“Info Kiosk” για τους τουρίστες 

Spread the love


  • Τρία διαδραστικά περίπτερα θα λειτουργήσουν το επόμενο διάστημα παρέχοντας δωρεάν χρήσιμες πληροφορίες στους επισκέπτες για τα αξιοθέατα, τις μετακινήσεις, τα δρομολόγια, τις Υπηρεσίες, τις εκδηλώσεις, κ.ά.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από τον Δήμο Μυτιλήνης η προσπάθεια ανάπτυξης του τουρισμού και αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες. Στο πλαίσιο αυτό, το προσεχές διάστημα, πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία τρία “Info kiosk” από τα οποία θα μπορούν να λαμβάνουν δωρεάν χρήσιμες πληροφορίες οι τουρίστες για τα αξιοθέατα, τις μετακινήσεις, τα δρομολόγια, τις Υπηρεσίες, τις εκδηλώσεις, κλπ.. Παράλληλα, τρέχουν οι διαδικασίες για την επισκευή και αξιοποίηση του κτιρίου του παλιού Λιμεναρχείου της Μυτιλήνης, το οποίο θα μετατραπεί σε ένα σύγχρονο Κέντρο Πληροφόρησης Τουριστών, όπως προορίζεται εδώ και πολλά χρόνια. 

Τα “Info Kiosk” είναι μηχανήματα, όπως τα ΑΤΜ των τραπεζών, τα οποία λειτουργούν με touch screen και παρέχουν πάσης φύσης πληροφορίες ανά κατηγορία και με βάση τα στοιχεία και τα δεδομένα τα οποία είναι διαθέσιμα. Τα διαδραστικά περίπτερα, όπως λέγονται στα ελληνικά, είναι τερματικοί υπολογιστές που διαθέτουν εξειδικευμένο λογισμικό και εξοπλισμό ώστε να παρέχουν πρόσβαση και σε εφαρμογές επικοινωνίας (social media), εμπορικές, ψυχαγωγίας ή εκπαιδευτικές.

Για την διαχείριση των “Info Kiosk” ο Δήμος θα συνάψει σύμβαση με εταιρεία που αναλαμβάνει την καθημερινή λειτουργία, συντήρηση και ανανέωση των δεδομένων, όπως και των social media. Παράλληλα θα προβάλλεται η ιστοσελίδα “visitlesvos” με ανανεωμένο υλικό, καθώς και όλα τα events και οι εκδηλώσεις που διοργανώνονται στη Μυτιλήνη και σε όλο το νησί.

Μέσα στο φθινόπωρο ο Δήμος θα παρουσιάσει σε ειδική εκδήλωση όλες τις ενέργειες που έχουν γίνει τους τελευταίους μήνες για να αποκτήσει το δικό του λογότυπο, το τουριστικό site, τα social media, τα “Info Kiosk”, κ.ά. που εντάσσονται στο σχέδιο τουριστικής προβολής που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από πρόταση του αρμόδιου Αντιδημάρχου Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας, Νίκου Γιαννάκα. «Σε συνέχεια του τουριστικού σχεδιασμού που καταρτίστηκε για πρώτη φορά φέτος, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για το brand name του Δήμου, μαζί με όλες τις άλλες δράσεις που έχουμε αναπτύξει τους τελευταίους 6 μήνες. Επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε ένα ολοκληρωμένο και πλήρες πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου μας και όλης της Λέσβου, ως ενιαίου προορισμού, το οποίο θα προωθήσουμε σε όλες τις μεγάλες εταιρείες, στις διοργανώσεις και στις τουριστικές εκθέσεις του χειμώνα για την επόμενη σεζόν», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Γιαννάκας.

Δράσεις ανά κατηγορία

Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες δράσεων που σχετίζονται με την τουριστική προβολή της Λέσβου στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, ενώ παράλληλα περιγράφεται η στρατηγική που βασίζεται σε υλοποιήσιμους στόχους και προτεραιότητες. Η δημιουργία του προγράμματος τουριστικής προβολής έγινε με γνώμονα την εθνική στρατηγική για τον τουρισμό και επιχειρεί να ανταποκριθεί στις νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων, ώστε να προωθηθούν οι μοναδικές εμπειρίες του προορισμού και να βελτιωθεί η ποιότητα της πληροφορίας, να αυξηθεί η επισκεψιμότητα και να διευρυνθεί η τουριστική σεζόν. 

Η βασική αρχή που διέπει τον στρατηγικό σχεδιασμό της τουριστικής προβολής είναι η προβολή της Λέσβου ως ενιαίου γεωγραφικά προορισμού και όχι με βάση τον διοικητικό διαχωρισμό του νησιού, σύμφωνα και με τη σχετική εγκύκλιο του ΕΟΤ. Βασική προτεραιότητα του προγραμματισμού είναι η διατηρήσιμη, σε βάθος χρόνου, προβολή της Λέσβου στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με σκοπό την ανάδειξη μιας δέσμης μοναδικών χαρακτηριστικών, όπως ο πολιτισμός, τα ιστορικά μνημεία, το θρησκευτικό στοιχείο, η γαστρονομία, η φύση και οι δυνατότητες που υπάρχουν για την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού. Επίσης, η ανάδειξη εναλλακτικών εμπειριών, όπως ο ιαματικός τουρισμός, η παρατήρηση πουλιών, οι περιπατητικές διαδρομές και η ποδηλασία. 

Επίσης, ο Δήμος προγραμματίζει δράσεις προώθησης, τόσο ψηφιακά όσο και διά ζώσης εκδηλώσεων όπου αυτό επιτρέπεται, στοχεύοντας σε ειδικές αγορές εντός και εκτός συνόρων. Το επίκεντρο αυτών των δράσεων θα είναι η προσέλκυση επισκεπτών με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα σε τομείς όπως η γαστρονομία, ο περιπατητικός τουρισμός, το bird-watching, η ιστιοπλοΐα, ο θερμαλισμός, η ευεξία και ο πολιτισμός. Τα τελευταία χρόνια, έχει αυξηθεί η παρουσία τουριστικών επιχειρήσεων στη Λέσβο, οι οποίες προσφέρουν δραστηριότητες στη φύση, όπως ο περιπατητικός τουρισμός και οι αθλητικές δραστηριότητες (π.χ. ποδηλασία, surfing, kite surfing), καθώς και πολιτιστικές και θαλάσσιες δραστηριότητες. Επίσης, έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα και εξαιρετικής ποιότητας αγροδιατροφικά προϊόντα από ιδιώτες και συνεταιρισμούς, τα οποία μαζί με τα παραδοσιακά προϊόντα προσφέρονται για γαστρονομικό τουρισμό, που δυνητικά απευθύνεται σε τουριστικά κοινά υψηλού επιπέδου.

Add a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση