Βατά χαρακτήρισαν τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν για το μάθημα των Νέων Ελληνικών οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες των Γενικών Λυκείων της χώρας, στη δική τους πρεμιέρα για τις Πανελλαδικές εξετάσεις την Παρασκευή, μια μέρα μετά το ξεκίνημα των υποψηφίων των ΕΠΑΛ. Κατά την έξοδό τους από τα εξεταστικά κέντρα κυριαρχούσαν τα χαμόγελα, καθώς η πλειοψηφία των μαθητών και μαθητριών δεν δυσκολεύτηκαν στο πρώτο μάθημα, γεγονός που μπορεί να τονώσει και την ψυχολογία τους εν όψει συνέχειας.
Ειδικότερα, οι μαθητές εξετάστηκαν με βάση τρία κείμενα: Του Ραϋμόνδου Αλβανού (Ο ελληνικός εμφύλιος. Μνήμες σε πόλεμο και σύγχρονες πολιτικές ταυτότητες), απόσπασμα από ομιλία της Κικής Δημουλά (από το βιβλίο Εκλήθην ομιλήτρια) και του Θανάση Βαλτινού (Επείγουσα ανάγκη ελέου. Διηγήματα). Με βάση τα πρώτα δύο και με θέμα «Αξίζει να μαθαίνουμε για αυτούς τους νεκρούς. Αξίζει να γνωρίζουμε τι έκαναν, πώς σκέφτονταν, πώς ζούσαν», τους ζητήθηκε η άποψη για την αξία της ιστορικής γνώσης, όπως και να γίνει αναφορά σε βιωματικούς τρόπους που μπορούν να καλλιεργήσουν το ενδιαφέρον για το ιστορικό παρελθόν, ενώ το κείμενο έπρεπε να έχει τη μορφή άρθρου που θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του σχολείου των υποψηφίων.
«Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε θέμα σχετικό με την ιστορική μνήμη, θέμα επίκαιρο και αναμενόμενο λόγω της επετείου 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση και 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή», σημείωσε στα «ΝΕΑ της Λέσβου» η φιλόλογος Μαρία Κεσσοπούλου από το φροντιστήριο Πράξη στη Μυτιλήνη. Σχολιάζοντας τα επιμέρους θέματα ανέφερε: «Το θέματα Α και το Β1 δεν υποκρύπτουν δυσκολίες, καθώς τα δύο μη λογοτεχνικά κείμενα είναι εύληπτα και τα ερωτήματα σαφή. Τα θέματα Β2 και Β3 ανταποκρίνονται στον νέο τρόπο εξέτασης και για τους προετοιμασμένους μαθητές κρίνονται απολύτως βατά. Στο Γ θέμα τίθεται για πρώτη φορά για ανάλυση απόσπασμα διηγήματος του οποίου το νόημα είναι κατανοητό με αναφορά σε περιορισμένο αριθμό κειμενικών δεικτών, ενώ απαιτείται η προσωπική άποψη των μαθητών, όπως ρητά διατυπώνεται στην εκφώνηση.
Στο Δ θέμα (σ.σ. της έκθεσης), πέραν του γνωστικού οπλοστασίου των μαθητών, είναι δυνατή η άντληση επιχειρημάτων και από τα κείμενα αναφοράς».
Το Σάββατο οι μαθητές των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν στα Μαθηματικά (Άλγεβρα) και αύριο Τρίτη εξετάζονται (ανάλογα με την κατεύθυνσή τους) σε Ανατομία – Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών και Αρχές Βιολογικής Γεωργίας. Σήμερα, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ περνούν στα μαθήματα ομάδων προσανατολισμού, και ειδικότερα στα Αρχαία Ελληνικά (Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ), Μαθηματικά (Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ και Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ) και Βιολογία (Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ).