- Σημαντικές επαφές από τα στελέχη της Περιφέρειας στις εκθέσεις “Philoxenia” και “Athens International Tourism Expo”
Ελπίδες για μια καλύτερη τουριστική σεζόν το 2022 στα νησιά μας γεννούν οι επαφές που έγιναν με τουριστικούς πράκτορες και διοργανωτές πακέτων ταξιδιών κατά την διάρκεια των Διεθνών Εκθέσεων Τουρισμού “Philoxenia”, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη και “Athens International Tourism Expo”, που διεξήχθη στην Αθήνα. Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου συμμετείχε με αυτόνομο περίπτερο στις δύο Εκθέσεις που έχουν καθιερωθεί στον χώρο τους και συγκεντρώνουν εκθέτες και επισκέπτες από πολλές χώρες του κόσμου, ενώ παράλληλα δίνουν τη δυνατότητα για την πραγματοποίηση προγραμματισμένων συναντήσεων με επαγγελματίες από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Μ. Ανατολή, την Ινδία και την ευρύτερη Ασία.
Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένου ότι ο χαρακτήρας των εκθέσεων τουρισμού έχει αλλάξει λόγω των συνθηκών της πανδημίας, η συμμετοχή στις δύο διοργανώσεις κρίθηκε σημαντική κυρίως για τη δυνατότητα που παρείχαν για προγραμματισμένα επιχειρηματικά ραντεβού τόσο στα στελέχη της Περιφέρειας, όσο και – μέσω αυτής – σε συλλογικούς φορείς του τουρισμού των νησιών μας.
Κατά τη διάρκεια των δύο εκθέσεων, τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού πραγματοποίησαν πάνω από 80 προγραμματισμένα και μη προγραμματισμένα ραντεβού με εκπροσώπους κυρίως ταξιδιωτικών γραφείων και παρόχων τουριστικών υπηρεσιών, από 30 διαφορετικές χώρες, και συγκεκριμένα: Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Ολλανδία, Αυστρία, Βέλγιο, Ιταλία, Ρουμανία, Πολωνία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Σερβία, Ελβετία, Φινλανδία, Δανία, Ισραήλ, Τουρκία, Πορτογαλία, Ισπανία, Γαλλία, Ουκρανία, Ρωσία, Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδά, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Λετονία, Ιαπωνία, Κίνα, Ταϊβάν και Ινδία. Σκοπός των ραντεβού ήταν η ενημέρωση των αγοραστών για τα νησιά της Περιφέρειας, για το τουριστικό προϊόν του καθενός, τις ιδιαιτερότητες και τη μοναδικότητά τους, το δίκτυο συνδέσεων, τις υποδομές, τις επιχειρήσεις εναλλακτικών δραστηριοτήτων κλπ. Επιπροσθέτως, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με επαγγελματίες και φορείς από την Ελλάδα με τους οποίους συζητήθηκαν ενδιαφέρουσες προτάσεις για την προβολή των προορισμών του Βορείου Αιγαίου, που αφορούσαν τόσο σε έντυπη όσο και σε ψηφιακή προβολή, συμμετοχή σε διαδικτυακές πλατφόρμες δικτύωσης, οργάνωση επισκέψεων διαμορφωτών γνώμης του χώρου της φωτογραφίας και των εναλλακτικών δραστηριοτήτων κ.ά..
Στην Έκθεση “Philoxenia” παραβρέθηκε ο Έπαρχος Λήμνου, Ά. Βλάττας και στην έκθεση “ΑΙΤΕ” η Αντιπεριφερειάρχης Ανάδειξης και Προώθησης Προϊόντων Β. Αιγαίου, Σ. Ανδρεάδου, ενώ στο περίπτερο της “ΑΙΤΕ” φιλοξενήθηκε και η Αντιδήμαρχος Τουρισμού Ανατολικής Σάμου, Δ. Κάιλα. Επιπλέον, στις δύο διοργανώσεις φιλοξενήθηκαν στο περίπτερο της Περιφέρειας και πραγματοποίησαν επιχειρηματικές συναντήσεις εκπρόσωποι του Φορέα Τουρισμού Χίου, ο οποίος ανταποκρίθηκε στη σχετική έγγραφη ενημέρωση που είχε αποστείλει η Διεύθυνση Τουρισμού στους φορείς των νησιών.
Κατά τις επιχειρηματικές συναντήσεις, γενικευμένο αίτημα των buyers ήταν το άνοιγμα σε νέους λιγότερο γνωστούς προορισμούς με κοινή συνιστώσα την αίσθηση της ασφάλειας και με το ενδιαφέρον τους να είναι στραμμένο ιδιαίτερα στο τρίπτυχο γαστρονομία – πολιτισμός – υπαίθριες δραστηριότητες. Επίσης πολλοί από αυτούς εστίασαν σε εξατομικευμένα ταξίδια (tailor made) και μάλιστα σε περιόδους off season. Η γενικότερη αίσθηση που αποκομίστηκε ήταν ότι τα νησιά του Β. Αιγαίου μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία σε αυτό που αναζητούν οι buyers, καθώς διαθέτουν έντονο τον χαρακτήρα του «διαφορετικού», δεν έχουν κορεστεί τουριστικά, προσφέρουν ιδιωτικότητα στα ταξίδια διατηρώντας το πλεονέκτημα των ασφαλών προορισμών – που είναι πλέον το ζητούμενο – ενώ παράλληλα οι επισκέπτες μπορούν να βιώσουν την αυθεντικότητα σε κάθε εμπειρία.
Αξίζει να αναφερθεί ότι για πρώτη φορά η πλειονότητα των προγραμματισμένων ραντεβού έγινε κατόπιν αιτημάτων από τους ίδιους τους buyers προς την Περιφέρεια. Τα στοιχεία των επαφών που πραγματοποιήθηκαν θα αποσταλούν σε όλους τους φορείς του τουρισμού των νησιών προς ενημέρωσή τους.