Άλυτο παραμένει το ζήτημα της παραλαβής στο νησί μας χιλιάδων τόνων ζωοτροφών από τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης, καθώς με τη λύση των δύο έκτακτων δρομολογίων του «Πρέβελης», που πραγματοποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε αποσπασματικά. Από τις 120 νταλίκες που περίμεναν φορτωμένες με ζωοτροφές, για περισσότερο από 10 ημέρες σε Καβάλα και Θεσσαλονίκη να ταξιδέψουν με προορισμό το λιμάνι της Μυτιλήνης, λιγότερες από 90 κατάφεραν να φτάσουν, με τα δύο έκτακτα δρομολόγια, λόγω περιορισμένης χωρητικότητας του Πρέβελης, που δεν μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 40 φορτηγά ανά δρομολόγιο.
Έτσι, γύρω στις 25 – 30 νταλίκες βρίσκονται ακόμη φορτωμένες στην Καβάλα, με «τυφλό» ορίζοντα όμως αναχώρησης, αφού άλλο έκτακτο δρομολόγιο δεν προβλέπεται να πραγματοποιηθεί. Η μόνη λύση που βλέπουν έμποροι και αγροτικοί συνεταιρισμοί της Λέσβου, είναι η επανεκκίνηση των δρομολογίων του Πελαγίτης, το οποίο ακόμη βρίσκεται ακινητοποιημένο στο λιμάνι του Πειραιά. Το Πελαγίτης εξυπηρετούσε σταθερά τη σύνδεση με την Βόρεια Ελλάδα, και αν τού επιτραπεί ο απόπλους, όπως οι πληροφορίες αναφέρουν, θα πραγματοποιήσει στο τέλος της τρέχουσας εβδομάδας δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη. Επομένως, οι νταλίκες που περιμένουν στην Καβάλα, θα πρέπει να μεταβούν οδικώς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στην καλύτερη όμως περίπτωση, θα καταφέρουν να φτάσουν στη Μυτιλήνη την Παρασκευή.
Για το αδιέξοδο που δημιουργήθηκε με τη μεταφορά και παράδοση των ζωοτροφών, η Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα, Αναστασία Αντωνέλη, αποτάθηκε με επιστολή της στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και στον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, υπογραμμίζοντας το αδιέξοδο που αντιμετωπίζουν επί πολλές ημέρες συνεταιρισμοί και έμποροι της Λέσβου, με κίνδυνο πέραν όλων, να χάσουν και τις επιδοτούμενες μεταφορικές αποζημιώσεις.
Η επιστολή αναφέρει:
«Αξιότιμοι κ. Υπουργοί,
Όπως πιθανόν σας είναι γνωστό εδώ και δύο εβδομάδες δεν εκτελούνται τα δρομολόγια του φορτηγού πλοίου ΡΟ-ΡΟ “ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ” το οποίο εξυπηρετούσε την γραμμή ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΜΥΤΙΛΗΝΗ και αντίστροφα με χωρητικότητα 120 νταλικών. Η δε εταιρεία ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ BLUE STAR FERRIES NΑΕ & ΣΙΑ ακύρωσε λόγω απαγορευτικού το έκτακτο δρομολόγιο που θα γινόταν στην θέση του πλοίου “ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ” από ΚΑΒΑΛΑ και αντ’ αυτού βάλανε το πλοίο “ΠΡΕΒΕΛΗΣ” με πολύ μικρή χωρητικότητα να εκτελέσει δύο δρομολόγια εντός της τρέχουσας εβδομάδας.
Ως εκ των ανωτέρω προκύπτουν προβλήματα που επηρεάζουν καταστροφικά την οικονομία των νησιών του Βορείου Αιγαίου.
Αξιότιμοι κ. Υπουργοί,
Όπως αντιλαμβάνεστε ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της οικονομίας των νησιών του Βορείου Αιγαίου, η κτηνοτροφία, κινδυνεύει άμεσα λόγω Έλλειψης Ζωοτροφών και Απώλειας Επιδοτήσεων! Αυτά έχουν ως συνέπεια να υπάρξει κίνδυνος απώλειας εισοδήματος σε μια περίοδο που υπάρχουν προοπτικές για αύξησή τους.
Ζητάμε την άμεση λύση του προβλήματος της ακτοπλοϊκής γραμμής με την Β. Ελλάδα με πλοίο, το οποίο θα εξυπηρετεί τόσο σε συχνότητα δρομολογίων όσο και σε χωρητικότητα και την παράταση του χρονοδιαγράμματος επιδοτήσεων των ζωοτροφών.
Ελπίζουμε στις άμεσες πρωτοβουλίες σας για την επίλυση των ανωτέρω, μιας και στην Ελληνική Επικράτεια ανήκουν ΚΑΙ τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και όχι μόνο… η Κρήτη».