Ο «Petros» του 9ου Δημοτικού ξεχώρισε σε διαγωνισμό ρομποτικής

Spread the love

-Οι μαθητές παρουσίασαν ένα αυτόματο ενεργειακό όχημα που μεταφέρει και ξεναγεί άτομα με κινητικά προβλήματα στο Απολιθωμένο Δάσος

Ένα ενεργειακά αυτόνομο, έξυπνο όχημα που μεταφέρει και ξεναγεί ανθρώπους με κινητικά προβλήματα στο πάρκο του Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, παρουσίασαν οι μαθητές του 9ου Δημοτικού σχολείου, στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής, ο οποίος διοργανώθηκε φέτος για 5η συνεχή χρονιά από την WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την Cosmote. Οι μαθητές του 9ου Δημοτικού σχολείου Μυτιλήνης κατάφεραν να διακριθούν αποσπώντας το 2ο Έπαινο μηχανικής κατασκευής ανάμεσα σε 256 αντιπροσωπείες σχολείων απ’ όλη τη χώρα και με τη συμμετοχή 2.000 μαθητών από κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Ο διαγωνισμός απευθυνόταν σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, ενώ φέτος για πρώτη χρονιά υπήρξε και πιλοτική κατηγορία για παιδιά νηπιαγωγείου.
Με την καθοδήγηση της καθηγήτριας πληροφορικής, Ανδριανής Σαραντίδου, οι μαθητές της Μυτιλήνης κατάφεραν να ξεχωρίσουν για τη δημιουργία τους, σε ένα διαγωνισμό όπου το επίπεδο ήταν πάρα πολύ υψηλό με εκατοντάδες συμμετοχές, μεταξύ των οποίων σχολεία που παρουσίασαν πολυδάπανες και ιδιαίτερα εξελιγμένες κατασκευές.
Από τη Λέσβο στο διαγωνισμό συμμετείχαν φέτος εκτός του 9ου Δημοτικού σχολείου – που πήρε για πρώτη φορά μέρος στο συγκεκριμένο διαγωνισμό – το 2ο Δημοτικό σχολείο Μυτιλήνης, το 11ο Δημοτικό σχολείο Μυτιλήνης, το 2ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης και το 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης.

Το «Petrified Robot»

