Αν και το προηγούμενο διάστημα είχε αποφύγει να τοποθετηθεί, έλυσε τελικά τη σιωπή του ο Γενικός Διευθυντής, Απόστολος Πατέστος, ο οποίος με παρέμβασή του στα Νέα της Λέσβου τονίζει ότι εκείνος ήταν που υπέγραψε το «εντέλλεσθε» για την υπογραφή αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων και όχι ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας, Άρης Ελευθερίου. Ωστόσο ξεκαθαρίζει ότι τα προβλήματα εξυπηρέτησης των πολιτών από τη Διεύθυνση Μεταφορών δεν οφείλονται στις σχέσεις του προσωπικού, αλλά στην έλλειψη προσωπικού από την υπηρεσία.
Όπως είπε ο ίδιος στα Νέα της Λέσβου «το γεγονός ότι δεν τοποθετήθηκα το προηγούμενο διάστημα που ασχοληθήκατε με τη λειτουργία της Διεύθυνσης Μεταφορών δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε γνώση και ότι δεν προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε τις όποιες αδυναμίες. Απεναντίας, θα σας έλεγα ότι και εγώ ήμουν αυτός που υπέγραψε το εντέλλεσθαι για να ξεμπλοκάρει η υπογραφή των αδειών, αν και ο κ. Ελευθερίου μαζί με τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη Δημήτρη Κουρσουμπά είχαν έρθει στην υπηρεσία μετά από δική μου πρόσκληση, όπου τους ενημέρωσα για την κατάσταση, κάναμε σύσκεψη και συζητήσαμε τα κυρίαρχα ζητήματα της Διεύθυνσης Μεταφορών».
Ο Γενικός Διευθυντής κ. Πατέστος αναφέρθηκε θετικά όσον αφορά την διευθύντρια της υπηρεσίας Ελένη Αμβαζά, σημειώνοντας ότι «δεν θέλω να είμαι άδικος, δεν μπορώ να πω ότι η κ. Αμβαζά δεν προσπαθεί. Μπορεί να υπάρχουν κάποιες αρρυθμίες και προβλήματα της καθημερινότητας στη διαχείριση ορισμένων θεμάτων, θα είμαι όμως ο τελευταίος που θα πω ότι η διευθύντρια δεν είναι παρούσα. Απεναντίας θα έλεγα ότι η κ. Αμβαζά εργάζεται πολλές ώρες μέχρι τις 18:00 και τις 10 το βράδυ για να μπορέσει να προχωρήσει η δουλειά, καθώς το προσωπικό δεν επαρκεί. Δεν είμαι από τους ανθρώπους που δείχνουν με το δάχτυλο και ψάχνω εξιλαστήρια θύματα, το πρόβλημα της Διεύθυνσης Μεταφορών είναι η έλλειψη προσωπικού».
Όπως εξήγησε ο κ. Πατέστος, η Διεύθυνση Μεταφορών έχει όλους κι όλους 11 υπαλλήλους, αριθμός μικρός για μία τόσο νευραλγική υπηρεσία, ενώ σε αυτό το προσωπικό προστέθηκε το τελευταίο διάστημα και άλλη μία υπάλληλος, η οποία βρίσκεται με παράλληλα καθήκοντα από άλλη υπηρεσία. Όπως τονίζει ο ίδιος «για μία υπηρεσία που δέχεται καθημερινά 60-70 αιτήματα συναλλασσομένων για να τα διεκπεραιώσει, 11 άτομα προσωπικό δεν επαρκεί και φανταστείτε ότι δεν είναι όλοι υπάλληλοι, καθώς ανάμεσά τους είναι και κάποιοι προϊστάμενοι Τμημάτων που έχουν και διοικητικά καθήκοντα. Υπ’ αυτή την έννοια θα σας έλεγα ότι χρειαζόμαστε προσωπικό, το ζήτημα με τη Διεύθυνση Μεταφορών δεν είναι ότι παίρνεις έναν υπάλληλο γραφείου και λύνεις το πρόβλημά σου. Εμείς χρειαζόμαστε συγκεκριμένες ειδικότητες, όπως είναι αυτή των μηχανικών, που δυστυχώς δεν υπάρχουν σε αφθονία στις υπηρεσίες μας. Προστέθηκε ένας υπάλληλος ειδικότητας, όμως, χρειάζεται κι άλλο προσωπικό, το οποίο θα πρέπει να βρούμε για να την εύρυθμη λειτουργία της Διεύθυνσης Μεταφορών».
Το ΚΤΕΟ διεύρυνε το χάσμα
Η απόφαση του Περιφερειάρχη, Κώστα Μουτζούρη, από τον πρώτο χρόνο ανάληψης των καθηκόντων του το 2019, όταν εξελέγη για πρώτη φορά, να λειτουργήσει ΚΤΕΟ Λέσβου τελικά διεύρυνε το χάσμα στη Διεύθυνση Μεταφορών, καθώς για τη λειτουργία του ΚΤΕΟ μετακινήθηκαν υπάλληλοι που μέχρι τότε στελέχωναν τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Και εδώ βρίσκεται και η απάντηση γιατί τόσο ο Νάσος Γιακαλής όσο και η προκάτοχος του κ. Μουτζούρη, Χριστιάνα Καλογήρου, ως Περιφερειάρχης, δεν βιάστηκαν να λειτουργήσουν το ΚΤΕΟ Λέσβου γνωρίζοντας προφανώς ότι αυτό θα στερούσε προσωπικό από τη νευραλγική Διεύθυνση Μεταφορών.
Θυμίζουμε ότι το ΚΤΕΟ Λέσβου είχε αναστείλει τη λειτουργία του τον Ιανουάριο του 2013 για να πιστοποιηθεί και από τότε άλλαξαν τρεις Περιφερειακές Αρχές για να λειτουργήσει 6 χρόνια αργότερα το 2019, καθώς εγκαινιάστηκε το Δεκέμβριο του 2019 από τον κ. Μουτζούρη.
Ο Γενικός Διευθυντής της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Πατέστος απαντώντας σε σχετική ερώτηση της εφημερίδας μας παραδέχθηκε ότι «μεταξύ των εναλλακτικών λύσεων που εξετάζουμε με τον Περιφερειάρχη για να πάρει ανάσα η υπηρεσία είναι και η αναστολή λειτουργίας του ΚΤΕΟ στο σκέλος του ελέγχου των ΙΧ αυτοκινήτων, ώστε να ανακουφιστεί με το προσωπικό που θα εξοικονομηθεί η Διεύθυνση Μεταφορών». Και κατέληξε: «Είναι και αυτό μία από τις σκέψεις που κάνουμε με τον Περιφερειάρχη να κλείσει η γραμμή ελέγχου των Ι.Χ.. Έτσι κι αλλιώς στη Μυτιλήνη λειτουργούν δύο ιδιωτικά ΚΤΕΟ και όπως έχετε γράψει σε παλαιότερο ρεπορτάζ σας γίνονται κινήσεις για να λειτουργήσει ιδιωτικό ΚΤΕΟ και στην Καλλονή, τα οποία εξυπηρετούν τους πολίτες και μάλιστα και σε ωράριο και μέρες που λειτουργεί ο ιδιωτικός τομέας. Υπ’ αυτήν την έννοια μπορούμε να αναστείλουμε τη λειτουργία της γραμμής ελέγχου των Ι.Χ. από το δημόσιο ΚΤΕΟ για την εξοικονόμηση προσωπικού και να παραμείνει σε λειτουργία για να ελέγχει τα φορτηγά επαγγελματικά αυτοκίνητα, καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου τους από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ».