του Βασίλη Χατζηελευθερίου
*** Βλέπω να μας λένε σε λίγο ότι: «Όσοι λέγανε τα κάλαντα με δραχμές, να σηκώσουν το… μπαστούνι τους!!!!
*** Προς τους ταβερνιάρηδες… γενικώς: Ακονίστε ρε και κάνα μαχαίρι. Με το μαχαίρι της μερέντας, το μπριζολίδι δεν κόβεται…
*** Αν και ποτέ δεν τα είχα καλά με τις εκκλησίες και τους παπάδες, μέρες που έρχονται αυτό που στριφογυρίζει στο νου μου είναι o λόγος ο Eυαγγελικός στο κατά Λουκά Ευαγγέλιο, αλλά και ο λόγος του Καζαντζάκη! Θα μου πείτε ρε αδέρφια, ποια σχέση μπορεί να έχουν οι δυο τους;;; Καμία σε μια πρώτη ανάγνωση!! Έλα ντε όμως που έχουν και παραέχουν! Γιατί… όταν Εκείνος που κατέβηκε ως άνθρωπος στη γη για να δώσει το φως, να μας ανοίξει τα μάτια, Εκείνος που ανέστησε νεκρούς και που τον υποδέχτηκαν μετά βαΐων και κλάδων στην Ιερουσαλήμ, στο τέλος τον περιέπαιζαν και τον λοιδόρησαν, τον έφτυναν και τον κλοτσούσαν, τον περιέβαλαν με ψευδή πορφύρα και ένα αγκάθινο στεφάνι να του τρυπά το κεφάλι. Κι όμως Εκείνος είχε κατέβει ως αγαθός, ως πρόβατο επί της γης προσφέροντας παρηγοριά στους ανήμπορους και διακηρύττοντας την αγάπη, την ισότητα και την ειρήνη.
Τι να τα κάνουν όμως αυτά οι Ισραηλίτες! Εκείνοι τον περίμεναν να έρθει με στρατό να τους ελευθερώσει από τους Ρωμαίους, τον ήθελαν ιμπεριαλιστή Βασιλιά με το σπαθί του να κόβει κορμιά, τι να την κάνουν την επουράνια Βασιλεία και τη σωτηρία της ψυχής σε μια κοινωνία καθώς το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό, οπότε είναι καπιταλιστική από τα γεννοφάσκια της! Κάπως έτσι τον έφτασαν μέχρι το μαρτυρικό θάνατο στο Γολγοθά και την ώρα της ανάβασης, την ώρα του δράματος βλέποντας την οικτρή κατάστασή Του, μπροστά στο κοντράστ από τη μεγάλη υποδοχή μετά βαΐων και κλάδων στην απόλυτη ταπείνωση, τον εξευτελισμό και την απαξίωση από την κοινωνία, κάποιες γυναίκες έκλαψαν κι ας ήταν τότε ακόμα σκληροί οι άνθρωποι.
Και ήταν η στιγμή που όπως γράφει και ο Ευαγγελιστής Λουκάς, ο Ιησούς γύρισε σ’ αυτές και τους είπε: «Γυναίκες της Ιερουσαλήμ, μην κλαίτε για μένα· κλάψτε μάλλον για τον εαυτό σας, και για τα παιδιά σας, γιατί έρχονται μέρες που θα λένε: “Καλότυχες οι άτεκνες, όσες δε γέννησαν κι όσες δε θήλασαν παιδιά”. Τότε θ’ αρχίσουν να λένε στα βουνά: “Πέστε πάνω μας”· και στους λόφους: “Σκεπάστε μας”. Γιατί αν αυτά γίνονται στα χλωρά, τι θα γίνει στα ξερά;». Με τις εικόνες λοιπόν της ματωμένης Παλαιστίνης παραμονές Χριστουγέννων διερωτώμαι αν τελικά φέτος περιμένουμε τη γέννηση Του Χριστού ή αν, μήπως λέω, ο Χριστός ξανασταυρώνεται;;;
*** Τώρα, δεν ξέρω ποιο έχει μεγαλύτερη βαρύτητα; Το αν περιείχε στην μήνυσή της που έκανε εναντίον του, η γυναίκα του αστυνομικού που υπηρετούσε στη Βουλή την φράση «προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας», ή η «προσβολή νοητικής αξιοπρέπειας εκ των ηλεκτρονικών ΜΜΕ» και του Τασούλα (προέδρου της βουλής), και στην συμπίεση προς τα κάτω καθημερινά, του νοητικού επιπέδου του Έλληνα πολίτη;
*** Αναβαθμίστηκε το 112;;; Και τι έγινε; 113!!!!! Θα ειδοποιεί τώρα, εκτός των άλλων και πιθανές εγκυμοσύνες; Αλλά και το τι φύλο είναι το μωρό; Αυτό μάλιστα, είναι αναβάθμιση της υποβάθμισης!!!! «Αναβάθμιση θα πει έργα, κι όχι ασπιρίνες κύριοι»…
*** Στο Γυμνάσιο που κάναμε μαθηματικά (Θεοφανέλλης), δεν θυμάμαι να μας μάθανε πόσο κάνει το «φτωχός πλην τίμιος»!!!
*** Ρε μάγκες έχετε ακούσει, αυτός κοιμάται και η τύχη του δουλεύει; Εμένα, η τύχη μου κοιμάται, κι εγώ δουλεύω!!!!!!
Βύρωνα, γιε μου, να χαίρεσαι την κορούλα σου, ο φετινός Δεκέμβρης είναι ξεχωριστός, άσε που σε μια μέρα με έκανες και παππού!
*** Καλά Χριστούγεννα. Και για σήμερα χρόνια πολλά στον Ιγνάτη και Ιγνατία.