- Με πτήσεις, που θα μοιάζουν με ιδιωτικές, αλλά δύσκολα θα φτάσουν στη Λέσβο…
Μια νέα αεροπορική εταιρεία αποκτούν τα νησιά του Νότιου – ως επί το πλείστον – Αιγαίου, η οποία στο αρχικό στάδιο θα συνδέει μεταξύ τους Χανιά, Σαντορίνη, Ηράκλειο, Μύκονο, Πάρο, Ρόδο και Σύρο. Το όνομα αυτής Cycladic, που τους επόμενους μήνες αναμένεται να προσθέσει και άλλους προορισμούς, ενώ το καλοκαίρι θα συμπεριληφθεί και η Μήλος, με τα αεροπλάνα της βέβαια να θυμίζουν περισσότερο… ιδιωτικά τζετ, με προσιτά – όπως υπόσχεται – κόστη εισιτηρίων κάτω των 200 ευρώ κατά μέσο όρο.
Πρόκειται για ένα εγχείρημα που μπορεί να τοποθετείται στην αγορά της λεγόμενης προσιτής πολυτέλειας, απαντά όμως και σε πρακτικά προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ των νησιών του Αιγαίου που φιλοξενούν πλήθος δημόσιων φορέων και διοικητικών υπηρεσιών. Με λίγα λόγια, αντί να απαιτείται η αλλαγή δύο πτήσεων με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα (κάτι που ισχύει σε πολλές περιπτώσεις), δίνεται και μια επιλογή απευθείας διασύνδεσης κάποιων νησιών με μικρής διάρκειας πτήσεις. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο χρόνος πτήσης Σαντορίνη – Μήλος θα είναι μόλις 20 λεπτά.
Η Cycladic αποτελεί επένδυση που υλοποιεί σχήμα συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Λυκιαρδόπουλου, και σε πρώτο στάδιο ως αεροπορική θα χρησιμοποιήσει τρία καινούργια μονοκινητήρια high wing turboprop Cessna Grand Caravan EX. Τα δύο από αυτά τα αεροσκάφη θα εκτελούν συγκεκριμένα τακτικά δρομολόγια, ακριβώς όπως συμβαίνει με τις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες, ενώ το τρίτο θα παραμένει ελεύθερο προς εκμίσθωση προκειμένου να εκτελεί ιδιωτικές πτήσεις.
Οι πρώτες πτήσεις θα ξεκινήσουν εντός του Οκτωβρίου καθώς η εταιρεία έχει εξασφαλίσει τα απαραίτητα slots στα αεροδρόμια και έχει ολοκληρώσει όλη την προετοιμασία που απαιτείται, όπως είναι, για παράδειγμα, η βάση συντήρησης των αεροσκαφών και η στελέχωση όλων των μονάδων λειτουργίας της. Στα μελλοντικά σχέδια της Cycladic δεν είναι μόνο η αγορά και άλλων αεροσκαφών, όπως προαναφέρθηκε, αλλά και η επένδυση σε ηλεκτρικά αεροπλάνα, ενώ αεροπορική θα λειτουργεί σε 12μηνη βάση, και διευκρινίζεται πως «δεν εκτελεί δρομολόγια σε επιδοτούμενους προορισμούς» και «αποτελεί καθαρά ιδιωτική πρωτοβουλία και επένδυση». Κάτι, που σημαίνει πως δύσκολα θα τη δούμε στα νησιά του Βορείου Αιγαίου…