Προβληματισμός για τις βλάβες στα αεροπλάνα

Spread the love


  • Ασυνήθιστα συχνά τα περιστατικά τεχνικών προβλημάτων σε αεροσκάφη της εταιρείας, που δημιουργούν καθυστερήσεις στην εκτέλεση δρομολογίων

Για μια ακόμη φορά, οι επιβάτες της χθεσινής πρωινής πτήσης της Aegean από το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης για εκείνο της Αθήνας ταλαιπωρήθηκαν λόγω της καθυστέρησης αναχώρησής της, λόγω βλάβης που διαπιστώθηκε στο αεροσκάφος, που θα την εκτελούσε. Πέραν των προβλημάτων που αντιμετώπισαν κυρίως οι επιβάτες με ανταπόκριση σε άλλους προορισμούς, και της κακής – όπως καταγγέλλουν – εξυπηρέτησης, σημαντικά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν για τους λόγους που τα τεχνικά ζητήματα στον στόλο της αεροπορίας είναι όλο και πιο συχνά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στο πρόγραμμα των πτήσεων.

Ειδικότερα, οι επιβάτες της χθεσινής πτήσης της Aegean που ήταν προγραμματισμένη για τις 07:45 το πρωί έφυγαν τελικά με προορισμό την Αθήνα λίγο μετά τις 10 το πρωί, έπειτα από 2μιση περίπου ώρες. Και αυτό καθώς ενώ το αεροσκάφος ξεκίνησε την τροχοδρόμησή του, έφτασε μέχρι το τέλος του διαδρόμου απ’ όπου οι επιβάτες περίμεναν πως θα επιτάχυνε για την απογείωση, αλλά αντ’ αυτού έμεινε ακίνητο για αρκετά λεπτά. 

Έπειτα, αργά-αργά κατευθύνθηκε στο σημείο στάθμευσης και ο πιλότος ενημέρωσε τους επιβάτες πως διαπιστώθηκε βλάβη σε κάποια αντλία, επομένως θα γινόταν προσπάθεια από τον τεχνικό που βρισκόταν στο αεροδρόμιο για επιδιόρθωση και αναλόγως το αποτέλεσμα θα ενημερώνονταν εκ νέου για την πραγματοποίηση της πτήσης. Φαίνεται πως η επιδιόρθωση της βλάβης δεν κατέστη δυνατή και τελικά οι επιβάτες αναχώρησαν με άλλο αεροσκάφος 2μιση ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, φτάνοντας με αντίστοιχη καθυστέρηση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Χαμένες πτήσεις

Η καθυστέρηση αυτή, βέβαια, δημιούργησε μεγαλύτερα προβλήματα σε επιβάτες οι οποίοι με την άφιξή τους στην Αθήνα θα επιβιβάζονταν σε αεροσκάφος άλλης εταιρείας με προορισμό κάποιο αεροδρόμιο του εξωτερικού. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση φοιτητή, ο οποίος θα ταξίδευε από την ελληνική πρωτεύουσα με προορισμό το Μιλάνο. Η καθυστέρηση της πρωινής πτήσης από την Μυτιλήνη, ωστόσο, είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει και την πτήση για την ιταλική πόλη, που ήταν προγραμματισμένη για τις 11 το πρωί. 

«Ζήτησα από την εταιρεία (σ.σ. Aegean) να με βοηθήσει, είτε με κάποιο voucher, είτε με κάποιο άλλο εισιτήριο σε επόμενη πτήση της για το Μιλάνο, προκειμένου να φτάσω εγκαίρως εκεί, καθώς θα έπρεπε να βρίσκομαι εκεί για να δώσω μάθημα στην εξεταστική του Πανεπιστημίου μου. Δυστυχώς, όμως, δεν με εξυπηρέτησαν, λόγω του ότι η δεύτερη πτήση μου ήταν με άλλη εταιρεία μου είπαν πως δεν μπορούν να το καλύψουν…», καταγγέλλει ο φοιτητής, που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του, επισημαίνοντας πως οι επιλογές που του δίνονταν θα συνεπάγονταν για εκείνον ένα επιπλέον κόστος της τάξης των 400 ευρώ. Εν τέλει, έχοντας παραμείνει στη Μυτιλήνη – καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα βρισκόταν «εγκλωβισμένος» στο αεροδρόμιο της Αθήνας, μη έχοντας κάπου να μείνει μέχρις ότου βρεθεί εισιτήριο για Μιλάνο – κατάφερε να βρει εισιτήριο για αύριο, δυο μέρες αργότερα δηλαδή.

«Βρήκα εισιτήρια με την Aegean για δύο μέρες μετά, πλήρωσα βέβαια 170 ευρώ από την τσέπη μου έχοντας “χάσει” και τα 200 ευρώ περίπου που είχα καταβάλει για τα εισιτήρια της πτήσης που καθυστέρησε από Μυτιλήνη και της άλλης που έχασα στην Αθήνα. Και όλα αυτά έχοντας καταφέρει ευτυχώς να έρθω σε συνεννόηση με τον καθηγητή μου, ο οποίος μου έδωσε το περιθώριο να εξεταστώ λίγες μέρες αργότερα» υποστηρίζει ο φοιτητής, εκφράζοντας την ελπίδα ότι δεν θα δημιουργηθεί άλλο πρόβλημα στη νέα ημερομηνία του ταξιδιού του και διευκρινίζοντας πως το προσωπικό εδάφους στο αεροδρόμιο Οδυσσέας Ελύτης στη Μυτιλήνη πραγματικά προσπάθησε να τον εξυπηρετήσει, μη έχοντας όμως περιθώριο πρωτοβουλιών, σε αντίθεση με τα κεντρικά της αεροπορικής εταιρείας στην Αθήνα, την εξυπηρέτηση των οποίων χαρακτήρισε «απαράδεκτη».

