Το μάθημα των Λατινικών είναι αυτό που συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη χθεσινή προτελευταία μέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, αφού δεν είχε διδαχθεί ενδοσχολικά τα προηγούμενα χρόνια. Πέραν αυτού, τα παιδιά εξετάστηκαν στο μάθημα της Πληροφορικής και της Χημείας, ενώ αύριο δίνουν το τελευταίο τους μάθημα, με τους καλά διαβασμένους μαθητές να διεκδικούν το «άριστα».
«Παρά τις όποιες ανησυχίες λόγω της αυξημένης ύλης και του ότι εξετάζονται μαθητές που δεν έχουν ποτέ διδαχθεί το μάθημα ενδοσχολικά και μάλιστα με λίγους μόνο μήνες περιθώριο προετοιμασίας, τα θέματα δεν παρουσίασαν ιδιαίτερη δυσκολία και το άριστα ήταν εφικτό από τους καλά προετοιμασμένους μαθητές», σχολίασε για τα Λατινικά η φιλόλογος του φροντιστηρίου Πράξη στη Μυτιλήνη, Μαρία Κεσσοπούλου. Σύμφωνα με την εκπαιδευτικό, αυξημένη προσοχή χρειαζόταν στην εξέταση εισαγωγής Β1, η άσκηση Β2 με την ετυμολογική συγγένεια των δύο γλωσσών, ελληνικών-λατινικών, ήταν στην ίδια μορφή, γεγονός που βοήθησε σίγουρα τους υποψηφίους, οι ασκήσεις γραμματικής δεν έκρυβαν εκπλήξεις για τους μαθητές, αφού κινούνται στην «παραδοσιακή» μορφή εξέτασης των προηγούμενων ετών, ενώ ζητούνται τύποι που συναντώνται συχνά στα εξεταζόμενα κείμενα. «Οι ασκήσεις συντακτικού αναμενόμενες και λιγότερες σε πλήθος σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Ίσως πιο απαιτητική η άσκηση Δ2α, όπου ζητείται από τους μαθητές να καταγράψουν όλες τις δυνατές μετατροπές των μετοχών σε δευτερεύουσες προτάσεις», σχολίασε η καθηγήτρια.
«Τα φετινά θέματα Χημείας χαρακτηρίζονται διαβαθμισμένης δυσκολίας, καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης, ενώ άριστα θα καταφέρουν να γράψουν οι καλά διαβασμένοι μαθητές», σχολίασε η καθηγήτρια Χημείας του Πράξη, Ελένη Κατσούλη, που πρόσθεσε ότι τα ερωτήματα που αφορούν την οργανική χημεία και την οξειδοαναγωγή, που είχαν εξαιρεθεί τα τελευταία δύο χρόνια, καλύπτουν ένα σημαντικό ποσοστό της συνολικής βαθμολογίας, ενώ τα ερωτήματα Β4 και Δ2 χρειάστηκαν ιδιαίτερη προσοχή, και το Δ3 παρουσίαζε υψηλό βαθμό δυσκολίας, συνεπώς είναι ικανό να ξεχωρίσει τους άριστα προετοιμασμένους μαθητές.
«Τα θέματα στο μάθημα της Πληροφορικής για τις Πανελλαδικές εξετάσεις δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες και είναι διατυπωμένα με σαφήνεια», ήταν το σχόλιο του φροντιστηρίου Πράξη για το μάθημα. Ειδικότερα, τα θέματα Α και Β είναι απαιτητικά και πλήρως προσαρμοσμένα στην νέα ύλη, ενώ τα θέματα Γ και Δ ήταν αναμενόμενα, με μια μικρή ιδιαιτερότητα στο Γ3Β και στο Δ2Β. «Ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος δεν θα αντιμετώπιζε πρόβλημα και κατά συνέπεια αυτού αναμένονται γενικά υψηλές βαθμολογίες. Οι ασκήσεις δεν απαιτούσαν ιδιαίτερα σύνθετη σκέψη και δεν αναμένεται να έχουν δυσκολέψει τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Δεν συνάδουν με την τάση που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια, αλλά αντίθετα τα θέματα είναι προσαρμοσμένα στις φετινές ιδιαίτερες συνθήκες», σχολιάζει το φροντιστήριο.
Σήμερα εξετάζονται οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ στα μαθήματα Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ναυτικό Δίκαιο και Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης, ενώ οι Πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ΓΕΛ ολοκληρώνονται αύριο με το μάθημα της Ιστορίας για τους υποψηφίους της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, Φυσικής για τους υποψηφίους Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και Οικονομίας για τους υποψηφίους Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής. Μετά το τέλος των εξετάσεων για τα ΕΠΑΛ, στις 17 Ιουνίου, ακολουθούν τα Ειδικά Μαθήματα για όλους τους υποψήφιους (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) μεταξύ 18 και 30 Ιουνίου.