Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

«Η εξωστρέφεια της ποτοποιίας είναι μεγάλη»

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

 

  • «Το ούζο του νησιού μας είναι σταθερά από τα πρώτα σε προτίμηση, καθώς ο κλάδος μας δεν επαναπαύεται ποτέ, εξελίσσοντας συνεχώς τα προϊόντα του, και παρουσιάζοντας ούζα premium ποιότητας», σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ποτοποιών Λέσβου, Δημ. Σπέντζας 

Βρισκόμαστε ήδη στα μέσα Μαρτίου, μια «ανάσα» πριν το Πάσχα και την έναρξη της τουριστικής περιόδου για το 2023, η οποία όπως είναι γνωστό, αποτελεί το «δυνατό χαρτί» της ελληνικής οικονομίας. Σε αυτό το πλαίσιο, πυρετώδεις είναι οι ετοιμασίες από μέρους των κλάδων που στηρίζονται στον τουρισμό και την εστίαση, όπως οι κατά τόπους ποτοποιίες.

Με την αφορμή αυτή συνομιλήσαμε με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ποτοποιών – Αποσταγματοποιών Λέσβου, Δημήτρη Σπέντζα, ο οποίος μας μετέφερε την εικόνα της κίνησης όσον αφορά την ποτοποιία του νησιού κατά τον χειμώνα που αφήσαμε πίσω, για τις προβλέψεις εν όψει της τουριστικής σεζόν που ξεκινά άμεσα, αλλά και την δυναμική παρουσία του ούζου της Λέσβου στο χώρο των αλκοολούχων ποτών, καθώς δεν σταματά να εξελίσσεται και να πειραματίζεται με νέα προϊόντα υψηλής ποιότητας. 

Η εξωστρέφεια, συνταγή επιτυχίας

Για το χειμώνα του 2023 ο Δημήτρης Σπέντζας παρατηρεί ότι «τα επίπεδα εξαγωγών κινήθηκαν σε πολύ καλά επίπεδα, καθώς ανεβήκαμε περισσότερο από την περίοδο της πανδημίας, κατά την οποία οι εξαγωγές στο εξωτερικό δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα. Οι βασικές εξαγωγικές χώρες παραμένουν εκείνες με τις μεγαλύτερες ελληνικές κοινότητες, όπως η Γερμανία, η Αμερική, η Αυστραλία καθώς και οι κεντροευρωπαϊκές χώρες. Βεβαίως ούζο εξάγουμε και σε χώρες όπως το Ισραήλ, Ιράν και Ιράκ». 

Για το καλοκαίρι που έρχεται ο ίδιος εμφανίζεται αισιόδοξος ότι «οι προβλέψεις για την φετινή τουριστική σεζόν από τα στοιχεία που έχουμε μέχρι στιγμής και τα οποία αφορούν όλη τη χώρα, είναι πολύ θετικές. Ήδη στις Κυκλάδες, και σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη η πληρότητα αγγίζει το 100%. Για το νησί αντίστοιχα οι εκτιμήσεις είναι ότι ο τουρισμός θα κινηθεί σε καλύτερα επίπεδα από πέρσι, έχοντας ως «βαρόμετρο» του τουρισμού στη Λέσβο τον Μόλυβο και την Πέτρα. Επομένως η συνεργασία μας με επιχειρήσεις εστίασης σε όλη την χώρα, σε συνδυασμό με τις σταθερές συνεργασίες εξαγωγών, μας καθιστούν αισιόδοξους για το φετινό καλοκαίρι», καταλήγει ο Δημήτρης Σπέντζας. 

Ποιες είναι οι προκλήσεις

Στην ερώτησή μας για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ποτοποιία στην Λέσβο, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ποτοποιών ανέφερε ως βασικό πρόβλημα την συγκοινωνία, σε σχέση με άλλες περιοχές της Ελλάδας: «Ως κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας θεωρώ το αυξημένο μεταφορικό κόστος των υλικών που χρειάζονται για την παραγωγή, την συσκευασία και την τυποποίηση του ούζου, όπως επίσης την γενικότερη δυσκολία στις συγκοινωνίες, λόγω της ακριτικής τοποθεσίας του νησιού, αλλά και των εκάστοτε καιρικών συνθηκών που επηρεάζουν τα δρομολόγια. Ως συνέπεια, μετά δυσκολίας μπορούμε να κρατήσουμε τα επίπεδα των τιμών χαμηλά, και να έχουμε ανταγωνιστικές τιμές όπως στην ηπειρωτική χώρα».

Επιπλέον ο κ. Σπέντζας τόνισε την επιβάρυνση που υφίστανται οι ποτοποιοί όχι μόνο στη Λέσβο αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα, λόγω του ιδιαίτερα αυξημένου Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης που ισχύει στην Ελλάδα για τα αλκοολούχα ποτά, κατατάσσοντάς την 5η (!) μετά από χώρες, όπως η Φινλανδία και η Σουηδία, ενώ είναι η πρώτη μεταξύ των βαλκανικών χωρών ως προς την συγκεκριμένη επιβολή φόρου. «Σκεφτείτε ότι βρισκόμαστε 4,5 φορές πάνω από τις άλλες χώρες των Βαλκανίων στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Ευτυχώς, στις εξαγωγές ο φόρος αυτός δεν ισχύει, πράγμα που διευκολύνει τις συνεργασίες μας στο εξωτερικό», σχολιάζει ο ίδιος.

Ούζο Λέσβου, σταθερή… αξία

Παρά τις σημαντικές προκλήσεις όμως για την ποτοποιία της Μυτιλήνης και γενικότερα της Λέσβου, 

το ούζο του νησιού μας έχει εδραιωθεί ως κυρίαρχο στην κατηγορία του, μιας και το brandname και η γεωγραφική ένδειξη που αποτυπώνονται στην συσκευασία των ούζων Μυτιλήνης και Πλωμαρίου, σε συνδυασμό με την σταθερά ανοδική του πορεία, που καταγράφεται από το 1950, με την συνεχή εξέλιξη των προϊόντων από μέρους των παραγωγών, έχουν φέρει πραγματική «άνοιξη» σε αυτόν τον κλάδο επιχειρηματικότητας με πολλές προοπτικές. 

«Το ούζο του νησιού μας είναι σταθερά από τα πρώτα σε προτίμηση, καθώς ο κλάδος μας δεν επαναπαύεται ποτέ, εξελίσσοντας συνεχώς τα προϊόντα του, και παρουσιάζοντας ούζα premium ποιότητας, που έχουν κάτι το διαφορετικό, όπως ούζο ωρίμανσης, ούζο χωρίς ζάχαρη κ.ο.κ.», αναφέρει ο κ. Σπέντζας. Επιπλέον επισημαίνει την σημασία που δίνουν οι ποτοποιοί στη Λέσβο στην καθαρότητα του ούζου, που διατηρεί το άρωμα του γλυκάνισου, γεγονός που αποτελεί άλλο ένα «συστατικό» στη συνταγή επιτυχίας των ποτοποιών του νησιού μας. 

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img