Πρεμιέρα από σήμερα Δευτέρα για τις θερινές εκπτώσεις στη Λέσβο για διάστημα σχεδόν 2 μηνών μέχρι και τις 31 Αυγούστου, δίνοντας μία ευκαιρία και στους εμπόρους να ρευστοποιήσουν με βελτιωμένες τιμές εμπορεύματα της περσινής χρονιάς, εν όψει των παραγγελιών για την νέα περίοδο από το Σεπτέμβριο.
Ταυτόχρονα κεντρίζουν και το ενδιαφέρον στους καταναλωτές, ντόπιους και επισκέπτες να κάνουν έρευνα αγοράς και να αναζητήσουν τα προϊόντα που χρειάζονται, επιτυγχάνοντας τις καλύτερες δυνατές τιμές. Όπως τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Γιάννης Μουτζούρης, στα Νέα της Λέσβου «οι τιμές και φέτος είναι χαμηλές για τους καταναλωτές κι άλλωστε η ποικιλία των εμπορευμάτων στην αγορά της Μυτιλήνης, αλλά και οι τιμές τους έτσι κι αλλιώς δεν διαφέρουν από άλλες περιοχές της Ελλάδας και θα σας έλεγα ότι και οι γείτονες οι Τούρκοι μας βρίσκουν φθηνότερους και γι’ αυτό οι τουρίστες κάνουν τα ψώνια τους από τη Μυτιλήνη. Το προηγούμενο διάστημα δεν είχε θα έλεγα μεγάλη κίνηση στην αγορά, αν και βρισκόμαστε στο καλοκαίρι. Περιμέναμε μεγαλύτερη κίνηση και αυτό πιστεύω ότι οφείλεται στο ότι οι καταναλωτές περίμεναν τις εκπτώσεις κάνοντας υπομονή ώστε να αγοράσουν τα προϊόντα που χρειάζονται σε πιο καλές τιμές».
Όπως προβλέπεται τα τελευταία χρόνια για τις εκπτώσεις, την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων οι επιχειρήσεις μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά και εν προκειμένω την προσεχή Κυριακή 14 Ιουλίου από τις 11 το πρωί έως τις 20:00, αν και για αγορές, όπως της Λέσβου, ούτε η κίνηση, ούτε οι ανάγκες της κατανάλωσης είναι τέτοιες που να δικαιολογούν τη λειτουργία των μαγαζιών. Ακόμη η περίοδος είναι τέτοια που τις μεσημβρινές ώρες, που προβλέπεται η λειτουργία των καταστημάτων, Κυριακή, στον τόπο μας, ο κόσμος βρίσκεται συνήθως στις τουριστικές περιοχές και στις παραλίες, προτιμώντας να χαίρεται τον ήλιο και τη θάλασσα και αφήνοντας τα ψώνια για τις καθημερινές, όπως σημειώνει με νόημα και ο κ. Μουτζούρης.
Σε αντίθεση με τις προσφορές που μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις και αυτές συνήθως αφορούν προϊόντα προηγούμενης εποχής, όπως για παράδειγμα προσφορές καλοκαιρινών προϊόντων το φθινόπωρο ή αντίστροφα χειμωνιάτικων προϊόντων την άνοιξη, οι εκπτώσεις αφορούν τα προϊόντα της θερινής σεζόν.
Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Στις θερινές εκπτώσεις οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν:
- Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
- Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
- Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
- Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
- Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
- Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
- Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.