Οι νύχτες στη Μυτιλήνη αλλάζουν…σελίδα 

Το μαγαζί Hacienda Cafe Bar στην προκυμαία της πόλης, το οποίο για χρόνια στηρίζει την διασκέδαση του νησιού, μέρα-νύχτα 
Spread the love

Της Στέλλας Μακρυανίδου 

Τα τελευταία χρόνια, η νυχτερινή διασκέδαση του κόσμου φαίνεται να αλλάζει μορφή, ακολουθώντας πιο ήπιους και συνειδητούς ρυθμούς. Ίσως τελικά να είχαν δίκιο όσοι “φοβούνταν” για τα… αποτελέσματα των περιορισμών κατά την διάρκεια του covid όσον αφορά την κοινωνική πλευρά. Όπως φαίνεται, η… μετά-covid εποχή μοιάζει να φέρνει μια νέα κανονικότητα στη νυχτερινή ζωή της Μυτιλήνης. Οι περιορισμοί με τα μέτρα στο κομμάτι της διασκέδασης, της ψυχαγωγίας και των εξόδων, οδήγησε μακροπρόθεσμα στην υιοθέτηση νέων συνηθειών για την κοινωνία και στην συνέχισή τους ακόμη και μετά το πέρας όλων των δεδομένων που… θυμίζουν περιόδους καραντίνας. 

Το BOX Espresso & Cocktail Bar στην καρδιά των Λαδάδικων της Μυτιλήνης, όπου κάθε Σάββατο αποκτά ζωή με Dj και διάφορα events. Δεν παρέλειψε επίσης να μπει και στο πνεύμα του Halloween

Κι αν κάποτε τα μπαρ της πόλης γέμιζαν από νωρίς με φοιτητές, παρέες και επισκέπτες, σήμερα οι επαγγελματίες του χώρου μιλούν για μια αλλαγή συμπεριφοράς καθώς ο κόσμος βγαίνει λιγότερο και ξοδεύει με το… “σταγονόμετρο“. Το ποτό, όπως λένε, έχει μετατραπεί σε «μικρή πολυτέλεια». Με την τιμή του να φτάνει κατά μέσο όρο στα 7 ευρώ, πολλοί καταναλωτές – ειδικά οι νεότεροι – προτιμούν μια πιο οικονομική και απλή  έξοδο, όπως μια μπίρα από το περίπτερο, μια βόλτα στο λιμάνι ή συνάντηση σε κάποιο σπίτι για να αποφύγουν τα “περιττά” έξοδα. Στην περίπτωση των υπολοίπων μια έξοδος με 20-25 ευρώ στην οποία θα φάνε, θα πιουν και θα περάσουν καλά, μοιάζει αρκετή. Το να βγουν να κάτσουν σε ένα μπαρ με ένα ποτήρι στο χέρι, δεν τους κινεί πια το… ενδιαφέρον. 

«Ο κόσμος προσπαθεί να βγαίνει, να ξεσκάει, όμως… θέλει να τα βγάζει κι οικονομικά πέρα και σήμερα, πώς να τα ισορροπήσεις όλα;», σημειώνουν χαρακτηριστικά επιχειρηματίες αλλά και συμπολίτες μας τους οποίους ρωτήσαμε για τις δικές τους… νυχτερινές συνήθειες.

Εξάλλου, η “βαριά” νυχτερινή διασκέδαση δείχνει να χάνει ούτως ή άλλως έδαφος καθώς  οι πίστες και τα μπουζούκια που κυριαρχούσαν κάποτε στη διασκέδαση του νησιού έχουν εξαφανιστεί. Η μουσική και τα events φυσικά υπάρχουν, αλλά σε πιο… επιλεκτική μορφή, όπως live βραδιές, guest DJs θεματικές εκδηλώσεις, που λειτουργούν ως “κάτι το διαφορετικό” κυρίως τα Σάββατα, που σημειώνεται η μεγαλύτερη νυχτερινή κίνηση. 

Όπως μας είπαν και θαμώνες: «Η Παρασκευή έχει «πέσει» ενώ η Πέμπτη που κάποτε… κυριαρχούσε τώρα είναι… άφαντη». Όσον αφορά την Κυριακή και τις καθημερινές, ο κόσμος αυτές τις μέρες βγαίνει για καφέ. Μέσα σε αυτό το σκηνικό, φαίνεται ότι ο καθημερινός καφές – πρωινός και απογευματινός – είναι πλέον αυτός που ισορροπεί τον τζίρο και στηρίζει το λειτουργικό κόστος των μαγαζιών. Όπως μας λένε επιχειρηματίες : «Αν δουλεύαμε μόνο τη νύχτα… δεν θα ήμασταν βιώσιμοι παρά την διαφορετική τιμολόγηση του εκάστοτε προϊόντος». 

Φυσικά, στην εικόνα αυτή συμβάλλει και η μειωμένη παρουσία φοιτητών στο νησί. Τα τελευταία χρόνια, οι εισακτέοι που κατευθύνονται στα τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Λέσβο είναι ολοένα και λιγότεροι, ενώ ακόμη μικρότερο είναι το ποσοστό όσων τελικά επιλέγουν να εγκατασταθούν στη Μυτιλήνη για τις σπουδές τους.  Θα ήταν παράλειψή μας εάν δεν αναφέραμε και το κεφάλαιο… «εργατικό δυναμικό», το οποίο αδιαμφισβήτητα αποτελεί ακόμη ένα σημαντικό ζήτημα. Η εύρεση προσωπικού σήμερα δεν είναι εύκολη υπόθεση, ούτε κάτι το…αυτονόητο, γεγονός που το παραδέχονται και οι επιχειρηματίες της τουριστικής περιόδου, που όπως έχουμε αναδείξει και σε προγενέστερο ρεπορτάζ, υπάρχουν περιπτώσεις που μειώνουν τις μέρες ή ώρες που ανοίγουν τα μαγαζιά επειδή δεν έχουν χέρια να τα… δουλέψουν. 

Βεβαίως, όλη αυτή την κατάσταση έρχεται να την επιβαρύνει και το κόστος νόμιμης απασχόλησης -ειδικά Κυριακές και αργίες – το οποίο έχει γίνει αποτρεπτικό με τα κόστη του μισθού και της ασφάλισης των εργαζομένων, που συνεχώς αυξάνονται. Ποιο το αποτέλεσμα; Σύντομα θα δούμε πολλά μαγαζιά να επιλέγουν να μην ανοίγουν καθόλου τις Κυριακές, προσπαθώντας να αντισταθμίσουν έξοδα κι έσοδα, αλλά βρίσκοντας έτσι και μια “διαφυγή” από τον καθημερινό “μαραθώνιο” του να έχεις επιχείρηση στην Ελλάδα. 

Την ίδια ώρα, οι επαγγελματίες του χώρου μιλούν για έναν… ατελείωτο γύρο ελέγχων, για όλα. Σε έναν κλάδο που προσπαθεί να ανασάνει, κάνουν την καθημερινότητα πιεστική και τον επιχειρηματία να.. χάνει τον ύπνο του, ακροβατώντας σε όλα τα… “τυπικά” μιας επιχείρησης αλλά και στις προτιμήσεις των πολιτών. 

Το γωνιακό Kojam Bar στο κέντρο της πόλης, το οποίο αν και μετρά λίγα χρόνια λειτουργίας έχει καταφέρει να κρατήσει την… μικρή γωνία στην οποία στεγάζεται, γεμάτη ζωή

Αλλάζοντας συνήθειες  

Η αλλαγή στις συνήθειες του κόσμου είναι πλέον εμφανής. Οι νέοι γονείς προσέχουν κάθε ευρώ που ξοδεύουν, οι συνταξιούχοι προτιμούν να στηρίζουν οικονομικά τα παιδιά τους, ενώ οι φοιτητές δεν δείχνουν να έχουν πια «την κουλτούρα του ξενυχτιού» που χαρακτήριζε άλλες εποχές. Οι παρέες βγαίνουν πιο νωρίς και, το ίδιο νωρίς, επιστρέφουν στο σπίτι. Το καλοκαίρι, ασφαλώς, φέρνει μια διαφορετική εικόνα. Οι τουρίστες και οι επισκέπτες από τα τουρκικά παράλια δίνουν μια μικρή ανάσα στους επιχειρηματίες. Ωστόσο, όπως σχολιάζουν άνθρωποι της αγοράς, από τους δέκα που θα βγουν, μόνο ο ένας θα επιλέξει μια καθαρά «νυχτερινή» βραδιά. Οι υπόλοιποι θα προτιμήσουν να συνδυάσουν έξοδο, φαγητό και διασκέδαση, μια βραδιά πιο ολοκληρωμένη, αλλά και πιο υπολογισμένη… οικονομικά. 

Υπό το πρίσμα αυτό, όσοι επιχειρηματίες  δουλεύουν το καλοκαίρι και γνωρίζουν το δύσκολο χειμώνα που τους περιμένει επαγγελματικά… βάζουν στην άκρη για να επιβιώσουν αντί, όπως μας λένε, “να τα χαρούν”.  Η πόλη δείχνει να αναζητά μια νέα ισορροπία ανάμεσα στην ανάγκη για ζωή και στη σκληρή οικονομική πραγματικότητα. Η νύχτα μπορεί να “έχασε” τα βλέμματα, όμως, έχει βρει τον τρόπο να μεταμορφώνεται και να προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα κι ανάγκες κι ίσως αυτό την κάνει πάλι… πρωταγωνίστρια. 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση