότης Α.Ε. – Αναστηλωτική – Ελληνική Υδροκατασκευή” είχε προσφέρει έκπτωση 4,17%. Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2013, δύο χρόνια αργότερα παρουσιάστηκαν τα πρώτα προβλήματα καθυστερήσεων, μέχρι που πέρασε ως έργο – γέφυρα στο νέο ΕΣΠΑ και συνεχίστηκαν για μικρό χρονικό διάστημα το 2016, αλλά από το 2017 εγκαταλείφθηκαν όλα τα μέτωπα που ήταν ανοιχτά, με το αίτημα της εταιρείας για την εξασφάλιση πρόσθετης χρηματοδότησης. 

Κι αυτό γιατί στην πορεία των εργασιών ανακαλύφθηκε μεγάλος αριθμός απολιθωμένων κορμών που καθυστέρησαν το έργο και παράλληλα αύξησαν την αρχική δαπάνη. Έναν χρόνο αργότερα εξασφαλίστηκε η συμπληρωματική χρηματοδότηση, ύψους 12,8 εκατ. ευρώ, φθάνοντας τα 57 εκατ. συνολικά, αλλά η εταιρεία “Καλογρίτσα” εγκατέλειψε το έργο, με συνέπεια και νέα καθυστέρηση. Τελικά, μαζί με άλλα έργα στην Πελοπόννησο και στην Βόρεια Ελλάδα, ο οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου πέρασε στα χέρια της εταιρείας “Άκτωρ” που εκτελεί το έργο από το 2019.

Σε ό,τι αφορά το λιμάνι Σιγρίου, οι εργασίες στο αλιευτικό καταφύγιο βρίσκονται στο τελικό στάδιο, ενώ επίκειται η επέκταση της προβλήτας που έχει κριθεί αναγκαία.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση