- Ενώ τρέχουν οι εργασίες για την εγκατάσταση των κοντέινερ απουσιάζουν από το νέο ΚΥΤ βασικά έργα υποδομής, όπως τα δίκτυα και ο σταθμός επεξεργασίας λυμάτων
- Με το νέο έτος και σε κάθε περίπτωση πριν τις εκλογές θα είναι έτοιμες οι εγκαταστάσεις για τα εγκαίνια
Μία τεράστια πολιτεία στην καρδιά του δάσους που διαρθρώνεται σε διαφορετικά επίπεδα, και κάθε άλλο παρά για ένα Κέντρο χωρητικότητας 3.000 ανθρώπων μοιάζει, συνεχίζει να κατασκευάζεται με γρήγορους ρυθμούς, με το βάρος να πέφτει στις σιδηροκατασκευές και στο στήσιμο των οικίσκων παρά στις υποδομές.
“Καραβιές” τα κοντέινερ
Το Σάββατο το βράδυ άλλο ένα φορτίο με κοντέινερ έφτασε με το πλοίο Πελαγίτης στο λιμάνι της Μυτιλήνης, όπου και αυτή τη φορά η εκφόρτωση των οικίσκων έγινε στο επιβατικό λιμάνι παρουσία αστυνομικών δυνάμεων, που επιτηρούσαν στην περιοχή για κάθε ενδεχόμενο. Τα κοντέινερ αφού εκφορτώθηκαν στη χερσαία ζώνη του λιμανιού, στη συνέχεια με νταλίκες μεταφέρθηκαν μέχρι τις μεταμεσονύκτιες ώρες προς την καρδιά του δάσους στη Βάστρια (37 χιλιόμετρα από το λιμάνι), προκειμένου να τοποθετηθούν από τους γερανούς.
Θα πρέπει να είναι το έβδομο φορτίο με οχηματαγωγό πλοίο στο λιμάνι της Μυτιλήνης, καθώς κάθε Σάββατο έχουμε δρομολόγιο προς την περιοχή μας, όπου μεταφέρονται κάθε φορά περίπου 20 κοντέινερ. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα κοντέινερ κατασκευάζονται και συναρμολογούνται στην περιοχή του Βόλου και στην συνέχεια κατευθύνονται για τη Λέσβο από την εταιρεία που έχει αναλάβει την προμήθεια.
Σοκ και δέος
Σήμερα τα Νέα της Λέσβου φέρνουν στη δημοσιότητα φωτογραφικό υλικό από την περιοχή της Βάστριας και μάλιστα οι φωτογραφίες ελήφθησαν χθες το απόγευμα για λογαριασμό της εφημερίδας μας από απόσταση, καθώς απαγορεύεται να προσεγγίζει κανείς το μεγάλο έργο, το οποίο φυλάσσεται από αστυνομικές δυνάμεις.
Αυτό που διαπιστώνει κανείς βλέποντας τη Βάστρια από απόσταση είναι το τεράστιο πραγματικά μέγεθος του χώρου που καταλαμβάνουν το εργοτάξιο και οι εγκαταστάσεις. Προκειμένου να γίνει αυτό κατανοητό στους αναγνώστες, αρκεί να δουν στις φωτογραφίες πόσο μικρά φαίνονται τα αυτοκίνητα, τα μεγάλα φορτηγά και άλλα χωματουργικά μηχανήματα που εργάζονται στις εκσκαφές, ώστε να γίνει αντιληπτή η τεράστια έκταση που καταλαμβάνουν οι εγκαταστάσεις στο νέο ΚΥΤ.
Αυτό το οποίο μπορεί να εκτιμήσει κανείς βλέποντας το μέγεθος των εγκαταστάσεων είναι πως ένα τέτοιο Κέντρο επ’ ουδενί δεν κατασκευάζεται με προγραμματισμό να εξυπηρετήσει μόνο τις τοπικές ανάγκες. Αντιθέτως μάλιστα μία τόσο μεγάλη πολιτεία τροφοδοτεί συνειρμούς για πιθανή χρήση αυτών των εγκαταστάσεων για φιλοξενία μεταναστών στους οποίους απορρίπτονται τα αιτήματα για άσυλο από άλλες περιοχές και κυρίως ακόμα και από το εξωτερικό από χώρες, όπως η Γερμανία, που έχουν επωμιστεί αριθμό χιλιάδων μεταναστών από την Ελλάδα, καθώς κρίθηκε ότι η χώρα μας δεν είχε τις κατάλληλες υποδομές για την φιλοξενία και την κράτησή τους. Και όταν αυτές οι υποδομές θα είναι πλέον κατάλληλες, ουδείς μπορεί να διαβεβαιώσει πως οι χώρες αυτές δεν θα επαναφέρουν τους αλλοδαπούς πίσω απ’ όπου τους παρέλαβαν, σύμφωνα και με τις προβλέψεις του συμφώνου μετανάστευσης!
Εγκαίνια πριν τις εκλογές
Αν και κανονικά ο χρόνος περαίωσης του έργου προβλεπόταν 8 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και αυτό το μήνα συμπληρώνεται το διάστημα, αν υποθέσει κανείς ότι και με τις παρατάσεις το αργότερο μέχρι τις γιορτές θα έχει ολοκληρωθεί κατά το μεγαλύτερο κομμάτι, αυτό δεν φαίνεται εφικτό. Αν και στο εργοτάξιο διαπιστώνει κανείς ότι προχωρούν με ταχύτητα οι εργασίες οι οποίες εκτελούνται από μία από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας μας, όπως είναι η ΤΕΡΝΑ, εντούτοις μέχρι το τέλος του έτους ο χρόνος δεν επαρκεί για να έχει ολοκληρωθεί το νέο ΚΥΤ.
Αυτό που φαίνεται παρακολουθώντας την εκτέλεση των εργασιών είναι ότι συνεργεία τρέχουν για να φτιάχνουν τις σιδηροκατασκευές για να εγκαθίστανται τα κοντέινερ, την ίδια ώρα που οι υποδομές βρίσκονται στο σημείο μηδέν, όπως είναι τα δίκτυα. Ενδεικτικά αναφέρουμε το αποχετευτικό, καθώς προκειμένου να λειτουργήσει ένα τέτοιο κέντρο θα πρέπει να διαθέτει Βιολογικό Καθαρισμό εκτός από τους αγωγούς αποχέτευσης, όπου δεν φαίνεται να έχει ξεκινήσει αυτό το σκέλος του έργου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ανεπίσημα έχει αναφερθεί η σταδιακή μεταφορά του προσωπικού από τον Καρά-Τεπέ στη Βάστρια με το νέο έτος, αυτό όμως από τη μέχρι τώρα εξέλιξη των εργασιών δεν μοιάζει και τόσο εφικτό πριν την άνοιξη, εκτός και αν επιταχυνθούν περαιτέρω οι εργασίες το επόμενο διάστημα και άμεσα ξεκινήσουν και τα έργα κατασκευής υποδομών.
Την ίδια ώρα παρά τις υποσχέσεις για κλείσιμο του Καρά-Τεπέ ουδείς μπορεί να εγγυηθεί στην τοπική κοινωνία ότι το παλιό πεδίο βολής του στρατού δεν θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται για τη στέγαση υπηρεσιών και ευάλωτων ομάδων μεταναστών, ώστε να βρίσκονται δίπλα στην πόλη.
Το Υπουργείο Μετανάστευσης μπορεί να τοποθετείται κατηγορηματικά ότι ο Καρά-Τεπές κλείνει με τα εγκαίνια της Βάστριας, η οποία έχει χωρητικότητα 3.000 ατόμων, αυτό όμως που βλέπει κανείς από τα έργα-μαμούθ που κατασκευάζονται στην καρδιά του δάσους, είναι πως το νέο ΚΥΤ θα έχει τη δυνατότητα να στεγάσει πολύ περισσότερους αλλοδαπούς, ενώ αν κρίνουμε και από τα έργα που μέχρι πριν από κάποιους μήνες εκτελούνταν στον Καρά-Τεπέ γεννιούνται εύκολα ερωτηματικά για τη σκοπιμότητά τους, εφόσον ο Καρά-Τεπές υποτίθεται ότι είναι προσωρινός.