Άρχισαν τα όργανα με το μεγάλο έργο της αντικατάστασης του αγωγού ομβρίων υδάτων που εκτελεί η ΔΕΥΑΛ, αφού μετά από την απόρριψη των αιτημάτων για αποζημιώσεις έγινε γνωστό ότι έχει ήδη δοθεί τρίμηνη παράταση για την ολοκλήρωση των εργασιών. Αυτό σημαίνει ότι ενώ αρχικά η σύμβαση προέβλεπε πως το έργο θα ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Αύγουστο, η παράδοση μετατίθεται για τον επόμενο Νοέμβριο, χωρίς να αποκλείεται και νέα παράταση αν παρουσιαστούν νέα εμπόδια και καθυστερήσεις. Την ίδια ώρα οι επιπτώσεις στην κίνηση των παρακείμενων επιχειρήσεων είναι μεγάλες και πολλοί επαγγελματίες δηλώνουν ότι θα αναγκαστούν να βάλουν λουκέτο.
Την τελευταία εβδομάδα έχουν ξεκινήσει εκσκαφές στο επίμαχο τμήμα της οδού Αεροπόρου Γιανναρέλλη, όπου σύμφωνα με αυτοψία που είχε πραγματοποιήσει το ΤΕΕ το 2018, ο παλιός αγωγός έχει διαβρωθεί σε σημείο ώστε να μην υπάρχει πυθμένας. Όπως είναι γνωστό, το δίκτυο αποχέτευσης στη συγκεκριμένη περιοχή είναι παντορροϊκό, παροχετεύοντας όμβρια ύδατα και ανεπεξέργαστα λύματα στη θάλασσα. Σύμφωνα με την αυτοψία, σε αρκετά σημεία του υφιστάμενου αγωγού ομβρίων, έχουν δημιουργηθεί “κουφώματα” στα πλαϊνά τοιχώματα, ενώ ο πυθμένας του έχει ξεκολλήσει, δυσχεραίνοντας την ομαλή απορροή των ομβρίων, αλλά και καθιστώντας επικίνδυνη την διέλευση των οχημάτων από τον δρόμο.
Επικίνδυνες ρηγματώσεις
Πιο συγκεκριμένα, στην αυτοψία που είχε διενεργηθεί στο ύψος του πρατηρίου υγρών καυσίμων Αϊβαλιώτη, παρατηρήθηκαν σημαντικές ρηγματώσεις, που από την δεξιά πλευρά του δρόμου είναι πιο έντονες και επικίνδυνες. Επίσης καταγράφηκε μικρή απόσχιση και υποχώρηση της πρώτης σειράς των θολιτών από τον υπόλοιπο αγωγό. Μάλιστα, η εσωτερική πλευρά του αγωγού παρουσιάζει σοβαρές φθορές που επηρεάζουν την στατικότητα, λόγω των πολυάριθμων κενών που προήλθαν από την τριβή με τα φερτά υλικά.
Στο πόρισμα του ΤΕΕ αναφερόταν ότι η κατάσταση του αγωγού είναι επικίνδυνη επειδή έχει υποσκαφτεί, σπάσει και καταρρεύσει σε ορισμένα σημεία, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί η επικινδυνότητά του για τον διερχόμενο κεντρικό δρόμο στην περιοχή της Λαγκάδας, αλλά και για τα γειτονικά κτίρια. Για τους λόγους αυτούς αποφασίστηκε να αντικατασταθεί ο αγωγός του ρέματος με την χάραξη να ταυτίζεται με τον υφιστάμενο αγωγό κατά το μεγαλύτερο μέρος του, ενώ σε παράλληλη χάραξη εκατέρωθεν του αγωγού και στο ίδιο όρυγμα τοποθετούνται χωριστικοί αγωγοί του δικτύου ακαθάρτων της πέριξ περιοχής.
Η παράταση
Όσο το έργο ανεβαίνει προς το δυσκολότερο τμήμα, η ΔΕΥΑΛ αποφάσισε να κλείσει το δεύτερο μέτωπο που είχε ανοίξει μέχρι το Ακτινοδιαγνωστικό Κέντρο του Π. Αμπατζή. Ο δρόμος αποκαθίσταται και μέχρι το τέλος του μήνα η κυκλοφορία θα διοχετεύεται μέσω της οδού Ζακύνθου και της Στέλιου Κρητικά, ώστε στη συνέχεια τα οχήματα να βγαίνουν και πάλι στην Αερ. Γιανναρέλλη και από εκεί στην πλατεία Αλυσίδας. Αμέσως μετά, όταν θα ασφαλτοστρωθεί το κομμάτι έως την οδό Ζακύνθου, θα εφαρμοστούν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, αφού τα οχήματα θα μπορούν να κινούνται από τον παράλληλο δρόμο της πλατείας Αριστοτέλους (παρακάμπτοντας το τμήμα όπου εκτελούνται τώρα οι εργασίες) και να επανέρχονται στην Αερ. Γιανναρέλλη.
Στόχος της ΔΕΥΑΛ και της εργολήπτριας εταιρείας είναι να συνεχιστούν οι εργασίες μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου, φθάνοντας 50 μέτρα πιο πάνω από το πρατήριο της ΕΚΟ. Εκεί θα γίνει η διακοπή και τα συνεργεία θα επανέλθουν την ερχόμενη άνοιξη.
Σε ό,τι αφορά την τρίμηνη παράταση που έχει αποφασιστεί ήδη, ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ, Γιώργος Φλώρος, τονίζει ότι πρόκειται για το χρονικό διάστημα που χάθηκε κατά την έναρξη των εργασιών και όταν ανακαλύφθηκαν τα αρχαία ευρήματα στην οδό Βουρνάζων και στην πλατεία Αλυσίδας. «Με το που ξεκινήσαμε πέρυσι τον Αύγουστο, υπήρξε καθυστέρηση 22 ημερών λόγω των καλωδίων και των οπτικών ινών που δεν είχαν μεταφερθεί. Στη συνέχεια “κολλήσαμε” στον ΟΤΕ λόγω των αρχαίων ευρημάτων και επίσης χάσαμε 15 μέρες λόγω των Πανελλήνιων εξετάσεων. Επομένως, χάθηκαν 3 μήνες οι οποίοι πρέπει να αναπληρωθούν. Ευτυχώς πλέον δεν συναντάμε κανενός είδους εμπόδια και το έργο προχωράει σφαίρα για να μπει στην τελική ευθεία», τόνισε ο ίδιος.