Στη δικαιοσύνη 10 χρόνια μετά για τα κλεμμένα αυτοκίνητα 

Τα κλεμμένα αυτοκίνητα, όπως τα είχε δημοσιοποιήσει, το 2014, με επίσημη ανακοίνωσή της η Αστυνομική Διεύθυνση Λέσβου
Spread the love

10 χρόνια μετά το Φεβρουάριο του 2014 όταν συνελήφθη από την Ασφάλεια γνωστός επιχειρηματίας από το χώρο του αυτοκινήτου της περιοχής μας καθώς στη μάνδρα που διατηρούσε σε περιοχή της Λέσβου βρέθηκε σημαντικός αριθμός κλεμμένων αυτοκινήτων, φτάνει η υπόθεση σήμερα στη δικαιοσύνη για να δικαστεί από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων. Η υπόθεση έρχεται στο ακροατήριο μετά από αναβολές. Κεντρικό πρόσωπο είναι ο 50χρονος επιχειρηματίας, ο οποίος τότε είχε συλληφθεί ως εγκέφαλος εγκληματικής οργάνωσης, καθώς, όπως προέκυψε, κάποιοι διοχέτευαν από την Αθήνα τα αυτοκίνητα τα οποία πουλούσε ο ίδιος είτε ολόκληρα, είτε ως ανταλλακτικά στη Λέσβο ή μέσω της επιχείρησής του σε όλη την Ελλάδα, ενώ βαρύνεται και με κατηγορίες για πλαστογραφία κατ’ εξακολούθηση, μια και τα αυτοκίνητα βρέθηκαν με αλλοιωμένα τα στοιχεία (δηλαδή τους αριθμούς πλαισίου).

Η σύλληψη τότε του επιχειρηματία και ο αριθμός των κλεμμένων αυτοκινήτων μαζί με τις άλλες συλλήψεις είχαν απασχολήσει το πανελλήνιο με τα κεντρικά Μέσα Ενημέρωσης να κάνουν λόγο για εξάρθρωση κυκλώματος διακίνησης κλεμμένων αυτοκινήτων, ενώ στην υπόθεση κατηγορούμενοι βρέθηκαν και άλλα πρόσωπα (αν και ο 50χρονος σήμερα επιχειρηματίας από τη Λέσβο, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, φέρεται να είχε κεντρικό ρόλο). Πρόκειται για γνωστό πρόσωπο της τοπικής κοινωνίας που αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, αν και η επιχείρηση συνεχίζει να λειτουργεί μέχρι σήμερα. Μάλιστα, όπως μας έλεγε χθες ο δικηγόρος του, Δημοσθένης Χατζηγιάννης, είναι από τις μεγαλύτερες σε επίπεδο Βορείου Αιγαίου επιχειρήσεις και όχι μόνο ως προς την εμπορία μεταχειρισμένων ανταλλακτικών και όπως αποδείχθηκε από την πάροδο των ετών και η τοπική κοινωνία συνεχίζει να τον εμπιστεύεται καθώς είναι έντιμος επιχειρηματίας, όπως είπε ο δικηγόρος. 

Μιλώντας στα Νέα της Λέσβου ο κ. Χατζηγιάννης υπογράμμισε ότι ο κατηγορούμενος όχι μόνο δεν είναι το κεντρικό πρόσωπο αυτής της υπόθεσης, αλλά είναι και θύμα των καταστάσεων καθώς αντιμετωπίζοντας οικονομικά προβλήματα προμηθευόταν φθηνά αυτοκίνητα που διοχέτευαν διάφορα πρόσωπα που ασχολούνταν με το εμπόριο από την Αθήνα, χωρίς να γνωρίζει ότι είχαν κλεμμένα ανταλλακτικά. Όπως τονίζει ο κ. Χατζηγιάννης «το ζήτημα στα αυτοκίνητα προκύπτει από την ενσωμάτωση κλεμμένων ανταλλακτικών, κάτι που είναι δύσκολο να ελέγξει ο ίδιος ο επιχειρηματίας αν δεν έχει αυτή την υποψία, ώστε να απευθυνθεί για εξειδικευμένο έλεγχο».

Βαρύτατο κατηγορητήριο

Μαζί με το 50χρονο επιχειρηματία είναι κατηγορούμενοι όλοι οι εμπλεκόμενοι στη διακίνηση των αυτοκινήτων από την Αθήνα εκείνη την περίοδο, ενώ το κατηγορητήριο είναι βαρύτατο, καθώς εκτός από τη σύσταση και λειτουργία εγκληματικής οργάνωσης και τη διακίνηση κλεμμένων αυτοκινήτων κατηγορούνται για πλαστογραφία και παραχάραξη κρατικών εγγράφων.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον για το σημερινό δικαστήριο είναι ο αριθμός των μαρτύρων, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες ενδέχεται να υπερβαίνει και τα 200 άτομα. Κι αυτό καθώς εκτός από τους ανθρώπους που από διάφορες περιοχές της Ελλάδας είχαν δηλώσει τις κλοπές των αυτοκινήτων τους τα οποία είτε ολόκληρα, είτε ως ανταλλακτικά βρέθηκαν στη μάνδρα του επιχειρηματία, υπάρχουν και άλλοι ενδιάμεσοι εμπλεκόμενοι από το χώρο του αυτοκινήτου, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο συνεργάζονταν χωρίς να εμπλέκονται στο θέμα των κλεμμένων, οπότε έχουν κληθεί από τη δικαιοσύνη να καταθέσουν για να φωτίσουν την υπόθεση. Επίσης έχουν κληθεί να καταθέσουν και μάρτυρες από πλευράς των άλλων κατηγορουμένων που βρίσκονται ήδη στη Μυτιλήνη για το σημερινό δικαστήριο, που αναμένεται να ξεκινήσει στις 10:00 το πρωί.

Όπως είχαν γράψει και την περίοδο του 2014 τα Νέα της Λέσβου, τα αυτοκίνητα μεταφέρονταν με τα πλοία της γραμμής από τον Πειραιά προς Μυτιλήνη και καθώς δεν γίνεται έλεγχος κατά την έξοδο από το πλοίο στους αριθμούς πλαισίου και κινητήρων κατευθύνονταν στη συγκεκριμένη μάντρα, όπου είτε γίνονταν ανταλλακτικά και διατίθεντο ως ανταλλακτικά ή και ολόκληρα σε ανυποψίαστους ιδιοκτήτες σε όλη την Ελλάδα και μέσω δικτυακής πλατφόρμας, χωρίς κανείς από τους οδηγούς να μπορεί να καταλάβει ότι ήταν κλεμμένα. 

Η αρχή του τέλους για την εμπλοκή της αστυνομίας ήταν όταν επισημάνθηκε σε μία περίπτωση ότι ένα αυτοκίνητο ήταν κλεμμένο, οπότε και άρχισε η Ασφάλεια να διερευνά την υπόθεση φτάνοντας στη μάνδρα του επιχειρηματία στην οποία εγκαταστάθηκαν οι αστυνομικοί κάνοντας για μέρες έρευνες και εντοπίζοντας πάνω από 30 κλεμμένα αυτοκίνητα και διάφορα ανταλλακτικά.

Εντύπωση πάντως προκαλεί ότι η υπόθεση έρχεται με μεγάλη καθυστέρηση στο ακροατήριο, καθώς έχουν περάσει 10 χρόνια και σε περίπτωση που κάποιες από τις κακουργηματικές κατηγορίες είχαν μετατραπεί σε πλημμεληματικές θα είχαν ήδη παραγραφεί στην 8ετία. Ωστόσο στην περίπτωση του κακουργηματικού κατηγορητηρίου προβλέπεται παραγραφή στα 20 χρόνια.

 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση