“Ορφανό” στον προϋπολογισμό το μεταφορικό ισοδύναμο;;

Spread the love

[

 Σήμερα ξεκινά στη βουλή η συζήτηση του προϋπολογισμού του Κράτους για το 2025 και όπως φαίνεται για το σκέλος του μεταφορικού ισοδύναμου στο σχετικό κωδικό προβλέπονται μόνο 442.000 ευρώ για τις υποχρεώσεις του νέου έτους. Πρόκειται για τον κωδικό 0024 που αναφέρει «αγορές αγαθών και υπηρεσιών» και από τον οποίο πέρυσι γίνονταν οι πληρωμές του μεταφορικού ισοδύναμου και στον ίδιο κωδικό υπήρχαν τότε 64 εκατομμύρια ευρώ. 

Επίσης στον κωδικό 0029 για πιστώσεις υπό κατανομή προβλέπονται 50 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία πιθανώς αφορούν ανειλημμένες υποχρεώσεις για το μεταφορικό ισοδύναμο, δηλαδή  εκκρεμότητες που πρέπει να πληρωθούν για το έτος 2023, αν και το ποσό αυτό είναι ενδεικτικό καθώς οι απαιτήσεις αναμένονται να είναι μεγαλύτερες. Εκτός και αν το συγκεκριμένο ποσό αφορά υποχρεώσεις του έτους 2023 στους επιβάτες, δηλαδή το δεύτερο εξάμηνο, καθώς επίσης και πληρωμές των επιχειρήσεων για το δεύτερο εξάμηνο του 2022.

Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου τα έχει κάνει μπάχαλο με το μεταφορικό ισοδύναμο, καθώς έχουν μείνει απλήρωτα τα έτη 2023 και 2024 για τις επιχειρήσεις, ενώ παραμένει σε εκκρεμότητα το τελευταίο 7μηνο του 2023 για τα εισιτήρια των επιβατών με πλοία και αεροπλάνα, καθώς και όλο το 2024. 

Την ίδια ώρα το Υπουργείο Ναυτιλίας εξαγγέλλει σταδιακή πληρωμή των εισιτηρίων των επιβατών με πλοία και αεροπλάνα μέχρι το τέλος του έτους, για το 2023, για το οποίο υπάρχουν οφειλές από τον μήνα Ιούνιο. Ωστόσο η πρώτη απόφαση που εκδόθηκε τη Δευτέρα αφορά ένα ποσό της τάξης των 5 εκατομμυρίων για την πληρωμή του διαστήματος από την 1η Ιουνίου του 2023 μέχρι τις 7 Ιουλίου του 2023 για τους επιβάτες.

Με άλλη απόφαση προβλέπεται το ποσό των 3.750.609,39 ευρώ για την καταβολή του μεταφορικού ισοδύναμου και αφορά σε αιτήσεις της Β΄ Φάσης επιλεξιμότητας δαπανών για χρηματοδότηση μεταφοράς εμπορευμάτων, έτους 2022, χρονικής περιόδου από 1-7-2022 έως 31-12-2022.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι το συνολικό ποσό που υπολογίζεται για τις πληρωμές των εισιτηρίων με πλοία και αεροπλάνα για το μεταφορικό ισοδύναμο για το έτος 2023 εκτιμάται περί τα 25 εκατομμύρια ευρώ και όταν το Υπουργείο Ναυτιλίας εξαγγέλλει σταδιακή αποπληρωμή ενδεχομένως δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο αντί οι πληρωμές να γίνουν μέχρι 31 Δεκεμβρίου, να περάσουν για λίγες ημέρες μέσα στο νέο έτος, ώστε να καλυφθούν από το ποσό των 50 εκατομμυρίων που έχουν περάσει στον προϋπολογισμό ως πόροι υπό κατανομή.

“Χάνει η μάνα το παιδί…”

 Η εξέλιξη των πληρωμών από το μεταφορικό ισοδύναμο στη Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής με την ανακολουθία λόγων και πράξεων και την απώλεια κάθε αξιοπιστίας δίνει την αίσθηση  ότι «χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα». Κανείς δεν ξέρει τι θα πληρωθεί και πότε όταν εκκρεμούν 2 ολόκληρα χρόνια οι επιδοτήσεις στις επιχειρήσεις και συγκεκριμένα απλήρωτα τα έτη 2023 και 2024, ενώ παραπέμπουν από την προσεχή Δευτέρα για τις πληρωμές του τελευταίου εξαμήνου του έτους 2022 στις επιχειρήσεις όταν φτάνουμε στο 2025. 

Σε καλύτερη κατάσταση βρίσκονται τα εισιτήρια των επιβατών, καθώς φτάνοντας στην εκπνοή του 2024 και αν υπολογίσουμε ότι θα υλοποιηθεί η εξαγγελία της ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας για εξόφληση του 2023 μέχρι το τέλος του έτους ή σε κάθε περίπτωση αρχές του νέου έτους για τα εισιτήρια με πλοία και αεροπλάνα στους επιβάτες, θα εκκρεμούν οι επιδοτήσεις για το 2024, δηλαδή για έναν ολόκληρο χρόνο.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση