Η επόμενη μέρα των βουλευτικών εκλογών, με την κυριαρχία της Νέας Δημοκρατίας, βρίσκει ανήσυχη μια σημαντική μερίδα των εκπαιδευτικών σε ό,τι αφορά την ατομική αξιολόγηση, η οποία θεσμοθετήθηκε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μαζί με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και έχει ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζεται και στα σχολεία του Βορείου Αιγαίου.
Όπως εκφράστηκε τους τελευταίους τρεις μήνες έντονα από τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών πανελλαδικά – εν προκειμένω την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (Δ.Ο.Ε.) και την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) – αλλά και τοπικά, με στάσεις εργασίας και κυρίως την μαζική αποχή-διαμαρτυρία δασκάλων και καθηγητών τον περασμένο Φεβρουάριο στο κέντρο της Μυτιλήνης, διερωτώνται για τη διαφάνεια των διαδικασιών της αξιολόγησης καθώς και την ίδια την ουσία της, όταν αφορά μόνο τον εκπαιδευτικό, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη άλλες παράμετροι.
Μέχρι στιγμής η αξιολόγηση στην Λέσβο προχωρά αργά, καθώς – και λόγω της προεκλογικής περιόδου – σε ένα μικρό ποσοστό εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις εν ώρα μαθήματος και μόνο σε εκείνους που ολοκλήρωσαν την έκθεση αυτοαξιολόγησης, ήτοι το πρώτο βήμα προκειμένου να ακολουθήσει επικοινωνία από τους σχολικούς συμβούλους και να γίνει η επίσκεψη στο μάθημα.
Αμφισβητείται η διαφάνεια
Για την αξιολόγηση ο Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εκλεγμένος με το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών, Κωνσταντίνος Καρατόλιος, δήλωσε ότι «δεν υπάρχει κανένα εχέγγυο ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα είναι αξιοκρατική, όπως διατείνεται η ηγεσία του υπουργείου. Στην επιφυλακτικότητα αυτή συνέβαλε καθοριστικά και το παράδειγμα των πρόσφατων κρίσεων διευθυντών της Β’θμιας Εκπαίδευσης, όπου – συμπτωματικά – όλο το ψηφοδέλτιο με τους υποψηφίους της ΔΑΚΕ βαθμολογήθηκε με 20 στα 20, ενώ η βαθμολογία όσων πρόσκειντο σε άλλους πολιτικούς χώρους ξεκινούσε από τις 8 (στις 20) μονάδες».
Ο κ. Καρατόλιος εκπροσωπώντας το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών εξέφρασε και τον προβληματισμό του σχετικά με την μονομέρεια της ατομικής αξιολόγησης, αφού αντικείμενό της είναι αποκλειστικά και μόνο ο εκπαιδευτικός. Στον αντίποδα, οι ίδιοι προτείνουν «την συνολική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου από το Σύλλογο Διδασκόντων, η οποία να συμπεριλαμβάνει και τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, τα σχολικά εγχειρίδια, την κτιριακή υποδομή, τα εποπτικά μέσα, και εν γένει την ιδιαίτερη φυσιογνωμία κάθε σχολείου».
Την αντίθεσή του στην ατομική αξιολόγηση έχει εκφράσει επανειλημμένα και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λέσβου, και εκλεγμένος με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, Γιάννης Συκάς: «Επιθυμούμε μια παιδεία που θα διαμορφώνει σκεπτόμενους πολίτες, έχοντας ουσιαστική καλλιέργεια και μόρφωση. Η αξιολόγηση έχει σαν απώτερο στόχο εκπαιδευτικούς και άρα μαθητές που συγκεντρώνουν σύνολο δεξιοτήτων, και τίποτα παραπάνω».
«Οι εκλογές της 21ης Μαΐου δεν είναι το τέλος, γι’ αυτό και εμείς ανασυντασσόμαστε για τις 25 Ιουνίου, προκειμένου να αποτελέσουμε ανάχωμα στις εκπαιδευτικές πολιτικές της ΝΔ. Συσπειρωνόμαστε δε στα σωματεία για να αποκριθούμε αποτελεσματικά στις επιθέσεις που έρχονται», καταλήγει ο κ. Καρατόλιος.