- Αιτία των προβλημάτων η υποστελέχωση, σύμφωνα με την Περιφέρεια
Αρκετά και από διαφορετικές πηγές είναι τα παράπονα, που ακούγονται για την εξυπηρέτηση πολιτών και επαγγελματιών από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΠΕ Λέσβου, με σημαντικές καθυστερήσεις και γραφειοκρατικές ή και διοικητικές αγκυλώσεις να δημιουργούν προβλήματα σε όσους αποφασίσουν ή αναγκάζονται να «συναλλαγούν» με τη συγκεκριμένη Υπηρεσία. Προβλήματα τα οποία επιβεβαιώνει και η Περιφέρεια, που υποστηρίζει πως πηγάζουν από την υποστελέχωση των υπηρεσιών της, τα οποία όμως θα σπεύσει να καλύψει… κατόπιν εορτής.
«Υπάρχουν φιλότιμοι υπάλληλοι, που είναι στο πλευρό των επαγγελματιών και διεκπεραιώνουν γρήγορα τις υποθέσεις. Οι οποίες κολλάνε όμως σε μια υπογραφή από… πιο πάνω, που μπορεί να χρειαστεί δύο και τρεις και τέσσερις μέρες για να μπει», υπογραμμίζει με νόημα έμπορος της τοπικής αγοράς αυτοκινήτων, που επισημαίνει πως οι καθυστερήσεις αυτές μεταφράζονται σε απώλειες εισοδημάτων, όταν αφορούν επαγγελματικής χρήσης οχήματα, όπως για παράδειγμα οχήματα εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων.
Δεν διστάζει, μάλιστα, να τονίσει πως για τα προβλήματα αυτά λύση μπορεί να βρεθεί μόνο σε ανώτερο επίπεδο και πιο συγκεκριμένα από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, στις αρμοδιότητες της οποίας εντάσσεται η συγκεκριμένη Διεύθυνση. Αναφέρεται, όμως και στα κτιριακά προβλήματα της υπηρεσίας, που είναι ενδεικτικά των ζητημάτων που αντιμετωπίζει σε υποδομές: «Το να στεγάζεται η Διεύθυνση Μεταφορών σε αυτό το κτίριο είναι προσβλητικό και για τους πολίτες και για τους εργαζόμενους. Ζητάμε από τους υπαλλήλους να βγάλουν έναν όγκο δουλειάς, αλλά δεν σκεφτόμαστε πως πρέπει να δουλεύουν και πιο ανθρώπινα».
«Τι να πρωτοσχολιάσω»
Ένας βαθύς αναστεναγμός ακούστηκε από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, από το συνομιλητή μας από τον χώρο των εκπαιδευτών οδηγών, όταν του ζητήσαμε να μας μιλήσει για τα προβλήματα, που ο ίδιος εντοπίζει στη λειτουργία της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών στη Λέσβο. «Τι να πρωτοσχολιάσω. Θα έπρεπε να μιλάμε για ώρες» σημείωσε χαρακτηριστικά, πριν αρχίσει να απαριθμεί μια σειρά οργανωτικών ζητημάτων, από τους χρόνους εξυπηρέτησης, τον τρόπο που προγραμματίζονται οι επισκέψεις στην υπηρεσία, αλλά και τις αιφνιδιαστικές αλλαγές στο πρόγραμμα εξετάσεων, που όχι μόνο δυσκολεύουν το έργο των εκπαιδευτών, αλλά και την καθημερινότητα των υποψήφιων οδηγών, ειδικά εκείνων που είναι εργαζόμενοι και προγραμματίζουν τα μαθήματα και την παρουσία στις εξετάσεις τους, σύμφωνα με το πρόγραμμα εργασίας τους.
«Φανταστείτε πως για προγραμματισμένη εξέταση στις δύο και μισή το μεσημέρι, ενημερωθήκαμε στις 11 ότι τελικά θα πραγματοποιηθεί στις 12! Και έπρεπε σε μία μόλις ώρα να έχουμε ειδοποιήσει τους υποψήφιους οδηγούς και αυτοί με τη σειρά τους να φροντίσουν να βρίσκονται έγκαιρα στον χώρο εξέτασης», δήλωσε χαρακτηριστικά, ενώ για να αντιληφθούμε το μέγεθος του προβλήματος στην οργάνωση της υπηρεσίας, σημείωσε πως αρκεί να αναλογιστούμε τον χώρο που πραγματοποιούνται οι εξετάσεις για την οδήγηση μοτοποδηλάτων: Στον χώρο στάθμευσης των αστικών λεωφορείων πλησίον του δημοτικού πάρκινγκ, ο οποίος αντί να είναι κλειστός και προστατευμένος (ως χώρος εξετάσεων) είναι προσβάσιμος σε κάθε περαστικό, καθιστώντας τη διαδικασία επικίνδυνη για υποψήφιους οδηγούς, εκπαιδευτές, αλλά και περαστικούς, ιδιαίτερα τα παιδιά.
Από εκεί και πέρα σε σχέση με πριν λίγους μήνες, που ήμασταν πιο βαθιά μέσα στην καραντίνα, οι καθυστερήσεις είναι κάπως μικρότερες, αλλά… όχι μικρές. «Ένα δίπλωμα αντί να βγει σε έξι μήνες, βγαίνει πλέον σε δύο. Και πάλι, όμως, αυτό είναι αδικαιολόγητα μεγάλο διάστημα» λέει στα «ΝΕΑ της Λέσβου», ενώ σημειώνει και ως παράδοξο ότι παρά το γεγονός ότι στην πραγματικότητα ένας διεκπεραιωτής διαδικασιών μπορεί να εκπροσωπεί δεκάδες πολίτες, του επιτρέπεται – με την αιτιολογία της πανδημίας – να επισκεφτεί την υπηρεσία μόλις μία φορά την εβδομάδα, με όποια επιπλέον καθυστέρηση μπορεί να συνεπάγεται αυτό. «Αντί για μένα, θα μπορούσαν να εμφανιστούν 30 άτομα. Κι όμως δεν υπάρχει αυτή η ευελιξία, που θα εξυπηρετούσε όχι έναν επαγγελματία προσωπικά, αλλά τους πολίτες», συμπληρώνει.
Υποστελέχωση η αιτία
«Έχουν απόλυτο δίκιο οι πολίτες, που διαμαρτύρονται», δηλώνει στα «ΝΕΑ της Λέσβου» ο ειδικός σύμβουλος της Περιφέρειας, Ιγνάτης Χατζηχρήστου, που υποστηρίζει ωστόσο πως πηγή όλων αυτών των προβλημάτων είναι η υποστελέχωση της υπηρεσίας. «Το 2010 οι υπάλληλοι της υπηρεσίας ήταν 23, ενώ τώρα 11» αποκαλύπτει, σημειώνοντας όμως πως πρόκειται για οργανικές θέσεις. Ο πραγματικός αριθμός των υπαλλήλων, που απασχολούνται αυτή τη στιγμή στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών στη Λέσβο είναι μόλις επτά, καθώς οι υπόλοιποι δεν υπολογίζονται στην πραγματικότητα, λόγω αιτήσεων κινητικότητας αλλά και νόμιμων αδειών μεγάλης διάρκειας. Υπάρχει, μάλιστα, τμήμα που έχει μόλις ένα άτομο στο προσωπικό του!
Η σημαντική αυτή μείωση στο προσωπικό της υπηρεσίας προέκυψε προφανώς από την απαγόρευση νέων προσλήψεων στην περίοδο των μνημονίων, και όπως τονίζουν από την πλευρά της Περιφέρειας δεν μπορούν παρά να περιμένουν κάποιο άνοιγμα προσλήψεων από το κεντρικό κράτος ή να έρθουν νέοι υπάλληλοι μέσω κινητικότητας, χωρίς όμως να υπάρχουν προς το παρόν κάποια αιτήματα.
«Το πρόβλημα είναι εντονότερο αυτή την περίοδο, και θα είναι το ίδιο δυστυχώς για το επόμενο δεκαήμερο, λόγω των αδειών του Αυγούστου» παραδέχεται ο κ. Χατζηχρήστου, που σημειώνει πως από την 1η Αυγούστου όσοι απασχολούνται στη συγκεκριμένη Υπηρεσία υπερβάλλουν εαυτόν για να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες. Αναφέρει επίσης, πως εξετάζουν αν μπορούν να διεκδικήσουν έναν ή δύο υπαλλήλους, η προσθήκη των οποίων στο δυναμικό της υπηρεσίας σε συνδυασμό με άλλες πρωτοβουλίες θα αλλάξει σημαντικά την εικόνα, σύμφωνα με τον ίδιο.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης, Νίκος Νύκτας, που δηλώνει πως δεν γνωρίζει με λεπτομέρειες το μέγεθος των προβλημάτων (γεγονός κάπως περίεργο αν και αιτιολογείται από το ότι η βάση του είναι στη Χίο), αλλά εκφράζει τη βούληση να προχωρήσει σε ενέργειες, που θα τα αντιμετωπίσουν. «Από τον περασμένο Γενάρη έχω έρθει στη Λέσβο πάνω από δέκα φορές και έχουμε λύσει αρκετά θέματα της Διεύθυνσης Μεταφορών, και το ίδιο θα κάνω το επόμενο διάστημα. Θα έρθω στη Μυτιλήνη και θα δούμε να αντιμετωπίσουμε αυτά τα ζητήματα», σημειώνει στα «ΝΕΑ της Λέσβου».
Αντιλαμβανόμαστε, ωστόσο, πως τα προβλήματα αυτά είναι διαχρονικά και όχι αποτέλεσμα κάποιων συγκυριών, οπότε συνεχίζει να αποτελεί ερώτημα για ποιον λόγο αφέθηκε η Υπηρεσία στον μαρασμό, πριν ξεκινήσει η αναζήτηση λύσεων για τα ζητήματα, που προέκυπταν…