- Θέμα ημερών η αύξηση στα αεροπορικά εισιτήρια, ενώ συγκρατούνται τα ακτοπλοϊκά
- Οι ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των φορτηγών, θα συμπαρασύρουν και τις τιμές προϊόντων
Η εκτόξευση των τιμών στα καύσιμα αναμένεται να συμπαρασύρει κι εκείνες των εισιτηρίων, καθιστώντας τις μεταφορές «ακριβό σπορ», ενώ αντίστοιχα θα επηρεάσει και τις τιμές των προϊόντων. Οι επαγγελματίες του χώρου κάνουν λόγο για συνθήκες που θυμίζουν Χρηματιστήριο, εκτιμώντας πως μετράμε αντίστροφα για σημαντικές ανατιμήσεις προς τα πάνω και πως αν δεν υπάρξει γενναία παρέμβαση από την πλευρά της Κυβέρνησης, δεν είναι καθόλου απίθανο σε λίγους μήνες όταν θα συγκρίνουμε τις τιμές με εκείνες που ισχύουν σήμερα, να εντοπίσουμε σημαντικές διαφορές.
«Είναι θέμα ημερών να δούμε ακριβότερα αεροπορικά εισιτήρια, καθώς πλέον δεν θα μπορούν οι εταιρείες να απορροφήσουν τις αυξήσεις των τιμών στα καύσιμα», εκτιμά ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, ο οποίος σημειώνει πως προς το παρόν τουλάχιστον έχει διαπιστώσει μια αύξηση της τάξης των 1-2 ευρώ στα εισιτήρια της μίας από τις εταιρείες που πετούν στη Μυτιλήνη. Εκεί που είναι ήδη εμφανής η διαφορά στα κόστη είναι στις μισθώσεις βαν και λεωφορείων, που είναι περισσότερο άμεση η εξάρτηση από τα καύσιμα, και όπου από τη μία μέρα στην άλλη υπάρχουν αυξήσεις της τάξης του 10% τουλάχιστον, κάτι που ενδεχομένως να δούμε να συμβαίνει και στα αεροπορικά εισιτήρια.
«Η κατάσταση μοιάζει με Χρηματιστήριο. Από εβδομάδα σε εβδομάδα θα υπάρχουν αυξημένες τιμές και στα αεροπορικά εισιτήρια και σε κάποιους μήνες, προς τον Ιούνιο ενδεχομένως, όταν θα συγκρίνουμε με τις τρέχουσες τιμές θα δούμε σημαντικές διαφορές», αναφέρει στα «ΝΕΑ της Λέσβου» ο κ. Χατζηκυριάκος, συμβουλεύοντας τους επιβάτες να είναι περισσότερο αποφασιστικοί στις κρατήσεις των εισιτηρίων τους, καθώς δεδομένων των συνθηκών είναι πιθανό να βρίσκουν διαθέσιμες θέσεις με συγκεκριμένο κόστος, αλλά αυτό να αλλάζει σημαντικά μετά από λίγες μέρες.
Τα ακτοπλοϊκά
Κάπως πιο αισιόδοξα είναι τα πράγματα με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια επιβατών, καθώς όπως σημειώνει στα «ΝΕΑ της Λέσβου» ο κεντρικός πράκτορας της Attica Group, Ηλίας Πίκουλος, ισχύουν ακόμη οι δεσμεύσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εκτέλεση των δρομολογίων, μεταξύ των οποίων και εκείνων που περνάνε από τη Λέσβο. «Υπάρχει ένα μικρό παράθυρο βέβαια, που αφορά την αύξηση των καυσίμων, το οποίο μένει να δούμε αν θα φέρει αλλαγές στις τιμές των εισιτηρίων», σχολιάζει.
Δεν ισχύει το ίδιο, όμως, για τα εισιτήρια των φορτηγών που μεταφέρονται με τα πλοία. Ήδη αυτή την εβδομάδα οι αυξήσεις στα καύσιμα έφεραν και αντίστοιχες αυξήσεις στον επίναυλο καυσίμου, οι οποίες με τη σειρά τους οδήγησαν σε αύξηση τις τιμές των εισιτηρίων των φορτηγών στη γραμμή από Θεσσαλονίκη και Καβάλα. Πρόκειται για μια εξέλιξη, η οποία αλυσιδωτά πλήττει την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή, καθώς το αυξημένο κόστος μεταφοράς προϊόντων προς τη Λέσβο είναι βέβαιο πως θα επηρεάσει και την τιμή τους στο ράφι των καταστημάτων.
«Όπως διαμορφώνεται η κατάσταση θα μας “κακοφανεί” σύντομα το γεγονός ότι με τα ίδια χρήματα στο λεγόμενο “καλάθι της νοικοκυράς” θα μπαίνουν αισθητά λιγότερα πράγματα» σχολιάζει ο κ. Χατζηκυριάκος, επισημαίνοντας πως αυτό που μπορεί να συγκρατήσει το ράλι τιμών σε όλα τα επίπεδα είναι η παρέμβαση της Κυβέρνησης.