- Χάθηκε πολύτιμος χρόνος και χρήμα στην εκτέλεση των εργασιών στο πρώτο μέτωπο, με συνέπεια την αλλαγή του προγραμματισμού για το επόμενο στάδιο στο Φανάρι
Παράταση τουλάχιστον 6 μηνών θα πάρει το πολυσυζητημένο έργο ανάπλασης της Προκυμαίας Μυτιλήνης, που έχει καθυστερήσει σημαντικά μέχρι σήμερα, με συνέπεια να βγει εκτός χρονοδιαγράμματος. Μπορεί το πρώτο τμήμα να παραδόθηκε προς χρήση στους πολίτες εδώ και ένα μήνα, αλλά αυτή ήταν μόνο η αρχή και μένουν πολλά ακόμη στάδια μέχρι η βιτρίνα της πόλης να αλλάξει όψη, όπως έχει δεσμευτεί η απερχόμενη Δημοτική Αρχή. Την “καυτή πατάτα” της εξέλιξης και ολοκλήρωσης του σημαντικού αυτού έργου θα πάρει στα χέρια της η νέα Δημοτική Αρχή που θα προκύψει από τις κάλπες του Οκτωβρίου, ενώ αναμένεται να ταλαιπωρήσει για τουλάχιστον ενάμιση χρόνο ακόμη τους πολίτες και δη τους επιχειρηματίες.
Από τις αρχές Αυγούστου τα συνεργεία συνεχίζουν τις παρεμβάσεις στο δεύτερο κομμάτι του έργου, από την στροφή στην καφετέρια “Verde” έως το ύψος του παλιού Λιμεναρχείου. Οι εκσκαφές έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό, αλλά ο παρατεταμένος καύσωνας δεν επιτρέπει την ταχεία εξέλιξη των εργασιών. Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Έργων, Στρατή Τζιμή, «το έργο της ανάπλασης της Προκυμαίας μας συνεχίζεται και από την 1η Σεπτεμβρίου θα υπάρξει εντατικοποίηση των εργασιών, αφού ευελπιστούμε ότι θα έχει υποχωρήσει η ζέστη και οι εργάτες θα μπορούν να δουλέψουν με πιο γρήγορους ρυθμούς. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα να ολοκληρωθεί κι αυτό το κομμάτι και να παραδοθεί στους πολίτες και τους επισκέπτες».
Σε ό,τι αφορά την συνέχεια, η Δημοτική Αρχή δεν έχει ακόμη αποφασίσει αν το επόμενο μέτωπο θα είναι επί της Προκυμαίας ή στο Φανάρι, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί. Όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, μέσα στον Σεπτέμβριο θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Δημαρχείο με εκπροσώπους της εργολήπτριας εταιρείας και στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας για το αν το εργοτάξιο θα μεταφερθεί από την απέναντι πλευρά, εκεί όπου λειτουργούν οι επιχειρήσεις εστίασης στο Φανάρι, οι οποίες είχαν ζητήσει να εκτελεστούν οι εργασίες σε “νεκρή περίοδο” για να μην αναγκαστούν να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους. Ωστόσο, έχει διατυπωθεί η άποψη να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις στην Προκυμαία για να μην υπάρχουν λαμαρίνες και την ερχόμενη άνοιξη – καλοκαίρι, που ταλαιπώρησαν τους πολίτες και δημιουργούν μια άσχημη εικόνα στο κέντρο της πόλης.
Από εκεί και πέρα, το επόμενο στάδιο θα είναι η ανάπλαση της πλατείας Σαπφούς, που δεν θα προκαλέσει ιδιαίτερη όχληση σε πεζούς και επιχειρηματίες. Η κεντρική πλατεία της πρωτεύουσας θα σχεδιαστεί κατ’ επέκταση των πεζοδρομίων και της πόλης, χρησιμοποιώντας στοιχεία του παρελθόντος, δεμένα αρμονικά με τη σημερινή εποχή. Βασικός άξονας του σχεδιασμού είναι η περιοχή γύρω από το Άγαλμα της Σαπφούς να παραμείνει λιτή με το άγαλμά της και να αναδεικνύεται με τις τοπικές χρωματικές διαβαθμίσεις. Οι όψεις των κτιρίων του εκάστοτε οικοδομικού τετραγώνου μέσω των χαράξεων της προέκτασής τους επί της πλατείας θα διαμορφώνουν το δάπεδό της. Το αντλιοστάσιο της ΔΕΥΑΛ θα καλύπτεται από ιδιαίτερο υλικό με στίχους της Σαπφούς ετεροφωτιζόμενους.
Ο δρόμος της Προκυμαίας θα ανακατασκευαστεί με έγχρωμη άσφαλτο δίνοντας μια διαφορετική αισθητική. Παράλληλα θα δημιουργηθούν διακριτοί χώροι για τη στάθμευση και την κυκλοφορία των οχημάτων με διαφορετικές αποχρώσεις. Τέλος, όλη η Προκυμαία και η πλατεία θα φωτιστούν με σύγχρονα φωτιστικά τύπου LED, με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά και το σωστό φωτισμό όλων των χώρων.
Στη συνέχεια θα γίνει η διαμόρφωση των πεζοδρομίων στην απέναντι πλευρά του πρώτου τμήματος της Προκυμαίας, δηλαδή εκεί όπου λειτουργούν τα καφέ – μπαρ. Εκτός από τα πεζοδρόμια, ο Δήμος θα πρέπει να ενημερώσει τους επιχειρηματίες για τις αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν, βάσει της μελέτης, στην ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων και στις προσωρινές κατασκευές σκίασης, ψύξης – θέρμανσης, πέργκολες, τζαμαρίες και τα κλπ..
Τέλος, ο δρόμος της Προκυμαίας θα ανακατασκευαστεί με έγχρωμη άσφαλτο δίνοντας μια διαφορετική αισθητική. Παράλληλα θα δημιουργηθούν διακριτοί χώροι για τη στάθμευση και την κυκλοφορία των οχημάτων με διαφορετικές αποχρώσεις.