Για γέλια και για κλάματα το Μεταφορικό Ισοδύναμο

Spread the love


  • Συνεχίζει να παραμένει βαλτωμένο και το 2024 το Μεταφορικό Ισοδύναμο, χωρίς καμία προοπτική εξόφλησης των δικαιούχων
  • Απλήρωτα ένα χρόνο τα εισιτήρια των επιβατών, ενώ στις επιχειρήσεις παρά την μείωση που έχει επιβληθεί παραμένει άγνωστο πότε θα πάρουν τα χρήματά τους

Με τους εκπροσώπους των νησιών μας να μένουν απαθείς, αν όχι και παγερά αδιάφοροι στην έμμεση κατάργηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, τα συναρμόδια Υπουργεία συνεχίζουν να ακολουθούν παρελκυστική τακτική ή για να το θέσουμε διαφορετικά, να εφαρμόζουν  το μαρτύριο της σταγόνας στις πληρωμές των δικαιούχων. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο βρίσκεται ένα χρόνο πίσω στις πληρωμές τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις επιχειρήσεις, χωρίς να «κουνιέται φύλλο» για την εξόφληση των δικαιούχων.

Πλήρωσαν τον Ιανουάριο του…2023!

Μόλις την περασμένη εβδομάδα το Υπουργείο Ναυτιλίας ολοκλήρωσε την πληρωμή του μηνός Ιανουαρίου του 2023 όταν βρισκόμαστε για τα εισιτήρια των επιβατών με πλοία και αεροσκάφη στον Μάρτιο του 2024! Η ίδια εικόνα και για τους επιχειρηματίες, καθώς με την αναμόρφωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου και τον καθορισμό ετήσιας υποβολής των εξόδων, ουσιαστικά κλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα οι επιχειρηματίες να υποβάλλουν για όλο το χρόνο (2023) τα δικαιολογητικά και περιμένουν για να μάθουν πότε θα γίνουν οι πληρωμές.

Μπαλάκι οι ευθύνες

Σε ό,τι αφορά τη Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής, για να πληρώσει θα πρέπει να πάρει χρήματα από το Υπουργείο Οικονομικών και απ’ ό,τι φαίνεται η Αθήνα για τα μεταφορικά κόστη των νησιωτών ΔΕΝ βιάζεται να πληρώσει τις επιδοτήσεις. Το αντίθετο μάλιστα, έχοντας άλλα ανοιχτά μέτωπα που καίνε, όπως η Θεσσαλία, έχει ουσιαστικά κατευθύνει στις καλένδες ευεργετικά μέτρα για τις κοινωνίες των νησιών, όπως είναι το Μεταφορικό Ισοδύναμο, που είναι ένα μέτρο-σταθμός για τη νησιωτική Ελλάδα.

Εδώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η αναμόρφωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στο σκέλος των επιχειρηματικών εξόδων για τα μεταφορικά κόστη έχει ουσιαστικά οδηγήσει σε συρρίκνωση τους πόρους, που αναμένεται να εισπράξουν για το 2023 οι επιχειρήσεις των νησιών. 

Λεφτά… δεν υπάρχουν 

Η Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής σηκώνει τα χέρια ψηλά διαρρέοντας πως σε ό,τι αφορά το σκέλος των δικών της αρμοδιοτήτων είναι έτοιμη να πληρώσει, αυτό όμως εξαρτάται από το Υπουργείο Οικονομικών. Ο πρόεδρος της Ένωσης Φοροτεχνικών Λέσβου και Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου, Παναγιώτης Τατάκης, μιλώντας στα Νέα της Λέσβου σημείωσε: «Η αργοπορία στις πληρωμές είναι μεγάλη και απαράδεκτη σε κάθε περίπτωση. Ως επιμελητηριακοί ελπίζαμε το Μεταφορικό Ισοδύναμο να επεκταθεί για μετακινήσεις των επιβατών και σε άλλους τομείς για να μπορούμε να προσελκύσουμε και επισκέπτες στα νησιά μας. Δυστυχώς όμως βλέπουμε ότι καλά-καλά δεν μπορούν να πληρωθούν οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών για τις μετακινήσεις τους. Υπάρχουν οφειλόμενα ενός έτους χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εκτός από γενικόλογες υποσχέσεις ότι θα πληρωθούν. Αυτό ακούμε πάντα. Το πρόβλημα είναι εξίσου σοβαρό και για τις επιχειρήσεις και μάλιστα θα έλεγα ότι εδώ περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε από το σύνολο των υποβολών που έχουν κάνει οι επιχειρήσεις, καθώς πολύ φοβόμαστε ότι θα εισπράξουν λιγότερα χρήματα. Διαμαρτυρόμαστε και έχουμε διαμαρτυρηθεί σε όλους τους τόνους, η κατάσταση όμως είναι έτσι όπως και εσείς την καταγράφετε. Δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική αλλαγή, ώστε να εξοφληθεί ο προηγούμενος χρόνος», είπε ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου.

Από τη δική του πλευρά και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Γιάννης Μουτζούρης, σημείωσε στα Νέα της Λέσβου πως «σε ό,τι μας αφορά σε κάθε συνάντηση με εκπρόσωπο της κυβέρνησης ή άλλο παράγοντα μαζί με τα βασικά αιτήματά μας θέτουμε και το ζήτημα των πληρωμών του Μεταφορικού Ισοδύναμου, θεωρώντας αδικαιολόγητες τις μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές. Ο βραχνάς για τους επιχειρηματίες και τους εμπόρους των νησιών είναι τα μεταφορικά κόστη και για τον κάθε πολίτη ισχύει αυτό. Η επιδότηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου έρχεται κατά κάποιο τρόπο να καλύψει ένα μέρος αυτών των δαπανών και να βοηθήσει, έστω και λίγο, τον νησιώτη έμπορο και επιχειρηματία. Όταν και αυτά τα χρήματα δεν καταβάλλονται, ενώ ο καθένας τα περιμένει και προγραμματίζει, αυτό είναι ανακολουθία της πολιτείας, η οποία απαιτεί από εμάς και προβάλλει συνεχώς νέες φορολογικές απαιτήσεις υπενθυμίζοντάς μας τις υποχρεώσεις μας. Το θέμα όμως είναι ότι δεν τηρεί και τις δικές της υποχρεώσεις έναντι των εμπόρων για ένα θέμα που το λέμε και το ξαναλέμε. Έχουμε κουραστεί να ακούμε ότι έχουμε δίκιο και θα πληρώσουν, αλλά να μην πληρωνόμαστε», κατέληξε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση