Κατέβασαν ρολά για τους πολίτες τα γραφεία του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), τα οποία αποτελούν πλέον άβατο. Όσοι χρειάζεται να εξυπηρετηθούν θα πρέπει να επικοινωνούν με τρία τηλέφωνα που παρατίθενται σε πινακίδα έξω από την είσοδο στην οδό Οδυσσέα Ελύτη για να κλείνουν ραντεβού, όποτε μπορούν να τους δεχτούν ή να συνομιλούν με τους υπαλλήλους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Εναλλακτικά μπορούν να καλούν τον δεκαψήφιο πανελλαδικό αριθμό ή με μήνυμα στην ηλεκτρονική σελίδα του ΔΕΔΔΗΕ να υποβάλλουν το αίτημά τους.
Οι πολίτες που έσπευδαν χθες για να εξυπηρετηθούν στον ΔΕΔΔΗΕ και διαπίστωναν ότι η πόρτα ήταν κλειδωμένη αρνούνταν να το πιστέψουν μπαίνοντας δίπλα στα γραφεία της ΔΕΗ, θεωρώντας ότι από εκεί θα έβρισκαν κάποια είσοδο για να εισέλθουν στα γραφεία. Ωστόσο ανεξάρτητα του ότι τα γραφεία της ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ βρίσκονται στο ίδιο κτίριο, πρόκειται για δύο εντελώς ανεξάρτητους φορείς ως προς τη λειτουργία τους. Ο ΔΕΔΔΗΕ είναι Εταιρεία που έχει την αποκλειστική ευθύνη των εναέριων και υπόγειων καλωδίων που διανέμουν την ηλεκτρική ενέργεια από το εργοστάσιο της ΔΕΗ προς όλη τη Λέσβο. Έχει επίσης μεταξύ πολλών άλλων την αρμοδιότητα για την τοποθέτηση ρολογιών και την καταμέτρηση της κατανάλωσης, ρευματοκλοπές, αλλαγή ονομάτων στις παροχές και υποβολή σχεδίων ηλεκτρολογικής εγκατάστασης καθώς επίσης και για τις βλάβες. Στο εταιρικό σχήμα του ΔΕΔΔΗΕ η ΔΕΗ συμμετέχει με το 51% των μετοχών, ωστόσο η λειτουργία των δυο Εταιρειών σε επίπεδο γραφείων είναι ανεξάρτητη.
Όπως ανέφεραν στα ΝΕΑ της ΛΕΣΒΟΥ πολίτες που βρίσκονταν χθες έξω από τα γραφεία του ΔΕΔΔΗΕ «αυτό που γίνεται είναι απαράδεκτο, φαίνεται ότι οι κύριοι έκλεισαν τα γραφεία για να είναι ήσυχοι τώρα το καλοκαίρι και να εξυπηρετούν όποιους θέλουν και όταν θέλουν, χωρίς να μπορούν να μπουν μέσα οι πολίτες να τους υποχρεώσουν. Αυτό είναι προσβλητικό και προκλητικό για την κοινωνία και πρέπει άμεσα να παρέμβουν οι εκπρόσωποι της Λέσβου». Ανάμεσα στους πολίτες που περίμεναν για να μπουν ήταν και ο κ. Βασίλης Αξαρλής, συνταξιούχος του νοσοκομείου, ο οποίος εδώ και πάνω από ένα χρόνο πηγαινοέρχεται στον ΔΕΔΔΗΕ προσπαθώντας να βρει μία άκρη έχοντας καταγγείλει ρευματοκλοπή στο σπίτι του.
Αντιμετωπίζοντας πλέον σοβαρά προβλήματα υγείας και κινητικά προβλήματα ο κ. Αξαρλής τόνισε στα Νέα της Λέσβου ότι «ένα χρόνο αγωνίζομαι με δικηγόρους και μόνος μου για να τεκμηριώσω μία καταγγελία για ρευματοκλοπή και οι άνθρωποι δεν βγαίνουν να μου απαντήσουν. Τι οργανισμός είναι αυτός να συμπεριφέρεται με τέτοια απαξίωση στους πολίτες και να μην μπορεί να κουνήσει κανείς τους διοικούντες; Δεν υπάρχει το Υπουργείο Περιβάλλοντος που έχει τον εποπτικό ρόλο; Τι μας έχουν περάσει; Για ιθαγενείς; Σα δεν ντρέπονται!», είπε αγανακτισμένος.
Δεν είμαστε οι μόνοι “ιθαγενείς”
Το φαινόμενο της Μυτιλήνης δεν είναι το μοναδικό στην Ελλάδα, καθώς τα Νέα της Λέσβου επικοινώνησαν χθες με τα κεντρικά του ΔΕΔΔΗΕ από τον οποίο οι αρμόδιοι υπάλληλοι μας ενημέρωσαν λέγοντας επί λέξει ότι «η πολιτική του ΔΕΔΔΗΕ είναι να εξυπηρετεί τους πολίτες μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και διά τηλεφώνου χωρίς την φυσική τους παρουσία και αυτό αφορά γενικότερα τη λειτουργία μας και όχι μόνο τη δική σας περιοχή» (σ.σ.!!)
Σιγά, η πατρίδα κοιμάται
Όσο συμβαίνουν τα παραπάνω απίστευτα και προκλητικά για την κοινωνία οι πολιτικοί φορείς της Λέσβου (προφανώς και από άλλες περιοχές της Ελλάδας) δεν έχουν πάρει χαμπάρι ώστε να παρέμβουν με ερωτήσεις τους στη Βουλή και να ζητήσουν εξηγήσεις «με ποιον αέρα» λειτουργεί η διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ, καθώς θα έλεγε κανείς ότι είναι η μόνη κοινωφελής υπηρεσία στην Ελλάδα με την οποία συναλλάσσεται καθημερινά σημαντικός αριθμός πολιτών, η οποία όμως τους κρατά έξω από τα γραφεία.
Να σημειώσουμε ότι την ίδια πολιτική είχε ακολουθήσει ο ΔΕΔΔΗΕ και την περίοδο του κορονοϊού προκαλώντας μάλιστα τότε θύελλα αντιδράσεων από πολίτες, οι οποίοι καλούνταν να επικοινωνήσουν μέσω email για να κλείσουν ραντεβού για να εξυπηρετηθούν και μετά τη λήξη της καραντίνας όταν όλες οι άλλες υπηρεσίες ήταν ανοιχτές για το κοινό. Ωστόσο εκείνη την περίοδο μπορούσε έστω και δύσκολα κανείς να δικαιολογήσει το λουκέτο λόγω της ανησυχίας για τη νόσο. Από αυτό όμως το σημείο μέχρι να φτάσει τώρα να κλειδώσει τις πόρτες στο κοινό όταν αυτό δεν συμβαίνει σε καμία άλλη υπηρεσία που λειτουργεί στη χώρα μας, η απόσταση είναι τεράστια.
Η επικοινωνία με το τηλέφωνο
Η επικοινωνία με το τηλέφωνο του ΔΕΔΔΗΕ στη Μυτιλήνη δεν είναι εύκολη ως προς το να βρει κανείς τον υπάλληλο που χρειάζεται παρά το γεγονός ότι το προσωπικό της τοπικής υπηρεσίας καταβάλλει προσπάθειες. Οι πολίτες που επικοινωνούν, άλλες φορές συνδέονται από το τηλεφωνικό κέντρο με γραμμές όπου δεν βρίσκεται κάποιος να απαντήσει και δεν έχουν ενημέρωση πότε πρέπει να επικοινωνήσουν ξανά ή ενδεχομένως αυτά τα τηλέφωνα να είναι απασχολημένα και να δείχνουν ότι δεν τα σηκώνει ο υπάλληλος στην άλλη άκρη της γραμμής. Επίσης είναι αδύνατη η επικοινωνία και εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων για τεχνικά θέματα καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης και ενημέρωσης.
Με αυτά τα δεδομένα ο ΔΕΔΔΗΕ έχει μετατραπεί σε μία απρόσωπη εταιρεία για την Ελλάδα, η οποία ωστόσο ασχολείται με σημαντικά θέματα της καθημερινότητας χιλιάδων πολιτών και δεν μπορεί να είναι ανεκτός ένας τέτοιος τρόπος εξυπηρέτησης εξ αποστάσεως.
Σε κάθε περίπτωση τα τηλέφωνα με τα οποία μπορούν να επικοινωνούν οι πολίτες για τις συναλλαγές τους είναι τα (22510) 37493 και 47612, 21623 ή με τον πανελλαδικό αριθμό 800 400 4000.