Σε αδιέξοδο τα φορτηγά λόγω του “Πελαγίτη” 

Spread the love

Κινδυνεύουν να χάσουν τα επιδοτούμενα προγράμματα που τους αφορούν οι αγροτικοί συνεταιρισμοί  του νησιού λόγω μη παράδοσης των ζωοτροφών από το αδιέξοδο που συνεχίζει να προκαλεί στα δρομολόγια το RO/RO Πελαγίτης επί σειρά ετών έως και σήμερα. 

120 φορτηγά, φορτωμένα με ζωοτροφές παρέμεναν μπλοκαρισμένα στο λιμάνι της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης επί 5 μέρες, περιμένοντας τον Πελαγίτη για να επιβιβαστούν με προορισμό τη Μυτιλήνη. Ωστόσο το τελευταίο δρομολόγιο δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί, καθώς το πλοίο βρίσκεται καθηλωμένο στον Πειραιά με αναβολή  απόπλου, ενώ υποβάλλεται σε ελέγχους. 

Πρόσφατα αναφέρθηκε ότι στο λιμάνι της Λήμνου “πάλεψε” με τα κύματα για να καταφέρει να προσεγγίσει, και έδεσε μετά από μεγάλη προσπάθεια. Δύο εβδομάδες πριν, άλλωστε το οχηματαγωγό Πελαγίτης είχε πιάσει φωτιά, με μέλος του πληρώματος να έχει μεταφερθεί στο νοσοκομείο. 

Αυτή τη φορά όμως που το δρομολόγιό του αναβλήθηκε, οι αγροτικοί συνεταιρισμοί τέθηκαν σε άμεσο κίνδυνο καθώς δεν ήταν μόνο οι μέρες που περνούσαν υποβάλλοντας τους οδηγούς των φορτηγών σε εξαντλητική ταλαιπωρία, αλλά ήταν και η λήξη της προθεσμίας του μήνα, για τα επιδοτούμενα προγράμματά τους, βάσει των οποίων έπρεπε να παραλάβουν συγκεκριμένες ποσότητες ζωοτροφών τις οποίες τα φορτηγά μετέφεραν. Για το λόγο αυτό προθυμοποιήθηκε η Αttica group να λύσει το πρόβλημα μέσω BLUE STAR FERRIES, προγραμματίζοντας ειδικό δρομολόγιο εκτάκτως, να πραγματοποιηθεί express, μετά την άφιξη του δρομολογίου του Νήσος ΣΑΜΟΣ από τον Πειραιά στη Μυτιλήνη. 

Το πλοίο έφτασε στις 10:00 το πρωί του Σαββάτου στο λιμάνι της Μυτιλήνης και αμέσως αναχώρησε για το λιμάνι της Καβάλας. Εκεί είχε οριστεί το ραντεβού με τους οδηγούς των φορτηγών, που περίμεναν επί μέρες φορτωμένα, να αναχωρήσουν τόσο από Καβάλα όσο και από Θεσσαλονίκη. Από τα 120 φορτηγά, τα 100 προορίζονταν για αποβίβαση στη Μυτιλήνη και τα 20 για Χίο. Οι νταλίκες από Θεσσαλονίκη είχαν εν τω μεταξύ ειδοποιηθεί, μετά τον προγραμματισμό του δρομολογίου express, να μεταβούν οδικώς στην Καβάλα για να επιβιβαστούν στο Πελαγίτης την Κυριακή το πρωί με κατεύθυνση τη Μυτιλήνη.

Τα προβλήματα του πλοίου έχουν απασχολήσει τους εμπόρους των νησιών μας επί σειρά ετών, και βέβαια τους ίδιους τους οδηγούς των φορτηγών ακόμη περισσότερο.   

Στις 26 Νοεμβρίου, λίγο πριν ο ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ καθηλωθεί στον Πειραιά για έλεγχο, είχε προσπαθήσει να δέσει στο λιμάνι της Μύρινας στη Λήμνο, εν μέσω θαλασσοταραχής, με μεγάλη δυσκολία. Κατάφερε να εκφορτώσει δύο καρότσες φορτηγών, καθώς οι καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν τη συνέχιση της εκφόρτωσης. Στη δεύτερη προσπάθεια οι έμπειροι ναυτικοί του πλοίου και οι καβοδέτες του λιμανιού κατάφεραν να «δέσουν» με ασφάλεια και να ολοκληρώσουν την εκφόρτωση, με τους ανέμους και την τρικυμία να λυσσομανούν. 

Δεν πάνε 20 ημέρες, που λόγω της φωτιάς στο οχηματαγωγό, οι διοικήσεις των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ (μηχανικοί) και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ (κατώτερα πληρώματα μηχανής), είχαν εντόνως διαμαρτυρηθεί προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, σημειώνοντας ότι δεν λειτούργησαν το σύστημα πυρανίχνευσης και τα πυροσβεστικά μέσα του πλοίου όταν ξέσπασε η πυρκαγιά στο πλοίο και από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα. Η φωτιά είχε επεκταθεί σε 3 καμπίνες και ο λοστρόμος μεταφέρθηκε με αναπνευστικά προβλήματα στο νοσοκομείο.

Πέρυσι, τον Οκτώβριο, σε έλεγχο που είχε πραγματοποιήσει μεικτό κλιμάκιο της ομοσπονδίας των ναυτεργατικών σωματείων και υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας, μετά από καταγγελίες ναυτεργατών, μελών του πληρώματος είχαν επιβεβαιωθεί σοβαρές καταγγελίες για την ασφάλεια του πλοίου και του μηχανοστασίου, καθώς και την επικίνδυνη κατάσταση στη λαμαρίνα του γκαράζ.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση