Ψηφιακός φασισμός…

Spread the love

  • Απειλήθηκαν να αναστείλουν τη λειτουργία τους επιχειρήσεις μην μπορώντας να εξυπηρετήσουν πελάτες, δεν ίδρωσε όμως το αυτί κανενός από την Cosmote

Ένα μήνα σχεδόν χωρίς τηλέφωνα βρίσκονται επιχειρήσεις του Καρά-Τεπέ με τους επιχειρηματίες να έχουν επιστρατεύσει τα κινητά τους τηλέφωνα μετατρέποντάς τη χρήση τους σε router, ώστε να μπορέσουν να λειτουργούν τα μηχανήματα πληρωμών με κάρτα POS για να μην αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της Εφορίας, πέραν φυσικά της εξυπηρέτησης των πελατών τους που δεν έχουν μετρητά. 

Χωρίς τηλέφωνα από τις 10 Οκτωβρίου

 Μεγάλη ταλαιπωρία υφίστανται οι καταστηματάρχες της περιοχής – συγκεκριμένα πρόκειται για βιοτεχνικές επιχειρήσεις αλλά και επιχειρήσεις που διαθέτουν εμπορεύματα στη λιανική, όπως και εγκαταστάσεις χονδρικής διακίνησης τροφίμων – να βρίσκονται χωρίς τηλέφωνα από τις 10 Οκτωβρίου και παρά τις συνεχείς εκκλήσεις τους στην εταιρεία Cosmote για αποκατάσταση των προβλημάτων, η απάντηση που λαμβάνουν είναι συνεχώς η ίδια: Ότι υπάρχει καλωδιακή βλάβη και θα την αποκαταστήσουν. Στις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες των επαγγελματιών ότι οι επιχειρήσεις τους για να λειτουργήσουν θα πρέπει να έχουν ίντερνετ, η απάντηση που πήραν από την Cosmote παραπέμπει σε… ψηφιακό φασισμό, καθώς τους παρότρυναν να μετατρέψουν τα κινητά τους σε ρούτερ για να δουλέψουν και εδώ το ερώτημα είναι, όσοι δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα ή τις γνώσεις για να το κάνουν,  ποιος θα τους βγάλει από την «απομόνωση»;;

Μιλώντας στα Νέα της Λέσβου η οικογένεια Πανσεληνά, που διατηρεί εδώ και χρόνια επιχείρηση πώλησης ζωοτροφών στην περιοχή του Καρά-Τεπέ, περιέγραψε με τα πιο μελανά χρώματα την εξυπηρέτησή τους από την εν λόγω εταιρεία τηλεφωνίας, σημειώνοντας: «Διαπιστώσαμε την τηλεφωνική βλάβη και δεν είχαμε ούτε ίντερνετ, με συνέπεια η επιχείρησή μας να αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα καθώς δεν μπορούσαμε να λειτουργήσουμε το POS. Λόγω αυτού του προβλήματος, εκτός από τον κίνδυνο να βρεθούμε εκτεθειμένοι στην Εφορία, υπήρχαν και πελάτες που έρχονταν, αγόραζαν κάποιες ποσότητες από την επιχείρησή μας και ήθελαν να πληρώσουν με κάρτα καθώς δεν είχαν μετρητά. Όταν τους λέγαμε ότι δεν λειτουργεί το μηχάνημα αναγκάζονταν  να φύγουν χωρίς να εξυπηρετηθούν. Βρεθήκαμε από τη μία να πιεζόμαστε με τους πελάτες μας και από την άλλη να κινδυνεύουμε να υποστούμε και συνέπειες από την Εφορία, καθώς η εισαγωγή των ψηφιακών τεχνολογιών, η σύνδεση των ταμειακών μηχανών και γενικότερα το σύστημα mydata προϋποθέτει για να μπορείς να είσαι συνεπής να έχεις internet. Όταν δεν έχεις τι γίνεται;;;», διερωτήθηκε η μητέρα του επιχειρηματία, Ραφαήλ Πανσέληνά, που είναι η δεύτερη γενιά στην επιχείρηση. 

Συνεχίζοντας η ίδια μας είπε ότι «οι μέρες περνούσαν και το τηλέφωνο δεν επανερχόταν στο κατάστημά μας, όπως και στις γειτονικές επιχειρήσεις. Όλοι οι καταστηματάρχες εδώ έχουμε το ίδιο πρόβλημα. Σε ό,τι αφορά τη δική μας επιχείρηση αντιμετωπίσαμε τον κίνδυνο να κλείσουμε, πραγματικά σας το λέω, καθώς όταν έρχονται οι πελάτες και δεν μπορούν να πληρώσουν με κάρτα είναι σαν να μας κλείνει η Cosmote. Διαμαρτυρηθήκαμε ξανά, τους είπαμε ότι μας καταστρέφουν και ζητήσαμε να μας δώσουν κάποια λύση. Τότε μας προέτρεψαν να μετατρέψουμε το κινητό τηλέφωνο ώστε να μπορεί να λειτουργεί ως ρούτερ για να διασυνδέσουμε σε αυτό το μηχάνημα πληρωμών με κάρτα και κάπως έτσι με τις υποδείξεις τους πήγαμε και αγοράσαμε ένα στικάκι. Ούτε αυτό δεν μας χορήγησαν, το οποίο ενεργοποιήσαμε. Λειτουργούμε μέχρι τώρα σχεδόν ένα μήνα με το κινητό τηλέφωνο σε ρόλο ρούτερ χωρίς σταθερά τηλέφωνα στην επιχείρησή μας, όπως και στις γειτονικές επιχειρήσεις».  

