Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Η ώρα της κρίσης για τον εκπαιδευτικό

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Με ένταση ολοκληρώθηκε χθες η διαδικασία εξέτασης μαρτύρων, που είχε διακοπεί μέσα στο καλοκαίρι
  • Οι καταγγελίες αφορούν το διάστημα από το 2016 έως το 2018, όταν η υπόθεση βγήκε στο φως της δημοσιότητας και ακολούθησε τον δρόμο της δικαιοσύνης

Συνεχίστηκε χθες στο Τριμελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης, η πολύκροτη δίκη του εκπαιδευτικού που κατηγορείται για ασελγείς χειρονομίες σε μαθήτριές του από το 2016 έως και το 2018, όταν η υπόθεση βγήκε στο φως της δημοσιότητας και ακολούθησε τον δρόμο της δικαιοσύνης, με την ολοκλήρωση των καταθέσεων μαρτύρων, μέσω των οποίων το δικαστήριο προσπαθεί να αποσαφηνίσει την ευαίσθητη αυτή υπόθεση. Χθες ολοκληρώθηκαν οι καταθέσεις των μαρτύρων, κατά την εξέταση των οποίων δεν έλειψαν οι στιγμές έντασης, τόσο ανάμεσα στους δικηγόρους των δύο πλευρών, όσο και από το ακροατήριο, στο οποίο βρίσκονταν μεταξύ άλλων καταγγέλλουσες και οι γονείς τους, ενώ σήμερα συνεχίζεται η διαδικασία, με την απολογία του κατηγορουμένου και τις αγορεύσεις των συνηγόρων, πλησιάζοντας έτσι ένα βήμα πιο κοντά στην απόφαση.

Αίσθηση προκάλεσε χθες η κατάθεση της κόρης του κατηγορούμενου, η οποία μάλιστα ήταν και μαθήτριά του κατά τον χρόνο, που φέρεται πως προχώρησε στις ασελγείς χειρονομίες. Σύμφωνα με τα όσα είπε στην κατάθεσή της, η ίδια δεν φοιτούσε στα ίδια τμήματα με τις μαθήτριες, που προχώρησαν στις καταγγελίες, βασίζοντας τη μαρτυρία της αφενός στην αντίληψη που η ίδια είχε σχηματίσει για τον πατέρα της, αφετέρου στον ισχυρισμό ότι εάν όντως συνέβαιναν όσα καταγγέλλονται δεν υπήρχε περίπτωση να μην είχαν υποπέσει στην αντίληψή της, καθώς συμμαθητές ή συμμαθήτριές της θα της τα αποκάλυπταν. Αντ’ αυτού, επικαλέστηκε την αντίδραση δεκάδων μαθητών, που σύμφωνα με την ίδια έσπευσαν να της συμπαρασταθούν έπειτα από τις ανυπόστατες – όπως τις χαρακτηρίζει – κατηγορίες. «Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσα να σταθώ στο σχολείο την επόμενη μέρα», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Η κόρη του κατηγορούμενου, υποστήριξε πως κατά την άποψή της όλη η υπόθεση ξεκίνησε ως μια παρεξήγηση και από εφηβικές υπερβολές, οι οποίες διαδόθηκαν, διογκώθηκαν και κατέληξαν σε ανεξέλεγκτα ψέματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Απέδωσε δε τις καταγγελίες σε αντίδραση των μαθητριών στην τυπικότητα, που επιδείκνυε ο κατηγορούμενος ως εκπαιδευτικός στα καθήκοντά του σε αντίθεση με συναδέλφους του, ενώ είπε πως οι καταγγέλλουσες είχαν δημιουργήσει πρακτικά μια ομάδα, μέσω της οποίας εμμέσως υπονόησε πως καθοδηγήθηκαν οι ψευδείς, όπως τις χαρακτήρισε, κατηγορίες.

Πριν από την κόρη του κατηγορούμενου, το Δικαστήριο εξέτασε ως μάρτυρες κατηγορίας και άλλους γονείς μαθητριών, που είχαν προχωρήσει στις καταγγελίες, καταθέτοντας με λεπτομέρειες όλα όσα τους μετέφεραν τα παιδιά τους για τις καταγγελλόμενες πράξεις του εκπαιδευτικού.

Θυμίζουμε ότι όλο το προηγούμενο διάστημα εκδίκασης της υπόθεσης, και πέραν των περιγραφών όσων κατήγγειλαν οι μαθήτριες, σημαντικό σημείο στις καταθέσεις των μαρτύρων κατηγορίας αποτέλεσε μεταξύ άλλων το ζήτημα των υπογραφών εκπαιδευτικών και γονέων, που συνέλεξε ο κατηγορούμενος, σε έγγραφο που διαβεβαίωνε πως δεν τέλεσε πράξεις για τις οποίες κατηγορείται προς υπεράσπιση της αθωότητάς του, με τους ενάγοντες να υποστηρίζουν εμμέσως πλην σαφώς πως στήθηκε «βιομηχανία» συλλογής αυτών των υπογραφών, με συγγενείς, συναδέλφους και άλλους να βοηθάνε σε αυτό τον κατηγορούμενο, μεταξύ των οποίων φέρεται να ήταν και άλλος εκπαιδευτικός, που επίσης αντιμετωπίζει βαριές κατηγορίες για αντίστοιχες πράξεις απέναντι σε ανήλικες μαθήτριες.

Ιδιαίτερη έμφαση είχε δοθεί επίσης και στην αντίδραση, που καταγγέλλεται πως υπήρξε από τη Διευθύντρια του σχολείου, που εργαζόταν ο κατηγορούμενος εκπαιδευτικός. Σύμφωνα με τα όσα υποστήριξαν στο Δικαστήριο γονείς παιδιών, που καταγγέλλουν πως έπεσαν θύματα του φερόμενου ως δράστη, όταν ανέφεραν τα περιστατικά στη Διευθύντρια εκείνη τους είπε να μην πιστεύουν τα παιδιά τους και φέρεται πως προσπάθησε να αιτιολογήσει πράξεις και κινήσεις του εκπαιδευτικού, σε μια αντίδραση που οι καταγγέλλοντες αποδίδουν σε προσπάθεια συγκάλυψης των άσεμνων πράξεων του κατηγορουμένου.

Στον αντίποδα, κατά το προηγούμενο διάστημα, μάρτυρες υπεράσπισης κατά την κατάθεσή τους υπεραμύνθηκαν του χαρακτήρα και της προσωπικότητας του κατηγορούμενου καθηγητή, σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως πρόκειται για έναν σοβαρό άνθρωπο, πολύ καλό εκπαιδευτικό που δεν θα μπορούσε με τίποτα να τελέσει τις πράξεις για τις οποίες κατηγορείται. Έτσι, η υπεράσπιση μέσα από τις καταθέσεις των μαρτύρων έδινε έμφαση στο να διαφανεί πως όλα όσα καταγγέλλονται φέρονται να συνέβησαν σε χρόνο και χώρο όπου θα ήταν αδύνατο να μην τις έχει αντιληφθεί οποιοσδήποτε άλλος πλην των καταγγελλουσών, ενώ προσπάθησε να αναδείξει και αντιφάσεις στους ισχυρισμούς των παιδιών, που έκαναν τις καταγγελίες, και των γονέων τους που κατέθεσαν αντ’ αυτών (στις περιπτώσεις, που είναι ακόμη ανήλικες).

Σήμερα, η διαδικασία συνεχίζεται με την απολογία του κατηγορουμένου και τις αγορεύσεις των συνηγόρων πολιτικής αγωγής και υπεράσπισης, ενώ δεν αποκλείεται ανάλογα με τον χρόνο που θα απαιτηθεί γι’ αυτές να έχουμε και την ανακοίνωση της απόφασης, εκτός και αν αυτή μετατεθεί για αύριο.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img