Δικαιώματα επιβατών

Σύμφωνα με τα όσα ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τα δικαιώματα των επιβατών, εάν η πτήση μας έχει καθυστέρηση κατά την αναχώρηση, δικαιούμαστε βοήθεια, επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και πτήση επιστροφής, ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης και την απόσταση της πτήσης. Ειδικότερα, εάν φτάσαμε στον τελικό μας προορισμό με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες, δικαιούμαστε αποζημίωση, εκτός αν η καθυστέρηση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις. 

Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει, παρέχοντας, για παράδειγμα, αποσπάσματα από το ημερολόγιο του αεροσκάφους ή αναφορές συμβάντων, ενώ ο αερομεταφορέας πρέπει να δώσει τα εν λόγω αποδεικτικά στοιχεία στον αρμόδιο εθνικό φορέα ελέγχου εφαρμογής, καθώς και στους αντίστοιχους επιβάτες σύμφωνα με τις εθνικές διατάξεις σχετικά με την πρόσβαση σε έγγραφα.

Στην πραγματικότητα, ωστόσο, το ισχύον πλαίσιο είναι αρκετά θολό και όχι ξεκάθαρο. Όπως σχολιάζει στα ΝΕΑ της Λέσβου ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, αν το συνολικό ταξίδι δεν εκτελείται από την ίδια αεροπορική εταιρεία τα πράγματα δυσκολεύουν. «Αν και οι δύο πτήσεις γίνονταν από την Aegean τότε συνήθως η εταιρεία σε περιπτώσεις καθυστερήσεων υποστηρίζει τον επιβάτη με δωρεάν εισιτήρια ή ακόμη και διανυκτέρευση αν η ανταπόκριση γίνει σε επόμενη μέρα. Στην περίπτωση των διαφορετικών εταιρειών το πλαίσιο δεν είναι ξεκάθαρο, μας ρωτάνε πελάτες και δεν μπορούμε να τους απαντήσουμε εύκολα, και συνήθως το πώς θα ανταποκριθεί μια εταιρεία είναι στη διακριτική της ευχέρεια…», αναφέρει.

Οι βλάβες

Βεβαίως δεν είναι η πρώτη φορά που κάποια βλάβη ή κάποια ένδειξη έστω σε αεροσκάφος της Aegean είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξει καθυστέρηση σε προγραμματισμένη πτήση και κατ’ επέκταση την ταλαιπωρία των επιβατών. Αν και οφείλουμε να σημειώσουμε πως είναι σαφέστατα θετικό το γεγονός ότι τα ζητήματα αυτά διαπιστώνονται όσο τα αεροσκάφη βρίσκονται στο έδαφος και η εταιρεία δεν ρισκάρει πτήσεις βάζοντας σε πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματός της, δεν παύει να δημιουργεί ερωτηματικά το γεγονός ότι τα προβλήματα αυτά είναι μάλλον συχνότερα απ’ ό,τι στο παρελθόν.

Πίεση χρόνου για την ανταπόκριση στα σφιχτά χρονικά πλαίσια του καθημερινού προγράμματος πτήσεων; Ελλείψεις σε προσωπικό; Τα σημάδια του χρόνου σε αεροσκάφη, που εδώ που τα λέμε είναι σχετικά σύγχρονα ή καταπόνηση έστω από τις ώρες πτήσεων, καθώς τα αεροσκάφη φτάνουν στα όριά τους, κάτι το οποίο δεν έκανε συνήθως η εταιρεία; «Μόνο για τη Λέσβο είχαμε 3-4 περιπτώσεις βλαβών σε αεροσκάφη που δημιούργησαν προβλήματα στις πτήσεις, άρα φαντάζομαι πως έχει γίνει και αλλού. Είναι κάτι στο οποίο η Aegean δεν μας έχει συνηθίσει…» σχολιάζει ο κ. Χατζηκυριάκος, επιβεβαιώνοντας πρακτικά πως υπάρχει προβληματισμός για το συγκεκριμένο ζήτημα, χωρίς ωστόσο να μπορεί να το αποδώσει κάπου συγκεκριμένα. Εξέφρασε όμως την ελπίδα, πως η προμήθεια νέων αεροσκαφών θα λύσει αυτά τα προβλήματα.

«Λόγω COVID είχε κολλήσει η αγορά νέων αεροσκαφών και τώρα προχωρά ξανά αυτή η διαδικασία. Η λογική λέει ότι αυτά τα περιστατικά θα εκλείψουν, αλλά φυσικά κανείς δεν μπορεί να το γνωρίζει αυτό με σιγουριά», καταλήγει.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση