Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Κομπίνα με πρόσχημα τις αγροτικές ενισχύσεις

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Καταγγελίες στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας και ανακοινώσεις των αρμοδίων για την αφύπνιση της κοινωνίας 
  • Οι επιτήδειοι προσπαθούν με χειρουργικό τρόπο να αφαιρέσουν τραπεζικά στοιχεία των υποψήφιων θυμάτων τους, με σκοπό να αδειάσουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς

Προσποιούμενοι τους ελεγκτές του ΟΠΕΚΕΠΕ και επικαλούμενοι την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου επικοινωνούν με ανυποψίαστους αγρότες της Λέσβου δηλώνοντας ότι έχουν υπόλοιπα από τις κοινοτικές επιδοτήσεις και τους ζητούν τους αριθμούς των καρτών των βιβλιαρίων τους για να τους καταθέσουν τα υποτιθέμενα ποσά στους λογαριασμούς τους!

Αυτή είναι η νέα πραγματικότητα με την οποία βρίσκεται αντιμέτωπη η Λέσβος τις τελευταίες ημέρες και μάλιστα από το ρεπορτάζ της εφημερίδας μας προκύπτει ότι το συγκεκριμένο τέχνασμα δεν εφαρμόζεται μόνο στους αγρότες, αλλά και σε επαγγελματίες του τουρισμού σύμφωνα με μαρτυρία ξενοδόχου στα Νέα της Λέσβου.

 

Οι περιπτώσεις των αγροτών

Η Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Μυτιλήνης ενημερώθηκε χθες από τον εκπρόσωπο της Γαία Επιχειρείν στη Λέσβο, Στρατή Κεφάλα, για τουλάχιστον 5 περιπτώσεις αγροτών σε διάφορες περιοχές, που δέχτηκαν τηλεφωνήματα από αγνώστους, οι οποίοι συστήθηκαν ως ελεγκτές του ΟΠΕΚΕΠΕ ζητώντας τους αριθμούς των χρεωστικών καρτών για να τους καταθέσουν ποσά επιδοτήσεων, που υποτίθεται ότι δικαιούνται. 

Θα πρέπει να θεωρείται παραπάνω από βέβαιο ότι πρόκειται για τα ίδια πρόσωπα που τα τελευταία 3,5 χρόνια κατάφεραν να εξαπατήσουν αρκετούς κατοίκους της Λέσβου αποσπώντας τους χρηματικά ποσά για δήθεν αναδρομικά συντάξεων των ίδιων ή συγγενικών τους προσώπων που δεν βρίσκονται στη ζωή. Πρόκειται για περιπτώσεις, κάποιες από τις οποίες έχουν αναδείξει στο παρελθόν τα Νέα της Λέσβου και μάλιστα να θυμίσουμε πως στη μία περίπτωση πρόλαβε τα χειρότερα η Μυτιληνιά  δικηγόρος Ιγνατία Τικέλλη, καταφέρνοντας να πείσει τηλεφωνικά τον δράστη στην Αθήνα να επιστρέψει τα χρήματα στην πελάτισσά της για να ελαφρύνει τη θέση του! Όπως αποδείχθηκε τότε, ο άνθρωπος στον οποίο είχαν κατατεθεί τα χρήματα ήταν κάποιος ενδιάμεσος που χρησιμοποίησαν οι απατεώνες για να τους διευκολύνει και ο οποίος συνελήφθη και οδηγήθηκε στη δικαιοσύνη της Μυτιλήνης από την Αθήνα.

Σε μία δεύτερη περίπτωση μία γυναίκα έχασε το ποσό των 5.000 ευρώ που το κατέθεσε για να εισπράξει αναδρομικά συγγενικού της προσώπου που δεν βρισκόταν στη ζωή και όταν αποκαλύφθηκε η απάτη ούτε καν προσέφυγε, θεωρώντας ότι δεν είχε κανένα νόημα καθώς ήταν βέβαιη πως είχε χάσει τα χρήματά της.

 

Πώς πείθουν 

Τώρα οι δράστες λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούσαν οι απατεώνες που πρόβαλλαν υποθέσεις αναδρομικών για να αποσπάσουν χρήματα από κατοίκους της περιοχής μας, προφανώς και από άλλες περιοχές της Ελλάδας. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι στη μία από τις 5 περιπτώσεις που έχει στη διάθεσή της η Γαία Επιχειρείν καθώς πρόκειται για πελάτες της στη Λέσβο, η γυναίκα αγρότισσα πείστηκε από τον υποτιθέμενο ελεγκτή του ΟΠΕΚΕΠΕ δίνοντας τους αριθμούς της χρεωστικής της κάρτας.

«Πράγματι στη μία περίπτωση η πελάτισσά μας πείστηκε και έδωσε αριθμούς κάρτας ενώ στις άλλες περιπτώσεις που μας αναφέρθηκαν οι δικαιούχοι δεν έδωσαν τους αριθμούς και επικοινώνησαν μαζί μας για να ενημερωθούν αν όντως δικαιούνται επιδοτήσεις», είπε στα Νέα της Λέσβου ο επικεφαλής της Γαία Επιχειρείν για το νησί μας κ. Κεφάλας, σημειώνοντας ότι έχει ενημερώσει την αστυνομία, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνονται και οι πελάτες του πριν φτάσουν και σε αυτούς οι επιτήδειοι.

Παρέμβαση έγινε χθες και από τον Αντιπεριφερειάρχη με αρμοδιότητα τον πρωτογενή τομέα, Πανάγο Κουφέλο, ο οποίος με δηλώσεις του κάλεσε τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους του τόπου μας να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στα τηλεφωνήματα που τυχόν θα δέχονται από αγνώστους. Όπως είπε ο κ. Κουφέλος στα Νέα της Λέσβου «όποιος και αν επικαλείται ότι είναι ο άγνωστος που μιλάει από την άλλη άκρη της γραμμής, οι αγρότες και κτηνοτρόφοι μας και κάθε άλλος πολίτης δεν πρέπει να πιστεύει αυτό που ακούει, απεναντίας να κλείνει το τηλέφωνο και να επικοινωνεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε να τον ενημερώνουμε».

Ο κ. Κουφέλος έκανε χθες την παρέμβαση καθώς σε κάποια περιπτώσεις χρησιμοποιήθηκε και η Περιφέρεια από τους αγνώστους που δήλωναν ελεγκτές του ΟΠΕΚΕΠΕ και έλεγαν ότι επικοινωνούν με τους δικαιούχους, καθώς έχουν τα στοιχεία τους από την Περιφέρεια.

Μάλιστα για το θέμα έγινε σύσκεψη το μεσημέρι στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη, παρουσία του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας Γιώργου Λαγουτάρη, καθώς ενημερώθηκε και ο Περιφερειάρχης, Κώστας Μουτζούρης.

Όπως είπε ο κ. Λαγουτάρης στα Νέα της Λέσβου «εκτιμώ ότι έχουν αντλήσει ονόματα δικαιούχων από αποφάσεις ένταξης σε προγράμματα του παρελθόντος, οπότε ξέρουν πού απευθύνονται και τι πρέπει να πουν με την ελπίδα να εξαπατήσουν τον κόσμο. Οι αγρότες μας θα πρέπει να είναι επιφυλακτικοί. Ό,τι κι αν τους λένε να επικοινωνούν με την υπηρεσία μας για να τους ενημερώνουμε».

 

“Πτυχιούχοι” στις τηλεφωνικές απάτες

Οι δράστες λειτουργούν με επαγγελματικό τρόπο, η χροιά δε της φωνής τους είναι όπως αυτή των υπηρεσιακών στελεχών που επικοινωνούν για την διευθέτηση υποθέσεων. Αυτό που τους κάνει ακόμα περισσότερο πιστευτούς είναι η εξής λεπτομέρεια: Ανάλογα με την τράπεζα και τη μορφή της κάρτας τα πρώτα 4 ψηφία είναι ίδια σε όλες τις κάρτες ανά κατηγορία. Αυτή η λεπτομέρεια δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τους απατεώνες που όταν διαπιστώνουν ότι τα υποψήφια θύματά τους είναι διστακτικά να δώσουν τους αριθμούς των καρτών, τότε οι ίδιοι τους διαβάζουν τηλεφωνικά τα πρώτα 4 ψηφία που είναι κοινά θέλοντας να τους πείσουν ότι έχουν τους αριθμούς στη διάθεσή τους αλλά δεν φαίνονται καλά όλα τα νούμερα!!

 

Εκτιμήσεις επιχειρηματιών

Μία ενδιαφέρουσα τοποθέτηση έκανε στα Νέα της Λέσβου ο επαγγελματίας Βασίλης Πανταζής προσπαθώντας να δώσει εξήγηση στα όσα συμβαίνουν. Όπως είπε: «Πολλές φορές έχετε αναρωτηθεί και εσείς μέσα από τα δημοσιεύματά σας και πολλοί άλλοι που δεχθήκαμε τέτοια τηλεφωνήματα πώς και λειτουργούν με τέτοιο επαγγελματικό τρόπο οι άγνωστοι που μας καλούν και προσπαθούν να μας αποσπάσουν χρήματα ή τα στοιχεία των καρτών μας. Η άποψή μου είναι πως πίσω από τους αγνώστους κρύβονται άτομα που έχουν απασχοληθεί σε εισπρακτικές εταιρείες. Θεωρώ ότι ο τρόπος που μιλούν και λειτουργούν είναι ακριβώς ίδιος με τον τρόπο που λειτουργούν οι εισπρακτικές εταιρείες και η εκτίμησή μου είναι ότι εδώ υπάρχει σοβαρό θέμα καθώς ουδείς  μέχρι τώρα έχει απαντήσει πώς οι άγνωστοι που επικοινωνούν με τα τηλέφωνα των ανυποψίαστων πολιτών έχουν στη διάθεσή τους προσωπικά δεδομένα. Θεωρώ ότι τέτοια δεδομένα είναι πιθανόν να διαρρέουν από εισπρακτικές εταιρείες», ανέφερε ο κ. Πανταζής δίνοντας μία διαφορετική και ενδιαφέρουσα διάσταση στο όλο θέμα.

 

Και δεν είναι μόνο αγρότες

Και δεν είναι μόνο αγρότες και κτηνοτρόφοι αυτοί που μπαίνουν στο στόχαστρο των επιτήδειων τις τελευταίες ημέρες. Με αφορμή το πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ των Νέων της Λέσβου για την προσπάθεια εξαπάτησης πολιτών από αγνώστους με δήθεν δέματα των ΕΛΤΑ που αναδείξαμε στο φύλλο της Δευτέρας, επικοινώνησε με την εφημερίδα μας ξενοδόχος από τα Βόρεια της Λέσβου ενημερώνοντάς μας πως δέχτηκε τηλεφώνημα από αγνώστους οι οποίοι ζήτησαν να κλείσουν δωμάτια! Πώς επιχείρησαν να κάνουν την κομπίνα; Η μαρτυρία του επαγγελματία του τουρισμού είναι χαρακτηριστική: «Με κάλεσαν στο τηλέφωνο και μου είπαν ότι ήθελαν να κλείσουν δωμάτια στην επιχείρησή μου. Πράγματι τα κλείσαμε και μου ζήτησαν τον αριθμό της κάρτας για να καταθέσουν τα χρήματα προκαταβολικά. Εγώ τους είπα να δώσω αριθμούς λογαριασμών για να βάλουν τα χρήματα, εκείνοι όμως επέμεναν ότι με την κάρτα θα ήταν πιο γρήγορη η διαδικασία. Εντάξει δεν είμαστε χθεσινοί, κατάλαβα ότι πρόκειται για φάρσα, μου έκανε εντύπωση όμως ότι μου ανέφεραν για να με πείσουν τα πρώτα τέσσερα νούμερα στις χρεωστικές κάρτες», είπε ο επαγγελματίας ο οποίος έχει ενημερώσει ήδη την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας.

 

Οι τράπεζες 

Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα με την οποία βρίσκονται αντιμέτωποι οι πολίτες, η προστασία είναι δύσκολη καθώς τις περισσότερες φορές οι άγνωστοι κρύβονται πίσω από την ανωνυμία τους, είτε πρόκειται για τις απάτες μέσω του Internet, είτε για τις τηλεφωνικές απάτες που έχουν βρει δυστυχώς πρόσφορο έδαφος και στη Λέσβο. Στο ερώτημα πώς μπορεί κανείς να προστατευτεί, την απάντηση έδωσε ο διευθυντής του κεντρικού υποκαταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς στη Μυτιλήνη, Δημήτρης Σιβρής

Μιλώντας στα Νέα της Λέσβου υπογράμμισε ότι «πρέπει απαρέγκλιτα ο καθένας μας να έχει πάντα ως αρχή ότι ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ αριθμούς και pin καρτών σε κανέναν καθώς αυτά τα στοιχεία τα διαχειρίζεται ΜΟΝΟ Ο ΙΔΙΟΣ ο κάτοχος της κάρτας και κανένας άλλος. Θέλω να τονίσω ότι οι τράπεζες και οι υπηρεσίες του Δημοσίου και των Υπουργείων δεν ζητούν στοιχεία καρτών από τους πολίτες σε καμία περίπτωση.

Επίσης δεν καταθέτουμε ποτέ χρήματα σε τραπεζικούς λογαριασμούς όποιος κι αν ισχυριστεί ότι είναι το άτομο που μας καλεί στο τηλέφωνο αν δεν κάνουμε προηγουμένως επαφή μαζί του να δούμε από κοντά αν είναι το πρόσωπο που μας συστήνεται από το τηλέφωνο», είπε ο διευθυντής της Πειραιώς.

Μόλις τη Δευτέρα τα Νέα της Λέσβου δημοσίευσαν θέμα για τις απάτες με μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (e-mail)  με την χρήση της επωνυμίας των ΕΛΤΑ, ενώ έχουν προηγηθεί ρεπορτάζ μας για τηλεφωνικές απάτες στην κατεύθυνση ενημέρωσης και αφύπνισης της τοπικής κοινωνίας. Αυτό που γράφαμε τη Δευτέρα με αφορμή τα δήθεν δέματα των ΕΛΤΑ είναι ότι οι επιτήδειοι βρίσκουν συνεχώς νέους πειστικότερους τρόπους για να εξαπατούν τα θύματά τους και ο καθένας μας θα πρέπει να είναι ακόμα περισσότερο επιφυλακτικός. 

Ωστόσο αυτό που θα πρέπει να παρατηρήσουμε είναι πως όλες αυτές οι απάτες έχουν κάνει ένα κομμάτι της τοπικής κοινωνίας να είναι γενικότερα επιφυλακτικό γύρω του και αυτό σημαίνει ότι η δικαιολογημένη ανησυχία και επιφύλαξη της  κοινωνίας δημιουργεί προβλήματα σε διάφορους τομείς της κρατικής λειτουργίας. Ένα τέτοιο παράδειγμα και μάλιστα πρόσφατο είναι η απογραφή, όπου στην προσπάθεια απογραφέων να καταγράψουν τα στοιχεία οικογενειών συνάντησαν επιφύλαξη όχι για την απογραφή, αλλά γιατί υπήρξαν περιπτώσεις πολιτών που προς στιγμή δεν μπόρεσαν να ξεχωρίσουν αν τα άτομα που τους μιλούσαν ήταν οι απογραφείς ή άλλα πρόσωπα που επεδίωκαν να καταγράψουν τα προσωπικά τους δεδομένα.

Από τα παραπάνω φαίνεται ότι όσο το Κράτος δεν εξαπολύει εντατικούς ελέγχους σε κάθε επίπεδο ώστε να εντοπίζει και να οδηγεί για παραδειγματική τιμωρία στη δικαιοσύνη τέτοιες περιπτώσεις απατεώνων, η κοινωνία μας «θα μαζεύεται» ώστε και ο ίδιος ο κρατικός μηχανισμός να βρίσκει μπροστά του τις συνέπειες της αδράνειας.

 

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img