Μπορεί η Δημοτική Αρχή και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παναγιώτης Τσακύρης, να περηφανεύονται για την πολυαναμενόμενη επαναλειτουργία της Δημοτικής Πινακοθήκης της Μυτιλήνης, όμως το γεγονός πως σε αυτή δεν θα πραγματοποιείται έκθεση που είχε χρηματοδοτηθεί από τους απογόνους του Χαλίμ Μπέη, αποτέλεσε αφορμή για κριτική από την παράταξη «Με Πυξίδα τον Πολίτη». Η παράταξη με επικεφαλής την Εριφύλη Χιωτέλη αναφέρεται με ανακοίνωσή της εκτενώς στο περιεχόμενο και τη σημασία της συγκεκριμένης έκθεσης και θέτει ερωτήματα σχετικά με την «αποξήλωσή» της από την Πινακοθήκη της πόλης.
«Η κήρυξη ενός κτιρίου ως διατηρητέο δε σχετίζεται με την αφηρημένη αισθητική της μορφής του, αλλά και με τη σύνδεση αυτής της μορφής με το κοινωνικό και ιστορικό πλαίσιο δημιουργίας και χρήσης του. Επομένως μορφή και ιστορικο-κοινωνικό πλαίσιο είναι αδιαχώριστα», σχολιάζει η ανακοίνωση, σημειώνοντας πως η εν λόγω έκθεση παρουσίαζε την οικογένεια του Χαλίμ Μπέη (ιδιοκτητών του κτιρίου που στεγάζει την Πινακοθήκη), η οποία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της πόλης της Μυτιλήνης. Η θετική συμβολή της οικογένειας δεν τεκμηριώνεται μόνο μέσα από την ακαδημαϊκή ιστορική έρευνα ή μόνο απ’ τα λαμπρά οικοδομήματα που προβάλλει, σήμερα, η πόλη στους επισκέπτες της, αλλά και από το γεγονός ότι όταν ο ίδιος ο Χαλίμ πέθανε, έκλεισαν όλα τα μαγαζιά – μουσουλμανικά και χριστιανικά – για να εκφράσει όλη η πόλη τη θλίψη της για το χαμό του, όπως επισημαίνει η παράταξη.
Η έκθεση χρηματοδοτήθηκε από τους απογόνους του Χαλίμ Μπέη στο πλαίσιο της επίσημης συνεργασίας με το Δήμο Μυτιλήνης. Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Elgiz που ανήκει στην οικογένεια είχε τροφοδοτήσει με περιοδικές εκθέσεις διεθνούς εμβέλειας τη Δημοτική Πινακοθήκη και την είχε βοηθήσει με βοηθητικές παρεμβάσεις, ακόμη και στη συντήρηση του ίδιου του κτιρίου. Για τη συγκεκριμένη έκθεση παραχώρησε αντικείμενα με ιστορική εκτός από συναισθηματική αξία και τον σχεδιασμό ανέλαβε το Εργαστήριο Μουσειολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, παράγοντας ένα εξαιρετικά καινοτόμο εκθεσιακό αποτέλεσμα, πρότυπο για το πώς συνδυάζει κανείς αντικείμενα, κατασκευές, ήχο, βίντεο, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες αντιλήψεις.
Στο κλείσιμο της ανακοίνωσής της η «Πυξίδα» θέτει και τα ερωτήματά της προς την Δημοτική Αρχή και πιο συγκεκριμένα:
«-Ποιο το επιχείρημα της αποξήλωσης;
-Εφόσον κρίθηκε απαραίτητο, γιατί δεν ζητήθηκε από τους δημιουργούς να προχωρήσουν σε αυτή συστηματικά, στο βαθμό που θα μπορούσε η έκθεση να μεταφερθεί σε άλλο χώρο;
–Πού βρίσκονται οι κατασκευές και ο εξοπλισμός από τη στιγμή που δεν έγιναν με έξοδα της Πινακοθήκης;
-Πού βρίσκονται τα αντικείμενα της συλλογής;
-Θεωρεί ο Δήμος άχρηστη ή ακόμη και επισφαλή τη συνεργασία με ένα μουσείο του εξωτερικού; Άρα η παλιά συμφωνία δεν είναι πλέον ενεργή;».