Όπως τόνισε η κ. Πανσεληνά «έχουμε διαμαρτυρηθεί επανειλημμένα στην Cosmote, δυστυχώς όμως δεν αλλάζει κάτι και ως πολίτες αισθανόμαστε πραγματικά στο έλεος αυτών των συμπεριφορών, καθώς δεν έχουμε πού να διαμαρτυρηθούμε, από ποιο φορέα ν’ αναζητήσουμε λύση. Δυστυχώς οι εταιρείες τηλεφωνίας κάνουν ό,τι θέλουν χωρίς να υπολογίζουν τον πολίτη και τον επιχειρηματία, ο οποίος δεν μπορεί σήμερα να λειτουργήσει χωρίς τηλέφωνα και χωρίς διαδίκτυο, καθώς πλέον η αλληλογραφία είναι ηλεκτρονική, αλλά και τα φορολογικά συστήματα πρέπει να είναι διασυνδεδεμένα στο διαδίκτυο για να μπορούμε να λειτουργήσουμε πέραν των πληρωμών με τις κάρτες από τους πελάτες μας».

Από την πόλη έρχομαι…

 Τα Νέα της Λέσβου απευθύνθηκαν στην εταιρεία Cosmote ζητώντας απάντηση για τη συγκεκριμένη περίπτωση και μας είπαν ότι πρόκειται για τεχνική βλάβη, χωρίς ωστόσο να μας δώσουν κάποιο χρονοδιάγραμμα για την αποκατάστασή της.

Δεν είναι, πάντως, η πρώτη φορά που μένουν για εβδομάδες χωρίς τηλέφωνα επιχειρήσεις. Το ίδιο φαινόμενο έχει παρατηρηθεί και σε κατοικίες και σε χωριά. Υπάρχουν νοικοκυριά και καταστηματάρχες που έχουν δεινοπαθήσει μέχρι να επανέλθουν σε λειτουργία τα σταθερά τους τηλέφωνα, καθώς παρά τις ψηφιακές τεχνολογίες και τα σύγχρονα πλέον μέσα μετάδοσης του τηλεφωνικού σήματος και των επισκευών, οι εταιρείες αργοπορούν. Ιδιαίτερα είναι τα προβλήματα και σε περιοχές όπου οι συνδέσεις γίνονται με οπτικές ίνες, καθώς οι οπτικές ίνες σε περίπτωση που κοπούν χρειάζονται εκτεταμένες εργασίες αντικατάστασης και αυτό έχει ως συνέπεια να την πληρώνουν οι πολίτες.  

Πάντως στην περίπτωση του Καρά-Τεπέ πληροφορίες αναφέρουν ότι η επισκευή της γραμμής θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και μέρες από εργολάβο που έχει αναλάβει αυτές τις παρεμβάσεις, ωστόσο πιθανώς λόγω ασυνεννοησίας (ή οικονομικής διαφωνίας) με την εταιρεία δεν έχει προχωρήσει η επισκευή. Ωστόσο τεχνικοί με τους οποίους μίλησαν χθες τα Νέα της Λέσβου ερμήνευαν ότι αυτή η… περίεργη καθυστέρηση δεν μπορεί να είναι ξεκομμένη από τη λειτουργία του ΚΥΤ στον Καρά Τεπέ με τις τηλεφωνικές εγκαταστάσεις που κατά καιρούς γίνονται για την εγκατάσταση φίλτρων και άλλων μέσων ασφαλείας!

Το μόνο δεδομένο στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι επιχειρήσεις του Καρά-Τεπέ περιμένουν για ένα μήνα περίπου την επαναφορά των σταθερών τηλεφώνων και του διαδικτύου τους για να μπορέσουν να λειτουργήσουν και θα έπρεπε τουλάχιστον να τους παρεχόταν ο αναγκαίος εξοπλισμός από την εταιρεία. 

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, που είναι αρμόδια για να ρυθμίζει αυτά τα θέματα, θα έπρεπε να είχε παρέμβει προ πολλού ως ασπίδα προστασίας των πολιτών και συνδρομητών εταιρειών τηλεφωνίας, ώστε να μην ταλαιπωρούνται. Δυστυχώς όμως ουδείς αγγίζει τις μεγάλες αυτές πολυεθνικές, οι οποίες λειτουργούν ανενόχλητες απαιτώντας από τους συνδρομητές τους να είναι συνεπείς στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, όταν όμως πρόκειται για τις δικές τους υποχρεώσεις στις υπηρεσίες που παρέχουν κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν.

 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση