Με την παράσταση «Μαράν Αθά» του Θωμά Ψύρρα σε σκηνοθεσία του Δήμου Αβδελιώδη και πρωταγωνίστρια τη Γιασεμί Κηλαηδόνη, συνεχίζεται σήμερα στις 9 το βράδυ, στο Δημοτικό θέατρο, το 3ο Μουσικοθεατρικό Φεστιβάλ Μυτιλήνης. Τα «Νέα της Λέσβου» είχαν την ευκαιρία να κουβεντιάσουν με την πρωταγωνίστρια νεαρή ηθοποιό Γιασεμί Κηλαηδόνη, η οποία καθηλώνει το κοινό ερμηνεύοντας 19 συνολικά ρόλους επί σκηνής, μεταξύ των οποίων και ενός υπερήλικα μοναχού που είναι το κεντρικό πρόσωπο της παράστασης.
Η κόρη δυο σπουδαίων καλλιτεχνών, της Άννας Βαγενά και του Λουκιανού Κηλαηδόνη – που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή – μιλάει για την δική της πορεία στο θέατρο όπου έχει καταφέρει ήδη να διαγράψει μια πολύ σημαντική και πολλά υποσχόμενη διαδρομή, για το μέλλον.
-Η παράσταση «Μαράν Αθά» στην οποία πρωταγωνιστείτε έχει χαρακτηριστεί πνευματικό γεγονός και σταθμός για το θέατρο. Πώς καταφέρνει μια μικρή παραγωγή να συγκεντρώσει τόσες μεγάλες κριτικές και να παίζεται τόσα χρόνια;
«Η ποιότητα μιας παράστασης και η αποδοχή από τον κόσμο δεν συνδέεται απαραίτητα με το μέγεθος της παραγωγής. Μπορεί κανείς να βρει ”διαμάντια” σε μικρές παραγωγές γι’ αυτό και ένα μεγάλο μέρος του θεατρόφιλου κοινού τις στηρίζει και τις επιβραβεύει».
–Ο μονόλογος επί σκηνής και η ερμηνεία ενός ενενηντάχρονου μοναχού που εξομολογείται επί δυόμισι ώρες έχει χαρακτηριστεί άθλος. Πόσο δύσκολο ήταν να αποδώσετε ένα τέτοιο ρόλο με όλη την ένταση που κουβαλάει;
«Η ιδιομορφία του συγκεκριμένου μονολόγου είναι ότι εγώ ενσαρκώνω εκτός από τον βασικό ήρωα που είναι ο ενενηντάχρονος μοναχός, συνολικά 19 ρόλους! Άντρες και γυναίκες όλων των ηλικιών. ‘Ένα εξαιρετικά απαιτητικό θεατρικό εγχείρημα το οποίο κατέκτησα εκτός από τις πολύμηνες πρόβες και με το πέρασμα των χρόνων και την επανάληψη των παραστάσεων. Επιστρέφω στην παράσταση αυτή γιατί με βοηθάει να εξασκώ όλο το ”οπλοστάσιό” μου ως ηθοποιού και ελπίζω να έχω τη δύναμη να το κάνω για πολλά χρόνια ακόμα».
–Ακολουθήσατε τα βήματα της μητέρας σας Άννας Βαγενά στην ηθοποιία. Τη συμβουλεύεστε σε ρόλους που ετοιμάζετε; Είναι αυστηρός κριτής;
«Σέβομαι και εκτιμώ την πολύχρονη εμπειρία της, αλλά παράλληλα χαράζω τη δική μου θεατρική πορεία. Να μοιραστώ μαζί σας ότι το ”ΜΑΡΑΝ ΑΘΑ” μου το πρότεινε εκείνη και είχε την ιδέα να μεταφερθεί στο θέατρο με μορφή μονολόγου!».
-Έχετε βρεθεί μαζί και επί σκηνής. Πώς ήταν αυτή η εμπειρία; Νιώθατε ασφάλεια ή σας πρόσθετε άγχος;
«Την πρώτη φορά που παίξαμε μαζί, όπως ήταν αναμενόμενο, η αγωνία που ένιωθα να έχει ως μητέρας για το παιδί της μου προσέθετε ένα άγχος. Με το πέρασμα του χρόνου όντας και εκείνη πιο σίγουρη για εμένα άρχισα να απολαμβάνω τη σκηνική μας συνύπαρξη και να μαθαίνω από εκείνη».
–Επιλέγετε το θέατρο και όχι την τηλεόραση, που ας πούμε ότι φέρνει και τη δημοσιότητα. Είναι μια συνειδητή επιλογή;
«Έχω κάνει τηλεόραση στο παρελθόν, έχει άλλους υποκριτικούς κώδικες που έχουν ενδιαφέρον, αλλά προς το παρόν επικεντρώνομαι στο θέατρο».