«Σάρλιτζα»: Ένα στολίδι που χάνεται

Spread the love
  • Π. Χριστόφας: «Κάθε μέρα που περνά το «Σάρλιτζα» καταρρέει»

Πόσες υποσχέσεις έχουν ακουστεί εδώ και δεκαετίες για τη διάσωση του «Σάρλιτζα» κι όμως το πάλαι ποτέ σπουδαίο ξενοδοχείο και οι φημισμένες ιαματικές πηγές της Λουτρόπολης Θερμής έχουν καταδικαστεί στην εγκατάλειψη. Η υπογραφή προγραμματικής σύμβασης, τέλος του 2016, για την παραχώρησή του στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, θεωρήθηκε σαν το πρώτο βήμα για τη διάσωσή του. Και πάλι, όμως, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά… ακόμη δεν έχει ξεκινήσει τίποτα. 

Όπως είναι γνωστό, το… τελευταίο πρόβλημα που είχε παρουσιασθεί και έβαζε εμπόδιο στην αξιοποίηση των ιαματικών πηγών είχε να κάνει με το τοπογραφικό που απαιτούνταν, για το χαρακτηρισμό των πηγών, ως «ιαματικών». Το τοπογραφικό ανέλαβε να χρηματοδοτήσει τελικά ο ΕΦΚΑ ως ιδιοκτήτης του «Σάρλιτζα» και των Θερμοπηγών. Έχει μάλιστα ολοκληρωθεί και κατατέθηκε  στην Ειδική  Επιτροπή τουρισμού. Εκκρεμεί  τώρα η αναγνώριση της ιαματικής πηγής. Θα πρέπει, δηλαδή, να γνωμοδοτήσει η αρμόδια Επιτροπή και να βγει σε ΦΕΚ η απόφαση που χαρακτηρίζει ιαματικές τις πηγές. Μετά απ’ αυτό καλείται η Περιφέρεια να προχωρήσει τις ενέργειες για την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών. Για το «Σάρλιτζα» όμως, επί του παρόντος, δεν υπάρχει τίποτα απολύτως. 

Ο Χρήστος Μανωλέλλης, μέλος της Επιτροπής Θερμαλισμού που έχει συγκροτήσει η Περιφέρεια, ως εκπρόσωπος του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων δωματίων Λουτρόπολης Θερμής, είναι από τους ανθρώπους που χρόνια τώρα παρακολουθεί στενά μαζί με τους κατοίκους την υπόθεση του «Σάρλιτζα» και έχει πρωτοστατήσει στους αγώνες για την αξιοποίησή του. 

Ο ίδιος μας ενημέρωσε για τις τελευταίες εξελίξεις και εξέφρασε την αγωνία του για την τύχη του ξενοδοχείου. «Έγινε επιτέλους το τοπογραφικό, θα πρέπει να υπάρξει όμως πλέον πολιτική παρέμβαση για να επισπευσθούν οι διαδικασίες και να ξεκινήσουν τα έργα στις ιαματικές πηγές. Παράλληλα όμως θα πρέπει να συνεδριάσει η Επιτροπή παρακολούθησης που έχει συγκροτηθεί και ν’ αποφασίσει τι θα γίνει με το «Σάρλιτζα». Υπάρχει μια κινητικότητα και μια συγκρατημένη αισιοδοξία για τις ιαματικές πηγές, όμως, για το «Σάρλιτζα» δεν υπάρχει απολύτως κανένας σχεδιασμός», τονίζει ο κ. Μανωλέλλης. 

 

Παρέμβαση Χριστόφα

Την  αγωνία του για την τύχη του «Σάρλιτζα», που καταρρέει, εξέφρασε χθες σε δήλωσή του ο Περιφερειακός Σύμβουλος, επικεφαλής της παράταξης «Τολμάμε», Παναγιώτης Χριστόφας

«Έχουμε πολλές φορές εκφράσει την αγωνία μας για το «Σάρλιτζα».
Όχι μόνο προεκλογικά, αλλά και με παρεμβάσεις μας μετεκλογικά, σημειώσαμε την επιτακτική ανάγκη να πράξουμε τα αυτονόητα: Να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες, να εντοπιστούν και να αξιοποιηθούν χρηματοδοτικά προγράμματα και ευκαιρίες για την αποκατάσταση του κτιρίου και των ιαματικών λουτρών, να αναδείξουμε τα αρχαιολογικά ευρήματα στον περιβάλλοντα χώρο, να γίνει ξανά το Σάρλιτζα όχι μόνο ένας πόλος έλξης για ντόπιους και επισκέπτες, αλλά και σύμβολο της αναπτυξιακής προοπτικής του τόπου μας. Δυστυχώς δεν υπάρχει, ακόμη, κάποια ουσιαστική εξέλιξη.
Το «Σάρλιτζα», αντί να είναι στολίδι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, στέκει ετοιμόρροπο περιμένοντάς μας να το σώσουμε.
Πρέπει να ληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση.
Κάθε μέρα, που περνά, είναι ένα ακόμη χτύπημα σε αυτό το μνημείο, που το οδηγεί στην κατάρρευση.
Είναι καθήκον μας, απέναντι στην ιστορία του τόπου μας, να μην επιτρέψουμε να συμβεί αυτό», αναφέρει χαρακτηριστικά στη δήλωσή του ο κ. Χριστόφας. 

Η φωτογραφία του Περιφερειακού Συμβούλου, Νίκου Καρασάββα, από το εσωτερικό του «Σάρλιτζα» προκάλεσε αίσθηση

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Περιφερειακός σύμβουλος της παράταξης, πρώην Αντιδήμαρχος Νίκος Καρασάββας, ανήρτησε χθες στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook μια φωτογραφία από το εσωτερικό του «Σάρλιτζα» που προκαλεί αίσθηση, καθώς δείχνει το μέγεθος της φθοράς και την κατάσταση απόλυτης εγκατάλειψης στο κτίριο του ιστορικού ξενοδοχείου. 

 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση