Στην τελική ευθεία μπαίνει το έργο του ποδηλατόδρομου της Βαρειάς, προκειμένου να ξεκινήσει να υλοποιείται με τη χρηματοδότηση που έχει εξασφαλιστεί από το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης. Ο Δήμος Μυτιλήνης προχώρησε στην ανάθεση των εργασιών που απαιτούνται για την επικαιροποίηση των μελετών, καθώς και στην εκπόνηση της ακτομηχανικής μελέτης, που θα παραδοθούν έως το τέλος Φεβρουαρίου.
Παράλληλα ξεπεράστηκαν διάφορα εμπόδια, όπως η χάραξη του αιγιαλού, η νομιμοποίηση του παραλιακού δρόμου του Αεροδρομίου, του βιολογικού καθαρισμού, κλπ. ώστε να υλοποιηθεί το σημαντικό αυτό έργο που συζητείται εδώ και 20 χρόνια.
Η μελέτη για τη δημιουργία του ποδηλατόδρομου από τον Πύργο Γιαννέλλη μέχρι την Κράτηγο είχε ανατεθεί επί της τελευταίας θητείας του Νάσου Γιακαλή στο Δήμο Μυτιλήνης, από τον τότε Αντιδήμαρχο Έργων, Παντελή Πατερέλλη, στον καθηγητή του ΕΜΠ, συγκοινωνιολόγο, Θάνο Βλαστό και είχε παραδοθεί το 2010 προκειμένου να ενταχθεί στο πρώτο ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης έργων αστικής ανάπλασης. Στην πορεία παρουσιάστηκαν πολλά προβλήματα και καθυστερήσεις και ο φάκελος παρέμενε αναξιοποίητος από το Δήμο. Όταν επί δημαρχίας Σπύρου Γαληνού κινήθηκαν τα νήματα για να διεκδικηθεί η χρηματοδότηση του έργου, προέκυψε το ζήτημα με την αυθαίρετη κατασκευή του παραλιακού δρόμου, που “πάγωσε” τα πάντα.
Οι μελέτες
Η εθνική οδός νομιμοποιήθηκε, όπως είναι γνωστό, πέρυσι και έτσι δίνεται ακόμη μια ευκαιρία στο Δήμο να υλοποιήσει το σημαντικό αυτό έργο, που θα εξυπηρετήσει όχι μόνο τους ποδηλάτες, ο αριθμός των οποίων έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, αλλά και τους πεζούς και τους αθλητές που κινούνται στον δρόμο θέτοντας σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα, όταν δίπλα τους κινούνται οχήματα αναπτύσσοντας πολλές φορές μεγάλες ταχύτητες. Για να γίνει όμως αυτό, απαιτείται η επικαιροποίηση των μελετών και η σύνταξη της ακτομηχανικής μελέτης που δεν είχε ανατεθεί.
Η συνολική χρηματοδότηση του έργου είναι 12 εκατ. ευρώ και τέθηκε σε πρώτη προτεραιότητα από τη Δημοτική Αρχή, τόσο για την οδική ασφάλεια ποδηλατών και πεζών, όσο και για την αναβάθμιση της εικόνας και της λειτουργίας του παραλιακού μετώπου από το οποίο διέρχονται οι τουρίστες φθάνοντας στο νησί μας. Βάσει των μελετών ο ποδηλατόδρομος θα ξεκινά από τον Πύργο Γιαννέλλη και θα καταλήγει στην “Κάτια”, με μήκος 7 περίπου χλμ.. Το έργο θα χωριστεί σε δύο υποέργα, από τον Πύργο Γιαννέλλη μέχρι το λιμανάκι της Βαρειάς και από τη Βαρειά μέχρι την Κράτηγο, που θα δημοπρατηθεί σε δεύτερη φάση για να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις.
Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν από τη μεριά της θάλασσας, πίσω από τους στύλους φωτισμού, ο ποδηλατόδρομος θα έχει πλάτος 2 μέτρα και θα καλύπτεται από αντιολισθητικό υλικό. Δίπλα θα διαμορφωθεί και πεζόδρομος πλάτους ενός μέτρου. Προκατασκευασμένα στηθαία σκυροδέματος ύψους 80 εκατοστών θα διαχωρίζουν τον πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο από τους οδηγούς αυτοκινήτων και θα προσφέρουν την απαραίτητη ασφάλεια σε όσους επιλέξουν το ποδήλατο ή το περπάτημα.
Τέλος, με πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής, θα ενταχθεί στο έργο και η ανάπλαση της πλευράς απέναντι από τη θάλασσα, όπου θα δημιουργηθούν πεζοδρόμια, ράμπες, πρόσβαση για άτομα με ειδικές ανάγκες, κλπ..