Στην ομάδα των μαθητών του 9ου Δημοτικού σχολείου που πήραν μέρος στο διαγωνισμό συμμετείχαν 6 μαθητές της Στ’ τάξης και συγκεκριμένα οι: Βασιλέλλης Ευστράτιος, Δούκισσα Παπαμακαρίου, Ιωάννης – Ευστράτιος Γιομηλάς, Κουμαρά Χριστίνα, Στέλιος Ελευθερίου, Πετραδέλλης Λουκάς.
Οι μαθητές μαζί με την εκπαιδευτικό πληροφορικής Ανδριανή Σαραντίδου παρουσίασαν στο διαγωνισμό το «Petrified Robot». Ο «petros» είναι ένα αυτόματο όχημα με αισθητήρες που «διαβάζουν» τη διαδρομή, τις κλίσεις του δρόμου για την μεταφορά και ξενάγηση ατόμων με κινητικά προβλήματα στους χώρους του πάρκου Απολιθωμένου δάσους.
Η συγκεκριμένη ιδέα υλοποιεί αυτοματισμούς στο Πάρκο του Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου με γνώμονα την ανάδειξη του Γεωπάρκου, την εξυπηρέτηση των επισκεπτών, την εξοικονόμηση ενέργειας και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αυτόματο ηλεκτρικό όχημα ενημερώνει και ξεναγεί μόνο του και αυτόματα τους επισκέπτες με κινητικά προβλήματα στο Απολιθωμένο Δάσος και τους μεταφέρει στο Μουσείο για να ολοκληρώσουν την περιήγησή τους. Λόγω της τεράστιας περιβαλλοντικής, γεωλογικής και παλαιοντολογικής αξίας του, το Απολιθωμένο Δάσος έχει χαρακτηριστεί ως «Διατηρητέο Μνημείο της Φύσης». Το αυτόματο όχημα διευκολύνει άτομα όχι μόνο περιορισμένης κινητικότητας, αλλά και ηλικιωμένους, γονείς με μικρά παιδιά και άτομα με προβλήματα υγείας που θα ήθελαν να αποφύγουν τις δυσκολίες της πεζοπορίας στα μονοπάτια της λάβας. Ο «Petros» θα διασχίσει απολιθωματοφόρες θέσεις ιδιαίτερου ενδιαφέροντος με συστάδες απολιθωμένων κορμών και εντυπωσιακούς ηφαιστειακούς γεώτοπους.
Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας που έφτιαξαν οι μαθητές, είναι ένα πρότυπο κτιρίου ενεργειακά αυτόνομο. Είναι ένα βιοκλιματικό κτίριο με αίθριο στο νότο, σκίαστρα και μεγάλα παράθυρα ώστε εξασφαλίζεται παθητική ηλιακή θέρμανση. Αξιοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για τις ανάγκες του, όπως τον φωτισμό και την λειτουργία του ανελκυστήρα.
Η ανεμογεννήτρια εξασφαλίζει την ενέργεια που χρειάζεται το ηλεκτρικό όχημα και το Μουσείο. Είναι μια καθαρή πηγή ενέργειας, δεν μολύνει την ατμόσφαιρα, όπως τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρισμού, τα οποία στηρίζονται στην καύση ορυκτών καυσίμων και δεν εκλύει χημικές ουσίες στο περιβάλλον που προκαλούν όξινη βροχή ή αέρια του θερμοκηπίου. Επιπλέον η τεχνολογία που αναπτύσσεται περί την αιολική ενέργεια είναι μια από τις πιο οικονομικές που υπάρχουν στον χώρο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Η διευθύντρια του 9ου Δημοτικού σχολείου, Λεμονιά Πετρά, δεν κρύβει την υπερηφάνειά της για την πολύ σημαντική διάκριση των μαθητών του σχολείου της: «Προσπάθησαν πάρα πολύ τα παιδιά. Δούλεψαν με μεγάλη αφοσίωση και εντατικά με την καθοδήγηση της δασκάλας τους που τους ενέπνευσε και τους ενθάρρυνε σε όλη αυτή την προσπάθεια. Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι δούλευαν και εκτός σχολικού ωραρίου και με πολύ μεγάλο ενθουσιασμό. Θέλω να ευχαριστήσω την Aegean Airlines γιατί μας εξασφάλισε τρία εισιτήρια επιστροφής από την Αθήνα και την Attica Group για την έκπτωση 50% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια».
«Τα οφέλη για τους μαθητές από τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό αυτό είναι πάρα πολλά. Έμαθαν πάρα πολλά όσον αφορά στον προγραμματισμό, δούλεψαν προγράμματα όπως το scratch του ΜΙΤ, καλλιέργησαν την ικανότητα της αναλυτικής σκέψης, δούλεψαν ομαδικά και αυτή η διάκριση ήταν και η μεγαλύτερη ηθική ανταμοιβή τους για τις προσπάθειες 5 μηνών», δήλωσε στα «Νέα της Λέσβου» η συντονίστρια του προγράμματος, εκπαιδευτικός πληροφορικής, Ανδριανή Σαραντίδου.


Το επίπεδο του διαγωνισμού ήταν πολύ υψηλό με πολύ εντυπωσιακές δημιουργίες, κυρίως από ιδιωτικά σχολεία που εξειδικεύονται στην ρομποτική και αυτό κάνει τη διάκριση των μαθητών του 9ου Δημοτικού Σχολείου ακόμη πιο ξεχωριστή. Είναι χαρακτηριστικό, όπως μας είπε η κ. Σαραντίδου, ότι όταν γίνονταν οι ανακοινώσεις των σχολείων που διακρίθηκαν τα παιδιά της ομάδας του 9ου Δημοτικού βρίσκονταν σε άλλη αίθουσα και παρακολουθούσαν έκθεση ρομποτικής και ο ενθουσιασμός τους όταν πληροφορήθηκαν ότι ήταν μεταξύ των διακριθέντων ήταν απερίγραπτος και έφθασαν τρέχοντας στο σημείο της απονομής.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση