Ολοκληρώθηκαν οι Πανελλαδικές για τα ΓΕΛ

Spread the love


Ολοκλήρωσαν τις Πανελλαδικές εξετάσεις οι υποψήφιοι των ΓΕΛ την Παρασκευή, με μόνη εκκρεμότητα τα ειδικά μαθήματα, η εξέταση των οποίων ξεκινά το ερχόμενο Σάββατο. 

Ειδικότερα, εξετάστηκαν στο μάθημα της Ιστορίας για τους υποψηφίους της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, της Φυσικής για τους υποψηφίους Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και Οικονομίας για τους υποψηφίους Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής. 

«Τα θέματα της Ιστορίας δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία για όσους ήταν κατάλληλα προετοιμασμένοι. Οι ορισμοί ήταν ξεκάθαρα διατυπωμένοι, όπως και οι ερωτήσεις σωστού-λάθους. Οι ερωτήσεις ανάπτυξης Β1 και Β2 είχαν σαφή ζητούμενα, δεν απαιτούσαν συνδυασμό και έχουν τεθεί σε παλαιότερες πανελλήνιες. Αντιστοίχως οι πηγές ήταν απολύτως κατανοητές, όπως και τα ζητούμενά τους. Προσοχή χρειάζεται στο α’ ερώτημα του θέματος Δ1 όπου απαιτείται ο υποψήφιος να προσδιορίσει σωστά τα  πολιτικά γεγονότα στην Κρήτη  στο διάστημα ακριβώς που ζητείται», σχολίασε στα «ΝΕΑ της Λέσβου» η φιλόλογος του φροντιστηρίου Πράξη στη Μυτιλήνη, Μαρία Πατσέλη.

«Σε μία γενική αξιολόγηση, τα θέματα κυμαίνονται, ως προς το βαθμό δυσκολίας τους, από εύκολα ως μέτριας δυσκολίας. Οι στοιχειωδώς προετοιμασμένοι υποψήφιοι έχουν την ευκαιρία να πετύχουν καλές βαθμολογίες, ενώ οι καλά προετοιμασμένοι πιθανόν θα έχουν τη δυνατότητα για υψηλές βαθμολογίες», σχολίασε ο εκπαιδευτικός του Πράξη, Γιάννης Στεφανίδης, για το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας. Ειδικότερα, τα θέματα κλειστού τύπου κάλυπταν ένα μεγάλο εύρος της ύλης, χωρίς να κρύβουν παγίδες και τα θεωρητικά ζητούμενα ήταν απολύτως σαφή, αλλά δεν απαιτούσαν από το μαθητή κανενός είδους συνθετική ικανότητα. Από τις ασκήσεις, το μεν θέμα Γ κρίνεται εύκολο, τόσο ως προς το βαθμό δυσκολίας όσο και ως προς το επίπεδο των απαιτούμενων αριθμητικών πράξεων, με το θεωρητικό υποερώτημα να απαιτεί το συνδυασμό γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια της ύλης. 

Τέλος, η άσκηση του θέματος Δ απαιτούσε σύνθεση γνώσεων από το σύνολο της ύλης της Μικροοικονομικής και περιείχε κάποιες λεπτομέρειες που απαιτούσαν αυξημένη προσοχή εκ μέρους των υποψηφίων, αλλά ήταν εντός του πλαισίου των δυνατοτήτων ενός προετοιμασμένου μαθητή. 

«Τα θέματα Φυσικής κάλυπταν μεγάλο μέρος της φετινής ύλης, είχαν σαφή διατύπωση και εύκολες σχετικά μαθηματικές πράξεις. Χαρακτηρίζονταν από διαβάθμιση ως προς τη δυσκολία τους και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές. Το θέμα Α αφορούσε τη θεωρία, απαιτούνταν κάποια αυξημένη προσοχή στα Α2 και Α3 που έχρηζαν περαιτέρω ανάλυσης. Το θέμα Β ήταν βατό με ιδιαίτερη προσοχή στο Β2 που αφορούσε το κεφάλαιο των ρευστών. Το θέμα Γ ήταν βατό και για 3η συνεχόμενη χρονιά προήλθε από το κεφάλαιο του ηλεκτρομαγνητισμού, ενώ είναι παρόμοιο με τα αντίστοιχα θέματα των τελευταίων χρόνων. Τέλος, το θέμα Δ ήταν ένα σύνθετο θέμα στο κεφάλαιο Στερεού που αντίστοιχα έχουμε συναντήσει κι άλλες φορές στο παρελθόν σε επίπεδο πανελλήνιων εξετάσεων, με αρκετά ερωτήματα, εκ των οποίων κάποια χρειάζονταν ιδιαίτερη προσοχή στις λεπτομέρειες», σχολίασε για τη Φυσική, ο εκπαιδευτικός του φροντιστηρίου Πράξη, Δημήτρης Μαμουνής.

Για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, ακολουθεί το πρόγραμμα ειδικών μαθημάτων (για όσους/ες εξετάζονται σε αυτά), ως εξής:

-Σάββατο 18/6 – Αγγλικά

-Δευτέρα 20/6 – Γερμανικά

-Τρίτη 21/6 – Ελεύθερο Σχέδιο

-Τετάρτη 22/6 – Γραμμικό Σχέδιο

-Πέμπτη 23/6 – Αρμονία

-Παρασκευή 24/6 – Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων

-Σάββατο 25/6 – Μουσική Αντίληψη και Γνώση

-Δευτέρα 27/6 – Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία

-Τρίτη 28/6 – Γαλλικά

-Τετάρτη 29/6 – Ισπανικά

-Πέμπτη 30/6 – Ιταλικά.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση