“Στα δύο” ο ποδηλατόδρομος της Βαρειάς

Spread the love


  • Στο τέλος του χρόνου αναμένεται να είναι έτοιμος ο φάκελος του έργου με τις απαραίτητες εγκρίσεις, προκειμένου να δημοπρατηθεί το πρώτο υποέργο, από τον Πύργο Γιαννέλλη μέχρι το λιμανάκι της Βαρειάς
  • Ανάπλαση και πεζοδρόμια και από την πλευρά απέναντι από τη θάλασσα 

“Στα δύο” αποφάσισε να σπάσει ο Δήμος Μυτιλήνης το έργο του ποδηλατόδρομου της Βαρειάς προκειμένου να ξεκινήσει να υλοποιείται με την χρηματοδότηση που έχει εξασφαλιστεί από το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ). Ήδη προχωρά στην ανάθεση των εργασιών που απαιτούνται για την επικαιροποίηση των μελετών, καθώς και στην εκπόνηση της ακτομηχανικής μελέτης, με στόχο να παραδοθούν έως το τέλος του χρόνου. Σύμφωνα με τον Δήμαρχο, Παναγιώτη Χριστόφα, η δημιουργία του ποδηλατόδρομου θα χωριστεί σε δύο υποέργα, από τον Πύργο Γιαννέλλη μέχρι το λιμανάκι της Βαρειάς και από τη Βαρειά μέχρι την Κράτηγο, που θα δημοπρατηθεί σε δεύτερη φάση για να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις. 

Σε δύο φάσεις

Η συνολική χρηματοδότηση του έργου είναι 12 εκατ. ευρώ και έχει τεθεί σε πρώτη προτεραιότητα από τον Δήμο, τόσο για την οδική ασφάλεια ποδηλατών και πεζών, όσο και για την αναβάθμιση της εικόνας και της λειτουργίας του παραλιακού μετώπου από το οποίο διέρχονται οι τουρίστες φθάνοντας στο νησί μας. Η μελέτη για την δημιουργία του ποδηλατόδρομου από τον Πύργο Γιαννέλλη μέχρι την Κράτηγο είχε ανατεθεί επί της τελευταίας θητείας του Νάσου Γιακαλή στον Δήμο Μυτιλήνης, από τον τότε Αντιδήμαρχο Έργων, Παντελή Πατερέλλη, στον καθηγητή του ΕΜΠ,  συγκοινωνιολόγο, Θάνο Βλαστό και είχε παραδοθεί το 2010, προκειμένου να ενταχθεί στο πρώτο ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης έργων αστικής ανάπλασης. 

Στην πορεία παρουσιάστηκαν πολλά προβλήματα και καθυστερήσεις και ο φάκελος παρέμενε αναξιοποίητος από τον Δήμο. Όταν επί δημαρχίας Σπύρου Γαληνού κινήθηκαν τα νήματα για να διεκδικηθεί η χρηματοδότηση του έργου, προέκυψε το ζήτημα με την αυθαίρετη κατασκευή του παραλιακού δρόμου που “πάγωσε” τα πάντα. 

Οι μελέτες

Η εθνική οδός νομιμοποιήθηκε, όπως είναι γνωστό, το περασμένο καλοκαίρι και έτσι δίνεται ακόμη μια ευκαιρία στον Δήμο να υλοποιήσει το σημαντικό αυτό έργο, που θα εξυπηρετήσει όχι μόνο τους ποδηλάτες, ο αριθμός των οποίων έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, αλλά και τους πεζούς και τους αθλητές που κινούνται στον δρόμο θέτοντας σε κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα, όταν δίπλα τους κινούνται οχήματα αναπτύσσοντας πολλές φορές μεγάλες ταχύτητες. Για να γίνει όμως αυτό, απαιτείται η επικαιροποίηση των μελετών και η σύνταξη της ακτομηχανικής μελέτης που δεν είχε ανατεθεί. Η παράδοση των παραπάνω εργασιών αναμένεται σε 5 μήνες από την υπογραφή των συμβάσεων, δηλαδή στο τέλος Δεκεμβρίου.

Βάσει των μελετών ο ποδηλατόδρομος θα ξεκινά από τον Πύργο Γιαννέλλη και θα καταλήγει στην “Κάτια”, με μήκος 7 περίπου χλμ.. Παράλληλα, έχει προβλεφθεί η δημιουργία ειδικής λωρίδας κίνησης για αθλητές, (τζόκινγκ) και πεζούς, ενώ θα τοποθετηθούν κιγκλιδώματα, παγκάκια και θα διαμορφωθούν στάσεις ανά συγκεκριμένες αποστάσεις. Επιπλέον, με πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής, θα ενταχθεί στο έργο και η ανάπλαση της πλευράς απέναντι από τη θάλασσα, όπου θα δημιουργηθούν πεζοδρόμια, ράμπες, πρόσβαση για άτομα με ειδικές ανάγκες, κλπ.

Ο Π. Χριστόφας

Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Π. Χριστόφας, στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι να προλάβει να ολοκληρώσει τον φάκελο του έργου μέχρι το τέλος του χρόνου, αν και παράλληλα πρέπει να τρέξουν κι άλλα έργα που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα ΒΑΑ. Στις αρχές της επόμενης χρονιάς θα συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης και θα ανακοινωθεί ο προϋπολογισμός του πρώτου υποέργου, μέχρι το λιμανάκι της Βαρειάς, μήκους περίπου 2 χλμ.. «Αναθέτουμε την επικαιροποίηση των μελετών για την ολοκλήρωση του φακέλου και την ωρίμανση αυτού του σημαντικού έργου τόσο για τους δημότες όσο και για τους επισκέπτες, αφού το παραλιακό μέτωπο είναι η πρώτη εικόνα που αντικρίζουν φθάνοντας στο νησί μας. Η δημιουργία του ποδηλατόδρομου στη Βαρειά είναι ένα έργο που έχουμε θέσει σε προτεραιότητα ως Δημοτική Αρχή, από το προεκλογικό μας κιόλας πρόγραμμα. Δεδομένου ότι διαθέτει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα της Περιφέρειας 2021 – 2027 θεωρώ ότι θα προχωρήσει χωρίς άλλες καθυστερήσεις από την επόμενη χρονιά», σημείωσε ο Δήμαρχος.

Συνολικά, ο Δήμος Μυτιλήνης έχει εντάξει 26 έργα στο πρόγραμμα ΒΑΑ και εκτός από τα συνεχιζόμενα των αναπλάσεων στην Προκυμαία, την Επάνω Σκάλα και την Αγία Κυριακή (που θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα) περιλαμβάνονται οι εξής παρεμβάσεις:

  • Ολοκλήρωση δικτύου περιπατητικών διαδρομών
  •  Δράσεις διαχείρισης στερεών αποβλήτων για την βιώσιμη ανάπτυξη στη Μυτιλήνη
  • Ανάπλαση άλσους στα Τσαμάκια
  • Δημιουργία παιδικής χαράς στον Άγιο Ευδόκιμο και σύνδεση με το Ιστορικό Κέντρο της Μυτιλήνης
  • Βελτίωση προσβασιμότητας ατόμων με ειδικές ανάγκες στο κέντρο της πόλης
  • Σύστημα τηλεματικής για αστικές μεταφορές με εφαρμογή για έξυπνες συσκευές.

Add a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση