“Κληρώνει” το Γενάρη για τη Νότια παράκαμψη

Από τη σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών την Παρασκευή
Spread the love

  • Πιέσεις στο Υπουργείο Υποδομών για να ξεπεραστούν τα εμπόδια και να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου

Ως έργο πρώτης προτεραιότητας για τη Μυτιλήνη και ολόκληρη τη Λέσβο παρουσιάστηκε την Παρασκευή η κατασκευή της Νότιας παράκαμψης στη σύσκεψη, που συγκάλεσε στο Υπουργείο Υποδομών, ο αρμόδιος Υφυπουργός, Νίκος Ταχιάος. Ο Βουλευτής του Νομού μας, Χαράλαμπος Αθανασίου και ο Δήμαρχος, Παναγιώτης Χριστόφας, υποστήριξαν σθεναρά ότι το έργο πρέπει να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό, χωρίς αλλαγή της χάραξης, ενώ ο Περιφερειάρχης, Κώστας Μουτζούρης επέμεινε στη θέση ότι απαιτούνται σημειακές τροποποιήσεις για να μην θιγούν περιουσίες. 

Η σύσκεψη κατέληξε στην απόφαση να διενεργηθεί αυτοψία στη χάραξη που προβλέπει η μελέτη, εντός του Ιανουαρίου, από το Υπουργείο Υποδομών, παρουσία του Υφυπουργού και του μελετητή, για να καταγραφούν και να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που υφίστανται σε ορισμένα σημεία, τα οποία έθιξε η Περιφέρεια. Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της χρηματοδότησης, που ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ, θα συζητηθεί με την ολοκλήρωση της αυτοψίας και του φακέλου του έργου, αφού ο κ. Ταχιάος εμφανίστηκε περισσότερο διαλλακτικός από την προηγούμενη σύσκεψη που είχε διεξαχθεί το Σεπτέμβριο. 

Παίρνοντας το λόγο ο κ. Μουτζούρης ανέφερε ότι η κατασκευή της Νότιας παράκαμψης είναι ένα έργο που μελετήθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και αποτελεί ύψιστης σημασίας και αναγκαιότητας για την ουσιαστική αναβάθμιση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Μυτιλήνης αλλά και της Λέσβου γενικότερα, αφού θα αποσυμφορήσει την πόλη από την κυκλοφοριακή κίνηση, ενώ επιπλέον θα εξυπηρετήσει τους τουρίστες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ωστόσο, επεσήμανε ότι θα πρέπει να διευθετηθούν τα ζητήματα που έχουν προκύψει σε ορισμένα προβληματικά (όπως τα χαρακτηρίζει η Περιφέρεια) σημεία του οδικού άξονα, στα οποία απαιτούνται τροποποιήσεις της μελέτης, χωρίς αυτό να σημαίνει αλλαγή της υφιστάμενης χάραξης.

Αναφανδόν υπέρ του έργου τάχθηκε ο Χ. Αθανασίου, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για μια αναγκαία οδική υποδομή για το νησί μας, το οποίο είχε παραμεληθεί επί σειρά ετών σε ό,τι αφορά τα έργα υποδομών και ανάπτυξης. «Η Νότια παράκαμψη της Μυτιλήνης αποτελεί σημαντικό αναπτυξιακό έργο για τη Λέσβο και πρέπει να χρηματοδοτηθεί και να προχωρήσει με βάση την υφιστάμενη μελέτη και ορισμένες, ενδεχομένως, διορθώσεις, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα διακινδυνεύσει η ωρίμανση του φακέλου. Η άποψή μου είναι ξεκάθαρη και την έχω καταθέσει κατ’ επανάληψη στους συναρμόδιους Υπουργούς», δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Βουλευτής, εκφράζοντας παράλληλα την αισιοδοξία του μόλις διενεργηθεί η αυτοψία και αντιμετωπιστούν όλες οι ενστάσεις που υπάρχουν η κυβέρνηση να μεριμνήσει για την εξασφάλιση της προβλεπόμενης χρηματοδότησης είτε από εθνικούς, είτε από ευρωπαϊκούς πόρους. 

«Να προχωρήσουμε μπροστά χωρίς να χαθεί άλλος χρόνος», είπε από την πλευρά του ο Δήμαρχος Μυτιλήνης, ο οποίος παρέστη για πρώτη φορά σε σύσκεψη για το συγκεκριμένο έργο, το οποίο είχε θέσει στον πρωθυπουργό κατά την επίσκεψή του στο νησί μας για τα εγκαίνια του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου τον περασμένο Απρίλιο. Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Π. Χριστόφας, «η νότια παράκαμψη είναι ένα από τα πιο ώριμα έργα που υπάρχουν αυτή την περίοδο και πρέπει να προωθηθεί προς υλοποίηση χωρίς να χαθεί άλλος χρόνος».

Σε ό,τι αφορά πάντως τα προβληματικά σημεία που επισημαίνει η Περιφέρεια, αξίζει να σημειωθεί ότι η εκπόνηση της μελέτης από το Υπουργείο Υποδομών ξεκίνησε το 2002 και η δέσμευση της ζώνης διέλευσης του έργου έγινε το 2005, με τελευταία ανανέωση έως το 2018. Αυτό σημαίνει ότι όλα αυτά τα χρόνια απαγορευόταν η έκδοση οικοδομικών αδειών και κατ’ επέκταση δεν θα πρέπει να έχουν ανεγερθεί νέα κτίσματα – κατοικίες στη χάραξη της Νότιας παράκαμψης, τουλάχιστον με νόμιμες διαδικασίες. Ωστόσο, είναι γνωστές οι αντιδράσεις που υπήρχαν εξ’ αρχής από οικοπεδούχους οι οποίοι διαφωνούσαν με τη συγκεκριμένη χάραξη και είχαν προσφύγει μέχρι και στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η απόφαση του δικαστηρίου εκδόθηκε το 2016 και ήταν απορριπτική ως προς τις ενστάσεις, τονίζοντας την αναγκαιότητα του έργου για την αποσυμφόρηση της κυκλοφοριακής κίνησης και την οδική ασφάλεια.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση